De set van Geoffrey

Gestart door geoffreyvanvugt, mei 03, 2017, 13:55:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

geoffreyvanvugt

Ik heb de blokjes toch maar op deze manier neer gezet. A, omdat het er toch mooier uitziet vind ik en B, omdat het de koeling ten goede komt. Zoals ze eerst stonden kreeg de middelste het toch warmer als de rest.

Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Zep

*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Paul

Citaat van: Zep op augustus 22, 2017, 21:11:19
Ziet er opwindend uit  :yes:

Daar heb ik hele andere gedachtes bij.     :-D        :schater:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

DansaN

Citaat van: Paul op augustus 22, 2017, 21:21:30
Daar heb ik hele andere gedachtes bij.     :-D        :schater:
A dirty mind is a joy forever :yes:

Zep

Citaat van: Paul op augustus 22, 2017, 21:21:30
Daar heb ik hele andere gedachtes bij.     :-D        :schater:

Haha Paul, ik dacht dat jij een extreem opgewonden man was met al je audio in huis, van boven tot beneden.....jij doet "het" in iedere kamer :-P
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Paul

Citaat van: Zep op augustus 22, 2017, 21:39:33
Haha Paul, ik dacht dat jij een extreem opgewonden man was met al je audio in huis, van boven tot beneden.....jij doet "het" in iedere kamer :-P

Sommige dingen moet je apart zien.   :wink:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

WilliamB

Citaat van: geoffreyvanvugt op augustus 22, 2017, 19:57:26
Ik heb de blokjes toch maar op deze manier neer gezet. A, omdat het er toch mooier uitziet vind ik en B, omdat het de koeling ten goede komt. Zoals ze eerst stonden kreeg de middelste het toch warmer als de rest.


Erg indrukwekkend  notworthy
Veel plezier met je upgrade  :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

geoffreyvanvugt

Citaat van: Stadium III op augustus 22, 2017, 20:08:15
Merk je ook verschil ?

Jazeker. Klinkt veel mooier dan de NAD's in mijn oren. Veel warmer en directer. Vergeleken van alleen receiver aangesloten naar aangesloten op de blokjes? Ja een duidelijk verschil. Veel mooiere klank..
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

geoffreyvanvugt

Eergister film gekeken met wat vrienden dus met geluid redelijk op volume, hoorde ik uit de left front speaker een schurend/kletterend geluid. Dat had ik al eens eerde gehoord met de NAD 214 en nu ook met de MA500. Ik dacht toen dat het aan de NAD 214 lag maar omdat hij dit ook met de MA500 deed wist ik dat het toch aan de speaker moest liggen.
Ik de volgende dag even naar Audiolab in Sint Nicolaasga (ligt naast de deur bij mij). Audiolab is een speakerbouwer dus het juiste adres voor voor mij.

https://www.audiolab.nl/

Ik vertelde wat het probleem was en hij drukte toen met zijn hand de middentoon woofer in en hij zei gelijk al.."oh, ik hoor het al". Hij sneed heel voorzichtig het stofkapje van de woofer en liet me toen zien wat de oorzaak was. Er zat een knik in het metalen gedeelte van de woofer dat contact maakte met een ander metalen gedeelte daar achter. Ik weet niet hoe die onderdelen heten in de woofer zelf dus ik hoop dat jullie mij begrijpen. Dat schuurt dus langs elkaar als de woofer ver heen en weer gaat. Reparatie kosten zouden €35,- zijn. Maar gelukkig had ik nog steeds 4 van mijn Concert II boven liggen met precies dezelfde woofers aan boord. Dus voor mij was het eigenlijk alleen maar een kwestie van woofer vervangen. En dat heb ik gedaan met succes. Ik heb het ook de slechte woofer vergeleken met een goede woofer en inderdaad de goede woofer maakte dit geluid dus niet. Hier de foto's.

Dit gedeelte schuurt dus lang elkaar heen.




Kapotte woofer eruit...


Goede woofer uit de Concert II...


En in de Concert V zetten..


Met kabelklemmetjes de draden vastgezet. Ik heb geen soldeer apparaat.


En nu weer een gerepareerde Concert V. hello  hello  hello
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

WilliamB

Mooi gedaan, en weer een probleem minder  HB
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Brutus

Top, goed dat je deze nog had liggen. En nu genieten maar  hello Overigens enig idee hoe de vorige woofer die beschadiging heeft opgelopen?
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

geoffreyvanvugt

Citaat van: Brutus op augustus 24, 2017, 12:44:14
Top, goed dat je deze nog had liggen. En nu genieten maar  hello Overigens enig idee hoe de vorige woofer die beschadiging heeft opgelopen?

Ik heb ze ooit 2e hands gekocht dus misschien was het al zo.. Audiolab had het er over dat hij misschien een klap had gehad van ineens harde toon bij aanschakelen van apparatuur. Dat kan bij mij niet gebeurt zijn omdat ik altijd volume helemaal op 0 zet voordat ik de boel uitschakel. Dus ook op 0 als ik het inschakel.
Het was me nog nooit eerder opgevallen omdat ik de speakers direct op de receivers heb aangesloten.
Kan het ook zo zijn dat nu de speakers aangesloten zijn op eindtrappen dat ze dus beter worden aangestuurd zodat de woofers verder heen en weer gaan?
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Brutus

Tja....hoogstwaarschijnlijk zo gekocht dus. Gelukkig is het goed opgelost  pompom
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20