De set van Geoffrey

Gestart door geoffreyvanvugt, mei 03, 2017, 13:55:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

geoffreyvanvugt

#30
Toen ik de Marantz 7011 kreeg heb ik gelijk een custom AV-Cooler gemaakt. Niet dat de Marantz het nodig heeft maar de receiver staat wel in een kast en een beetje extra cooling kan geen kwaad. Ik had dit ook bij mijn Onkyo 3008. En die werd enorm heet en ik had toen bij mijn cooler wel veel baat. Dit heb ik gedaan nadat het HDMI board kapot ging en sinds de cooler was de Onkyo ook lauw/warm. Maar absoluut niet heet.
De cooler voor Marantz werkt prima en de receiver blijft lekker lauw. Ik had hem ereven af om andere pootjes eronder te zetten en merkte gelijk dat hij een stuk warmer werd. Niet overdreven als de Onkyo. Nogmaals, ik denk niet dat de Marantz dit nodig heeft maar het blijft in mijn achterhoofd zitten van het HDMI board probleem.













Ik kwam er achter dat 1 van de fans het niet deed maar gelukkig hat ik een M&G met Age en hij had nog een knappe fan liggen.



Dus dit is het eindresultaat. Hij staat allenn nu een 0,5 cm lager dan op de foto.







Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

geoffreyvanvugt

Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

NB

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

TurboMarco

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe je de fan-speed regelt .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

geoffreyvanvugt

Geen herrie inderdaad. :-D
Fan speed regel ik niet. Ik heb gewoon gezocht naar de juiste telefoon adapter. 6v bij 300 mA meen ik.
Met een 12v bij 500mA adapter draaide ze veel te hard. Ze draaien nu geruisloos maar voldoende om
warme lucht weg te zuigen. De adapters kan ik makkelijk verkrijgen via mn werk. Ik werk in een hotel en
gasten vergeten wel eens wat mee naar huis te nemen. 8-)
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

TurboMarco

Dat lijkt me dan een prima oplossing  :-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

sjoek

Mooie oplossing zo inderdaad.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

geoffreyvanvugt

Voor Sjoek en TurboMarco..... :gp:

De NAD 916 staat nu ook bij mij te draaien. 6 Kanaals en een bere geluid. De Center wordt nu door Ch1+Ch2 gebrugged aangestuurd en de Atmos Front/Rear door de Ch3 t/m Ch6. Ben zeer dik dik tevreden.
Ik heb besloten om nog 2x NAD 214 erbij te nemen om de surround speakers aan te sturen. Wat is dit een genot de Marantz in combi met NAD. Heerlijk.
Op dit moment staat het nog even niet aangesloten omdat ik natuurlijk eerst alles getest heb. De tullip kabels (even pikkepoelie kabels van €2,50 gekocht) waren te kort. Dus heb ik bij Allekabels.nl de benodigde
bekabeling besteld van Clicktronics. Morgen of overmorgen de boel maar aansluiten en dan ook maar weer eens naar mijn kabel management kijken . Ik heb ook besloten om het verschuifbare gedeelte
van mijn audiokast een cm of 10 naar voren te plaatsen om de bekabeling wat meer ademruimte te geven. Dawast weer even. GreeTTzz..
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

geoffreyvanvugt

Het enige wat ik niet begrijp is dat... Ik heb nu de Fronts / Heights1+2 - Center aangesloten op de Pre-Out van de Marantz 7011. Als ik naar de setup ga van de 7011 en naar het plaatje van de aansluitingen, lichten alleen de Fronts Pre-Out. De andere Pre-Outs die ik aangesloten heb blijven donker. Wat me opvalt is dat je met de 7011 Pre-Out alleen een keuze kunt maken tussen Fronts of Height2. Zou dat daar aan kunnen liggen. Ze doen het wel gewoon...

Dit is het plaatje..(van internet) Bij mij lichten dus de Fronts op omdat ik daarvoor gekozen heb.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

geoffreyvanvugt

Mijn Hush-Box.

Tijdens afstellen van beamer begon ik tijdens dialogen scenes de fan te horen. Nee, fan is niet stuk maar maakt nu eenmaal lawaai tijdens dialogen scenes. Niet tijdens actie scenes..

Dus ik was wat gaan sneupen op Google om eventueel de fan voor een stillere te vervangen. Ik kon geen geschikte fan vinden met een lagere noise-level. Maat is 70x70x25.
Toen kwam ik een topic tegen over de Hush-Box! Dus ik ben toen een projectje gestart om dit te maken.

