De set van Geoffrey

Gestart door geoffreyvanvugt, mei 03, 2017, 13:55:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Cornelis1921

Citaat van: geoffreyvanvugt op augustus 17, 2018, 08:34:53
In de loop van volgende week staat deze bij mij in mijn setup. De Sony DVP NS900 DVD speler met SACD playback.
Ik wil SACD ook gaan ontdekken dus vandaar dat mijn keuze hierop is gevallen. Hij gaat de Sony CDP-XE220 vervangen. Ik heb al een SACD speler van Sony. De Sony UBP-X800. Maar deze heeft geen display helaas. Dus moet elke keer de TV aanzetten om te kijken wat ik doe. Dat vind ik toch een heel groot minpunt van deze speler.
Dus voor de heren die aanwezig zijn bij mijn M&G de 26e, heb je SACD schijfjes, neem ze maar mee..


Een mooie geweldenaar van SONY, deze DVP NS900. Gefeliciteerd, Geoffrey, en heel plezier toegewenst. pompom
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *


geoffreyvanvugt

Thnx... Ben ik zeer benieuwd. Volgens de reviews schijnt het SACD codec echt goed te zijn. Ik wil m dus op 2 manieren aansluiten. Met RCA naar de PM7003 voor CD weergave en met Optical naar de SR7011 voor SACD weergave..
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

renes59

Ik zal een paar meenemen, oa Muddy Waters en Dave Brubeck. Soms maakt het verschil, soms niet.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

geoffreyvanvugt

Citaat van: geoffreyvanvugt op augustus 17, 2018, 08:34:53
In de loop van volgende week staat deze bij mij in mijn setup. De Sony DVP NS900 DVD speler met SACD playback.
Ik wil SACD ook gaan ontdekken dus vandaar dat mijn keuze hierop is gevallen. Hij gaat de Sony CDP-XE220 vervangen. Ik heb al een SACD speler van Sony. De Sony UBP-X800. Maar deze heeft geen display helaas. Dus moet elke keer de TV aanzetten om te kijken wat ik doe. Dat vind ik toch een heel groot minpunt van deze speler.
Dus voor de heren die aanwezig zijn bij mijn M&G de 26e, heb je SACD schijfjes, neem ze maar mee..




Het is een beetje anders gelopen maar deze Sony DVP NS900 komt te vervallen.
In plaats daarvan heb ik een betere deal kunnen doen. Gister had ik een M&G met BBQ met 2 leden van AllesOverFilm.nl. Deze jongens ken ik al een aantal jaren en de M&G zijn al wat heen en weer geweest.
Ik vertelde de organisator van de M&G over de Sony DVP NS900 dat ik die in de loop van de week zou halen. Toen zei hij dat hij ook wel een hele mooie voor mij had. En inderdaad dat had hij. Hij had nog een Sony UHP-H1 liggen en misschien 3x gebruikt. Hij is zo'n type die altijd het nieuwste van het nieuwste wil hebben. Dus deze lag al een tijdje in zijn HT niks te doen. Ik heb m dus voor een echt heel zacht vriendenprijsje van hem over kunnen nemen.

In wezen is de Sony UHP-H1 een 3D Blu-Ray speler met SACD codec. En qua design past hij perfect bij mijn Sony UBP-X800. De UHP-H1 heeft de analoge aansluiting die ik mis bij de UBP-X800. En hij heeft een display. Ook iets dat de UBP-X800 mist. Dus ik heb de UHP-H1 dus analoog direct aangesloten aan mijn PM7003 voor CD weergave en Optical aan mijn SR7011 voor SACD en DTS weergave. En ik ben heel blij dat ik dit gedaan heb. Het geluid van de CD weergave is heel erg veel vooruit gegaan vergeleken mijn Sony CDP-XE220 die ik al afgekoppeld heb en voor back-up bewaar. Ze staan nu dus lekker gebroederlijk boven op elkaar te spelen. En nog 1 voordeel... Ze reageren onafhankelijk van elkaar met de remotes.

UPB-X800





UHP-H1


Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

NB

Ik heb ook een tijdje op die NS 900 geloerd. Bij mij is het voor de sacd een Pioneer geworden, omdat die op mijn pad kwam.
Nog een Sony NS 700P in een doos als reserve liggen. En een Sony bdp s570, die ook sacds afspeelt, aan de tv hangen.
Ook niet het nieuwste, maar zolang het naar tevredenheid functioneert, me happy man.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

geoffreyvanvugt

Beetje hobbyen alweer.



Er komt nog een blauw ledstripje achter en dan komt het geheel boven het beamerscherm te hangen.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

NB

Dat lijkt me behoorlijk af te leiden. Ik zou er persoonlijk niet aan moeten denken.Maar er zit waarschijnlijk ook een aan/uit schakelaar aan. :wink:
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

geoffreyvanvugt

Citaat van: Nb op augustus 21, 2018, 17:15:11
Dat lijkt me behoorlijk af te leiden. Ik zou er persoonlijk niet aan moeten denken.Maar er zit waarschijnlijk ook een aan/uit schakelaar aan. :wink:

Stripje moet nog en zeker zit er een schakelaar aan. Bedoeling is dat het subtiel blijft en gewoon voor sfeer is..
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Age

je blijft lekker bezig! notworthy pompom
Ik heb die upgrade drang helemaal niet, ben super tevreden hoe het nu is... voorlopig
Marantz SR-7010 / 3 x Marantz PM-700 / LG 60PB560V PLASMA TV / Marantz 6100 & DUAL SC621 platenspeler / Pro-Ject Tube Box II phono-voorversterker / HTPC
Tannoy R3 front /  RC center / R2 rear-back / R1 back/4 Tannoy mR High / Sub: SVS PB-1000

Marvin

Vind het altijd wel apart dat men thuis een bioscoop sfeer probeert te maken. Nu Atmos, voorheen natuurlijk DTS en THX.
Beetje 'turbo' op je eend plakken gehalte, maar leuk is het wel natuurlijk. 

geoffreyvanvugt

Citaat van: marvin op augustus 24, 2018, 18:06:54
Vind het altijd wel apart dat men thuis een bioscoop sfeer probeert te maken. Nu Atmos, voorheen natuurlijk DTS en THX.
Beetje 'turbo' op je eend plakken gehalte, maar leuk is het wel natuurlijk.

Het is dat ik de ruimte er niet voor heb. Anders zou het nog gekker gaan. Gelukkig is mijn vrouw heel erg meegaand en mag ik heel veel..
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

geoffreyvanvugt

Naar aanleiding van mijn afgelopen M&G ben ik van een 7.1.4 naar 7.2.4 setup gegaan. Ook hebben mijn topfront speakers een andere positie gekregen. En is de sweetspot veranderd. Foto's volgen nog.. :-D
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

xander32

Zojuist de verslagen gelezen; jammer dat ik deze M&G gemist heb.
Maar top om te lezen hoe Rob weer een set naar een hoger plan heeft weten te tillen. En volgens mij ben jij nu weer besmet met 'het virus' 😄.

Citaat van: geoffreyvanvugt op september 01, 2018, 02:25:16
Naar aanleiding van mijn afgelopen M&G ben ik van een 7.1.4 naar 7.2.4 setup gegaan. Ook hebben mijn topfront speakers een andere positie gekregen. En is de sweetspot veranderd. Foto's volgen nog.. :-D