Vraagje betreffende defecte PM16

Gestart door Mark V., mei 11, 2017, 11:03:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thanatos

Yup, ze zitten er ook voor de veiligheid. Gewoon uitgaan van de waarde die er in hoort volgens SM

SB_Marantz

Gewoon vervangen voor dezelfde...het is slijtage,meer niet.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

brinka123

#17
Gewoon de zelfde terug zetten. Mooi man!
Eerst meten of er weer de juiste spanning op de eindtrappen staat. Ook Ohms meten of er goede verbinding is met massa. Hopen dat de protectie chip de terminals weer inschakeld.
Kans is groot dat ie weer werkt.
Zo niet moet je checken of de speaker protectie chip de relais niet inschakeld om een nader te onderzoeken reden.
Voor onderzoek datasheet van de protectie chip op zoeken. Dan weet je precies waar je moet meten om te achterhalen wat er dan mis is.









PM80 MKII, CD63SE, VIFA Format (zelfbouw), CD1020, SR1020, Needle (zelfbouw)

Mark V.

CiteerOp print P851 connector J856  + 60V en - 60 V ??
Zo nee meet weerstand R870 en R871. Moeten 1 ohm zijn.

Check ook R851 en R856 en R855 en R867 moeten ook 1ohm zijn.

R870 en R871 vervangen. Alle connectoren op print P851 aangesloten, maar NIET de connectoren van de voeding op de beide eindversterkerprinten. De R870 en R871 fikken er direct uit als ik de versterker inschakel...  :-( Er is blijkbaar nog meer stuk... Wat denken jullie, diodes en/of condensatoren op print P851 of elders een probleem? Ik heb gelukkig nog een aantal weerstanden extra besteld, dus ik kan nog even voort...  :roll:

SB_Marantz

Brugcel met de losse dioden meten.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

thanatos

Citaat van: Mark V. op mei 15, 2017, 16:28:06
R870 en R871 vervangen. Alle connectoren op print P851 aangesloten, maar NIET de connectoren van de voeding op de beide eindversterkerprinten. De R870 en R871 fikken er direct uit als ik de versterker inschakel...  :-( Er is blijkbaar nog meer stuk... Wat denken jullie, diodes en/of condensatoren op print P851 of elders een probleem? Ik heb gelukkig nog een aantal weerstanden extra besteld, dus ik kan nog even voort...  :roll:

Dus met losgekoppelde eindtrappen branden ze direct door ?

Dan wordt het zoeken..Blijkbaar zit er ergens een harde sluiting. Ik zou dichtbij beginnen en idd dat P851 board eens goed doorlichten.

brinka123

#21
Dus J856 zit er niet in, op de power supply print? Toch klapt het?
Condensatoren 861-864 en diodes meten.
Weerstand is 1/2 W?
Kan ook het 24 V voeding deel zijn die de speaker protector chip voedt. 
Ik zou stap voorstap delen aankoppelen. De versterker heeft modulaire printen. Evt onderdelen tijdelijk desolderen.
Meet de 0V verbindingen.
PM80 MKII, CD63SE, VIFA Format (zelfbouw), CD1020, SR1020, Needle (zelfbouw)

Mark V.

Citaat van: brinka123 op mei 15, 2017, 23:37:10
Dus J856 zit er niet in, op de power supply print? Toch klapt het?
Condensatoren 861-864 en diodes meten.
Weerstand is 1/2 W?
Kan ook het 24 V voeding deel zijn die de speaker protector chip voedt. 
Ik zou stap voorstap delen aankoppelen. De versterker heeft modulaire printen. Evt onderdelen tijdelijk desolderen.
Meet de 0V verbindingen.

J856 had ik WEL aangesloten, alleen J603 en J703 losgekoppeld van de eindtrappen. Ik heb 0,5 Watt 1 Ohm weerstanden geplaatst. Na inschakelen meteen pats en stuk... Wellicht dat ik het nog eens moet proberen met J856 losgekoppeld, dan kan ik de zoektocht wat beperken. Gaan ze bij losgekoppelde J856 nog steeds stuk, dan zit het probleem in print P851.

brinka123

PM80 MKII, CD63SE, VIFA Format (zelfbouw), CD1020, SR1020, Needle (zelfbouw)