Marantz sr7011 met bose acoustimass 15 serie 3 afstellen.

Gestart door Martijnoss, mei 12, 2017, 14:28:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Martijnoss

hallo allemaal.

Ik had besloten mijn harman kardon avr 160 en sattelietspeakers weg te doen en daarvoor is in de plaats gekomen de sr7011 met de bose acoustimass 15 serie 3.

Sinds ik dat setje heb kom ik maar niet uit de instellingen om het goed te laten klinken, ik mis bv bass en het gaat niet echt hard, ik kan hem rustig helemaal open zetten en dan nog vervormd het niet en gaat het niet echt hard.

Nu is mijn vraag of er iemand is uit oss of omgeving die met mij mee zou willen kijken eventueel tegen een vergoeding.
Ik heb verder 0 verstand van audio maar wil het gewoon goed hebben.

Om het te vergelijken had ik de oude avr 160 aangesloten en durf het bijna niet te zeggen maar dat was een stuk beter kwa volume(niet kwa sound)
Had toch wel verwacht met de sr7011 dat het hard ging met de 200 watt per kanaal ipv 80 watt met de avr160.

Heeft iemand toevallig ervaringen met de acoustimass serie en welke settings ik het best kan toepassen.

mochten er vragen zijn hoor ik het graag.

mvg
My frist marantz sr7011

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Martijnoss

Nu heb ik hem inmiddels op 4 ohm ingesteld.
Ik heb meermaals het volume aangepast in de receiver, ook heb ik de audissy aangepast.
De eq aangezet en uitgezet.
Bij tv kijken klinkt het redelijk maar bij muziek lijkt het alsof ik een stuk mis waaronder de mooie bass.
Nu heb ik inmiddels aardig wat gelezen over de bose acoustimass en ik ben bang dat niet de ideale speakers zijn voor mijn receiver en eisenpakket.

De bose had ik uitgekozen omdat iedereen zei je blaast de buren weg maar dat valt me toch tegen terwijl ik in een flat woon.
Ook zijn deze mooi klein maar ik denk dat de acoustimass module roet in het eten gooit.
De sub heb ik op 80hz staan maar waar de speakers op moeten, ik zou het niet weten.

Ook valt mij op dat als ik het volume per kanaal hoger zet het totaal volume lager word.
Met de audissy setup werd alles in de min gezet.

Het kan best zijn dat ik iets verkeerds doe of niet de goede instelling heb maar zoals gezegd heb ik er weinig verstand van en weet ik niet wat elke functie/instelling doet.

Mvg

My frist marantz sr7011

NB

Het spijt me, maar ik denk dat het 'm niet gaat worden met de Bose set.

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Bert Poelman

Misschien een heel stomme vraag; maar heb je de Audyssey® Setup gedaan?

RHK

Citaat van: Bert Poelman op mei 12, 2017, 22:18:45
Misschien een heel stomme vraag; maar heb je de Audyssey® Setup gedaan?

Mijns inziens heeft dat geen enkel zin. De speakers van deze set worden aangesloten op een powered acoustimass module met een eigen versterker.  Audyssey gaat werken op de daartoe aangesloten speakers op betreffende speakeruitgangen van de Sr7011 zelf en meet dan van alles.  8-)
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Bert Poelman

Volgens de manual van Bose sluit je inderdaad de speakers aan op de Acoustimass module, maar op pagina 10 van de manual zul je zien dat je van de module luidspreker kabels naar de speakeruitgangen van de SR moet leggen.
Dus waarom zou een audyssey test dan geen zin hebben? Die test doet toch anders niks dan een signaal ontvangen van elke box, vanaf een aantal luisterplaatsen, en deze signalen worden dan weer verwerkt door de audyssey software, zodat je het beste geluid krijgt.

Martijnoss

#7
Goedenavond.

Het leek me zo mooi een Böse set maar nu denk ik had ik het maar niet gedaan.
Ik had al een privé bericht gehad van iemand die me er wel mee wil helpen maar ook hij zei dat het moeilijk gaat worden.
Ik vrees dat de speakers op marktplaats gaan en dat ik een ander setje zal moeten aanschaffen.


En nu de vraag wat zijn dan wel goede speakers en ik weet dat er waarschijnlijk tientallen merken zijn maar zoals gezegd ik ben een nog op dit gebied.
Ik weet wel een paar eisen en dat is het moeten kleine speakers zijn(sattelietspeakers) een goede sub waar ik meerendeel muziek en tv geluid zal spelen en af en toe een film.
Het moet wel een goed merk en set zijn dus geen Sony, Samsung lg etc.
Ook heb ik liever een goed merk wat duurder is en dat bv 2e hands aanschaf ipv nieuw maar dat het het weer net niet is.
Budget rond de 1000 euro.
(Of moet ik een nieuw topic aanmaken in de speaker categorie)

Jammer had me namelijk erg verheugd en had al wel wat gelezen over Böse maar dacht het valt wel mee, ook heb ik goede verhalen gehoord maar nu heb ik het zelf ontdekt en voor mij geen Böse meer.

In ieder geval alvast bedankt voor jullie hulp en tijd, dat waardeer ik.

Dit weekend heb ik het druk maar daarna gaan ze op marktplaats,
My frist marantz sr7011

RHK

Lees dit topic anders nog even door; Bass weergave Marantz SR5006 en Bose Acoustimass 15 
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Frits Denon

Hallo, Ik ken de aanbieder niet, maar is dit misschien iets voor je? https://link.marktplaats.nl/m1165051405

Speakers zijn van goede ontwerpkwaliteit (Hepta uit Noord Holland) en met een goede subwoofer erbij kan het erg mooi klinken.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

DansaN

Citaat van: Martijnoss op mei 12, 2017, 23:58:05
En nu de vraag wat zijn dan wel goede speakers en ik weet dat er waarschijnlijk tientallen merken zijn maar zoals gezegd ik ben een nog op dit gebied.
Ik weet wel een paar eisen en dat is het moeten kleine speakers zijn(sattelietspeakers) een goede sub waar ik meerendeel muziek en tv geluid zal spelen en af en toe een film.
Het moet wel een goed merk en set zijn dus geen Sony, Samsung lg etc.
Ook heb ik liever een goed merk wat duurder is en dat bv 2e hands aanschaf ipv nieuw maar dat het het weer net niet is.
Budget rond de 1000 euro.
Je zou kunnen kijken naar bijvoorbeeld Q Acoustics 2000i, Kef E305, Dali Zensor Pico 5.1.
Er zijn voor dat budget vast nog vele andere mooie mogelijkheden.

Gezien je huidige ervaring zou ik zeggen, neem je tijd en ga luisteren voor je koopt.
In een goede winkel heb je de mogelijkheid om te luisteren en dan uiteraard bij voorkeur op het type receiver dat je zelf hebt.

NB

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Martijnoss

Klopt gaan luisteren inderdaad, maar ben niet zo van in een winkel gaan luisteren en ergens anders of niets kopen.
Vind da zo lullig.
Ik ga er eens even over nadenken, het heeft geen haast en ga intussen veel lezen.
Voordat ik mijn reciever had wist ik niet eens van het marantzforum.

Ik zal uiteraard om mee te beginnen het topic doorlezen over de acoustimass.
My frist marantz sr7011

WilliamB

Ga anders een keer luisteren en advies vragen bij speakerland. Is bij jou om de hoek  :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

xander32

Bij Speakerland ga je geen satteliet speakertjes aantreffen en dat heeft een duidelijke reden;

https://www.speakerland.nl/item/34-goed-geluid-komt-niet-uit-melkpakken


Voor het budget zou ik naar een paar degelijke monitoren plus een center gaan en als er dan nog budget over blijft ook een sub toevoegen. Maar dat gaat krapjes worden.
Tip; raadpleeg ook Marcel eens wat hij binnen jouw budget voor jou kan betekenen.


Citaat van: WilliamB op mei 14, 2017, 01:38:19
Ga anders een keer luisteren en advies vragen bij speakerland. Is bij jou om de hoek  :yes: