De set van Geoffrey

Gestart door geoffreyvanvugt, mei 03, 2017, 13:55:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32

😄 ik vind het iig mooi gedaan 👍🏻 Leuk gevonden, goede uitvoering.


TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)


Nostra

Knap gedaan!

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


jowa

Mooi hoor. [emoji1360]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

geoffreyvanvugt

Thnx allen voor complimentjes. notworthy
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

geoffreyvanvugt

Ik heb ook even een houtlijm techniek toegepast op een oude plaat met veel plopjes, tikjes en crackles.
Het werkt gewoon. Plopjes, tikjes en crackles hoorbaar veel en veel minder. Ga ik toepassen op platen die ik niet op mijn manier schoonkrijg. Ga dus een oude platenspeler hiervoor gebruiken om lijm goed te verdelen.


Even een vraagje.
Ik heb mijn DT aangesloten op de Cambridge pre-amp. En van Cambridge naar PM7003. Nu heb ik een ruis door speakers. Zo'n ruis die je ook hoort bij gitaar versterkers.
Ground van DT naar Cambridge maar niet van Cambridge naar PM7003. Moet er ook nog van Cambridge naar PM7003 een ground gelegd worden om ruis te elimineren? Kan dit kwaad voor componenten?
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

geoffreyvanvugt

Citaat van: geoffreyvanvugt op september 24, 2019, 21:19:54
Ik heb ook even een houtlijm techniek toegepast op een oude plaat met veel plopjes, tikjes en crackles.
Het werkt gewoon. Plopjes, tikjes en crackles hoorbaar veel en veel minder. Ga ik toepassen op platen die ik niet op mijn manier schoonkrijg. Ga dus een oude platenspeler hiervoor gebruiken om lijm goed te verdelen.


Even een vraagje.
Ik heb mijn DT aangesloten op de Cambridge pre-amp. En van Cambridge naar PM7003. Nu heb ik een ruis door speakers. Zo'n ruis die je ook hoort bij gitaar versterkers.
Ground van DT naar Cambridge maar niet van Cambridge naar PM7003. Moet er ook nog van Cambridge naar PM7003 een ground gelegd worden om ruis te elimineren? Kan dit kwaad voor componenten?


Ik weet de oorzaak en ik moet idd een xtra kabletje van Cambridge naar PM7003 leggen.
Heb net even een kabeltje van ground naar ground gedaan en buzz was weg. Morgen maar even vorkjes halen voor weerskanten.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

xander32

... dan maken sommigen zich druk om alle vervuilers op het net in de tegenwoordige tijd, zoals schakelende voedingen, het wifi-,telefoon- en bt signaal, maar zo te lezen waren er in het verleden dus ook al flinke storingsbronnen.

geoffreyvanvugt

De buren zijn bezig met fundatie. De werklui hebben met graven de stroom kabel geraakt. Dus hele woning zonder stroom. Ik had alles op stand by staan van mijn HT behalve mn PM7003 en Cambride en DT. Die had ik aan. Kan dit kwaad voor mijn apparatuur?
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

xander32

Ik denk van niet. Wel alles van de spanning afhalen voor het moment dat ze die er weer op zetten, dat kan soms met een piek gaan ...

Citaat van: geoffreyvanvugt op september 27, 2019, 12:52:38
De buren zijn bezig met fundatie. De werklui hebben met graven de stroom kabel geraakt. Dus hele woning zonder stroom. Ik had alles op stand by staan van mijn HT behalve mn PM7003 en Cambride en DT. Die had ik aan. Kan dit kwaad voor mijn apparatuur?

tbanis55

Grounding ....

Vaker een issue dan je denkt.  Een aardlus is sneller gemaakt dan opgelost.
Bottom-line: Alles aarden op 1 punt. In de veel gevallen zijn de brom/ruis problemen opgelost

gr.

Ton

geoffreyvanvugt

Citaat van: xander32 op september 27, 2019, 13:14:46
Ik denk van niet. Wel alles van de spanning afhalen voor het moment dat ze die er weer op zetten, dat kan soms met een piek gaan ...

Alles uitgedaan. Dus afwachten. Hoop dat er niks kapot is
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

geoffreyvanvugt

Pffffff. Alles doet het gelukkig.. :yes:
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

xander32

👍🏻

Bij ons loopt er een heel dikke aanvoerkabel voor het huis langs. Die is een aantal jaren terug 's nachts een keer geknapt, dat ging met een flinke knal gepaard. Op betreffende plek waren de klinkers weggeblazen en zat er een krater. Die kabel was waarschijnlijk al een keer met graafwerkzaamheden geraakt.

Ook toen heb ik geen enkel nadelig effect kunnen constateren betreft alle elektrische apparatuur.

Dat speelde destijds tussen kerst en oud & nieuw, ik had vrij. Het was tegen een uur of 2 in de nacht. Door de knal zat ik rechtop in bed. Geen idee wat er aan de hand was. Een uur later stond er al een graafmachine en was men druk doende om de breuk te herstellen. Mijn slaap was toen wel over. Ik heb betreffende lui toen maar van koffie voorzien en de rest van de kersttulband met hen gedeeld.

Citaat van: geoffreyvanvugt op september 27, 2019, 14:10:54
Pffffff. Alles doet het gelukkig.. :yes: