Dè audiolamp !

Gestart door xander32, mei 06, 2017, 16:39:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

NB

Citaat van: marvin op mei 07, 2017, 17:21:33
Als het idee erachter zou zijn dat het soort licht je in hogere sferen moet brengen.
Ik had meer de indruk dat de koolstofdraad in de lamp als een filter voor het( vervuilde??) stroomgebeuren zou moeten werken.
Voor hogere sferen heb ik af & toe een lekkere port binnen bereik. Zoals b.v. de nu bij g&g in de aanbieding zijnde  Dows fine Tawny.
Daar kan geen lamp tegen op.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

sjoek

Citaat van: thanatos op mei 07, 2017, 12:08:27
De werking zit in het geloof er in. Ligt op het vlak van homeopathie en aanverwanten.

De koolstof/kurk/lijnzaadolie behandelingen zie je al jaren. Zou voor meer structuur ordening in de muziek zorgen. Men ervaart intensere beleving en tekortkomingen worden niet of minder waar genomen.

Deze lamp zit in dezelfde hoek. Alleen nu hebben ze iets wat in mijn ogen wel te verklaren is te pakken. Nml licht heeft een sterke invloed op mens en dier. Bepaalde hormonen worden meer of minder aangemaakt bij bepaalde typen licht.

Oa in vee stallen zie je dit toegepast.

Wat betreft de audio lamp is het een flinke kooldraad lamp die zal misschien een rustgevend effect geven gezien de kleurtoon en zo je in een meer relaxte staat brengen en daarmee de muziek als beter ervaren.

Er gebeurt dus niks met de muziek, maar wel wat met de ontvanger ;-)

Verder ben ik niet zo van dit soort tweaks. Veel van gezien, geprobeerd en de bedenkers er achter gesproken. Ik ben er echt te nuchter voor.

Duidelijk verhaal :yes: zou zelf alleen dan sneller een losse lampenpit kopen voor een lamp die ik mooi vind dan voor deze :-D
Citaat van: xander32 op mei 07, 2017, 12:43:43
Het licht brengt dus nog een andere verandering teweeg dan enkel de sfeer/ambiance?
Wat is dat dan, hoe kan je dat in woorden uitdrukken?


Betreft netsnoeren: indien leveranciers er zo van overtuigd zijn dat netsnoeren geen verschil maken inzake hun componenten, waarom kiezen ze dan niet voor vaste snoeren?



Afspraken met kabelfabrikant?
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Marvin

Pas maar op dat je straks niet tegen de lamp aanloopt. [emoji23]

Paul

#33
 Heb vandaag een kleuren ledstrip besteld is met een ab voor de instellingen / kleur ga het achter m.n set hangen ben vrij naïef maar ga het meemaken.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Zep

Citeer
Er gebeurt dus niks met de muziek, maar wel wat met de ontvanger ;-)

Een glas wijn doet meer dan die lamp.....geen enkele tweak die beter werkt en er zit ook nog eens melatonine in  :-P
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

i2Paq

Citaat van: thanatos op mei 07, 2017, 12:38:22
Je praat nu over ambiance/sfeer wat verlichting mee brengt. Dat is nog een ander aspect.

Koeien produceren meer melk onder bepaalde licht temperaturen, zo blijven kippen rustiger bij weer een ander licht.

Ik val tegenwoordig bijna in slaap achter mijn macbook sinds ik de avond instellingen veranderd heb en ik vanaf 21:00 een warmer/donkerdere kleurstelling heb en daardoor meer melatonine aanmaak.

Het aandeel placebo in de kabels is best hoog. In de theorie kan die kabel geen verschil maken tenzij hij niet in orde is of niet voldoet aan de gestelde eisen.

Het wel of niet horen van verschillen, met alle respect is dus naar mijn mening een deel van de beleving. En dat laatste vind ik prima. Ik maak met liefde mooie kabels voor mensen. Maar ik vind ze voornamelijk goed en functioneel.

VB nog waarom Marantz nog steeds bij een €3999,- versterker een simpel netsnoer bijlevert, maar wel all the way gaat in het design en elke kleine aanpassing doordenkt. Als een kabel echt substantieel van invloed was in technische zin zat er zeker te weten een ander snoer bij.

Beide van je reacties:  :gp:

Bedankt hier voor!

In de tijd dat ik mij nog dagelijks met zonnebanken bezig hield werden deze ook gebruikt, in combinatie met andere lichtbronnen, om mensen met depressiviteit te behandelen.
Met name in de donkere winter maanden hebben veel mensen hier last van.

De combinatie van diverse licht temperaturen stimuleert het aanmaken van stoffen die weer zorgen dat een mens zich beter/happier voelt.

Dit zou voor mij de enige verklaring kunnen zijn wat de lamp doet tijdens het luisteren naar muziek, of misschien wel tijdens het lezen van een goed boek.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

jrm

Ik luister het liefst naar mijn set in het donker, met een goede schot in het glas..... clown1

Vinyl_Fuchs

Gelukkig beschikt over echte audiolampen, waarbij versterken het hoofddoel.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

TurboMarco

#38
Citaat van: jrm op mei 08, 2017, 22:33:48
Ik luister het liefst naar mijn set in het donker, met een goede schot in het glas..... clown1
+1  :yes:

Om het even te nuanceren ,het is mij om het even naar welke set ik luister zolang de muziek mij maar aanstaat .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Citaat van: thanatos op mei 07, 2017, 12:08:27
De werking zit in het geloof er in. Ligt op het vlak van homeopathie en aanverwanten.

De koolstof/kurk/lijnzaadolie behandelingen zie je al jaren. Zou voor meer structuur ordening in de muziek zorgen. Men ervaart intensere beleving en tekortkomingen worden niet of minder waar genomen.

Deze lamp zit in dezelfde hoek. Alleen nu hebben ze iets wat in mijn ogen wel te verklaren is te pakken. Nml licht heeft een sterke invloed op mens en dier. Bepaalde hormonen worden meer of minder aangemaakt bij bepaalde typen licht.

Oa in vee stallen zie je dit toegepast.

Wat betreft de audio lamp is het een flinke kooldraad lamp die zal misschien een rustgevend effect geven gezien de kleurtoon en zo je in een meer relaxte staat brengen en daarmee de muziek als beter ervaren.

Er gebeurt dus niks met de muziek, maar wel wat met de ontvanger ;-)

Verder ben ik niet zo van dit soort tweaks. Veel van gezien, geprobeerd en de bedenkers er achter gesproken. Ik ben er echt te nuchter voor.
Het zou dan net zo goed de aanwezigheid van een huisdier kunnen zijn .
Stel je eens voor een audiohond  :-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

#40
... als je er maar zorg voor draagt dat je genoeg kuub hond hebt, kan je er gegarandeerd de akoestiek mee verbeteren. Mits langharig en mits je ze kan vastzetten op de reflectiepunten, zoals op de vloer voor de speakers en aan het plafond  :yes:.

Bij gebrek aan, verzoek ik bij serieus luisteren altijd m'n vriendin om op één van de reflectiepunten te gaan staan.

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Is die zo groot en harig dan?

xander32


sjoek

De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.