Ik had de kabelboom gelegd voor de 3 fans die in de box zitten. Ook had ik het dak gemaakt en vast gezet met flight-case slotjes en geborgd met popnagels.
Ik had rekening gehouden met als 1 van de fan vervangen moest worden, ik overal bij kon.. De voorklep heb ik gemonteerd met een pianoscharnier en 2 flight-case klemmen met het oog op, ik moet overal
bij kunnen komen. Ik had ook het geluid getest wat de box levert en dit schommelt tussen de 16 en 20 DB. Erg acceptabel dus..Klep zit zoals ik het hebben wil. Gat gemaakt voor de lens. Ik had bij de Hema zo'n ouderwetse wekker gekocht en daar de ring en glaasje uit gehaald. Glaasje kwam aan binnenkant van klep.
Nog een gaatje voor de remote sensor gemaakt en gat voor 1 van beamer inlaatjes. Zit helaas aan de voorkant van beamer..

De eerste test was geslaagd. Ik had even een half uurtje gekeken met dichte bekisting en geen enkel probleem. Toen ik de beamer op stand-by zette, blies de beamerfan zelf net zo lang (5 sec.) als voor de Hush-box.
Zelf de lens gat in klep vertoont geel blokkade's...Maar.....
De beamer heeft 4 standen maar niet plafond met lens naar beneden. Dus moest ik de kist op z'n kop zetten en de beamer zelf vast maken aan bodem van Hush-box. Zodat ik naar mijn oude setup ging alleen dan met bekisting.
Gelukkig kan het dak eraf dus ik kon gaatjes precies bepalen voor beamer in bodem van Hush-box.
Ik had de kist omgedraaid en er ook stel poten onder gezet. De beamer hangt nu in de kist en kan met de 3 schroefjes fijn afstellen. Ik had de binnenkant van de kist ook bekleed met foam. Dit houdt een heleboel lawaai tegen. Schommel tussen de 11 en 14 DB. Dit was zonder kist 24/25 DB. Was eigenlijk best blij dat ik de kist op de kop moest zetten. Hierdoor kreeg ik een fijn stel knop voor de lens. In het beeld onderin zag ik
dat de hoekjes belemmert waren door de lensring. Fijn afstel schroef aangedraaid en hoeken vrij..
Ik had even een vlammetje van een aansteker voor de inlaat van bekisting gehad en het vlammetje stond bijna horizontaal... Dus met andere woorden, de luchtcirculatie werkt beter dan ik dacht.
Nu moest ik alleen nog een stofrooster maken voor inlaat. Dit ga ik maken van Alu-stripjes en een stuk panty... Ik heb ook een Hama Lenspen besteld.
Er is niks aan de hand met de lens, maar als de boel helemaal klaar is ga ik de lens even een clean-up beurt geven. Even stof deeltjes en eventuele vuil verwijderen. Ik had een inbouw HDMI plaat besteld met een High-Speed 0.5 meter HDMI kabel erbij. Zo kan ik dus ook de kabels mooi afwerken. Ik had ook een verloopje gemaakt van beamer naar achterkant Hush-Box maken voor stroom. Op deze manier kon ik alle benodigde kabels gewoon in de achterkant van de Hush-Box steken voor een quick release..




















Tot op de dag van vandaag nog steeds dik tevreden met mijn Hush-Box. Ik ga alleen de voorklep tzt vervangen voor een andere. Ik heb nog een fotolijstje gevonden en dan heb ik ook een mooiere afwerking.

Nog een picca van wat merchandice. Ik ben een enorme Thunderbirds geek. Ik heb wat modelen uit Japan.
Dit is een Die-Cast model van TB2. Hier heb ik zelf een diorama van gemaakt waar ik best trots op ben.
Vond ik gewoon leuk om even te delen. 8-)



Zo.. Dawast weer even. GreeTTzz..



Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

TurboMarco

Het idee is goed maar persoonlijk was ik voor andere fans gegaan ,neem bijvoorbeeld 92mm exemplaren van Noctua of Be quiet ,in eerste plaats zijn die veel stiller en in de tweede plaats zijn die in staat om bij een veel lager toerental meer lucht te verplaatsen .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

geoffreyvanvugt

Citaat van: TurboMarco op mei 11, 2017, 13:47:44
Het idee is goed maar persoonlijk was ik voor andere fans gegaan ,neem bijvoorbeeld 92mm exemplaren van Noctua of Be quiet ,in eerste plaats zijn die veel stiller en in de tweede plaats zijn die in staat om bij een veel lager toerental meer lucht te verplaatsen .

Noctua's zitten erin. Was ik vergeten te melden.




Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360