De set van Geoffrey

Gestart door geoffreyvanvugt, mei 03, 2017, 13:55:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

geoffreyvanvugt

Hetr is geen Oppo geworden maar een Sony UBP-X800 UHD speler met 3 UHD films erbij..
Scheelt gewoon enorm veel doekoes en functies zijn hetzelfde...
Ook heb ik mijn Jamo Concert VII tjes voorzien van gaas ipv stof..



Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Een mooi apparaat. Oppo heeft de naam, maar of dat anno 2018 nog terecht is; de concurrentie heeft niet stil gezeten. Oppo wel, die stoppen helemaal met de ontwikkeling van spelers waar je schijfjes in kan spinnen.


Citaat van: geoffreyvanvugt op april 12, 2018, 00:25:19
Hetr is geen Oppo geworden maar een Sony UBP-X800 UHD speler met 3 UHD films erbij..
Scheelt gewoon enorm veel doekoes en functies zijn hetzelfde...
Ook heb ik mijn Jamo Concert VII tjes voorzien van gaas ipv stof..





NB

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Age

Top, die staat ook bij mij hoog op het lijstje notworthy...
wil er toch maar een echte spelert bij hebben...
Marantz SR-7010 / 3 x Marantz PM-700 / LG 60PB560V PLASMA TV / Marantz 6100 & DUAL SC621 platenspeler / Pro-Ject Tube Box II phono-voorversterker / HTPC
Tannoy R3 front /  RC center / R2 rear-back / R1 back/4 Tannoy mR High / Sub: SVS PB-1000

sjoek

De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

geoffreyvanvugt

Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

sjoek

Citaat van: geoffreyvanvugt op april 12, 2018, 22:59:14
Why the sad face??

Oeps verkeerde smiley aangedrukt met mijn dikke vingers op de telefoon violent1

Bedoelde deze :yes:
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

geoffreyvanvugt

Daar ben ik weer even... Drukke tijden op dit moment...

Ik heb een kleine aanpassing/upgrade aan mijn SL-D3 gegeven.
Een nieuwe Headshell van Ortofon. De Ortofon Serato.
Was ook nodig omdat van de originele de boutje gaatjes en
de 4 gekleurde draadjes echt gaar waren...
Ook heb ik mijn openingspost voorzien van de up to date foto's van mijn HT.
Binnenkort wil ik mijn Xtreamer gaan vervangen voor een Dune Solo mediaplayer.
Dit omdat deze UHD is en de Xtreamer kuren krijgt.
Gooit de externe HDD er zomaar spontaan uit sinds kort..

Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

pameijer

Wat is eigenlijk een headshell... Dacht een tijdje terug dat je gewoon een nieuwe naald kon kopen, maar er bleek wat meer aan de arm vast te zitten!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

geoffreyvanvugt

Heb echt het idee dat het geluid van mijn SL-D3 erop vooruit is gegaan met de nieuwe Headshell in combi met Red M2. 8-)
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

xander32

Altijd fijn als een upgrade klanktechnisch een stap vooruit blijkt  :yes:. Maak je veel gebruik van de dt?

geoffreyvanvugt

Citaat van: xander32 op juni 01, 2018, 06:27:09
Altijd fijn als een upgrade klanktechnisch een stap vooruit blijkt  :yes:. Maak je veel gebruik van de dt?

In periode's gebruik ik de SL-D3. Ik was er even klaar mee omdat ik de "S over zijn nek in vocals" er niet echt uit kreeg. Nu met die nieuwe Headshelll en waarschijnlijk betere afstelling van naald is dat veel beter geworden. Zal ook wel aan de brakke draden hebben gelegen van oude Headshell. Zal wel 40 jaar oud zijn denk ik...
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

geoffreyvanvugt

Citaat van: geoffreyvanvugt op februari 16, 2018, 13:19:23
Ik kom toch nog even er op terug met goed werkende cd-speler. Gister deed hij het inderdaad perfect. Vandaag doet hij weer precies hetzelfde als toen ik hem haalde. Helaas nu geen gele warning sticker in de weg. Heb de lens gereinigd maar dat mocht niet baten. Helaas gaat de cd speler toch bij grof vuil. Of heeft iemand er belang bij als opknapper? Dan stuur ik m gewoon naar je toe en mag je m houden.

Heb de Technics SL-PG440A CD speler evenals de Marantz CD4000 echt een grondige schoonmaak beurt gegeven.
Gelukkig heb ik ze niet bij het grofvuil gegooid want ze draaien beide heel erg goed. Allebei heb ik de lenzen van schoongemaakt met 96% alcohol die ik ook gebruik voor het reinigen van mijn LPees. Ook heb ik de joints en tandwieltjes voorzien van een druppeltje huishoud olie. Ze draaien weer geweldig. En beide gratis en voor niets.
Ik heb gekozen voor de Technics in mijn setup omdat dit ook mijn eerste keus was. De Marantz hou ik voor back-up.



Ben ook weer even bezig geweest met mijn Technics SL-D3. Deze stond totaal niet water pas. Dit heb ik verholpen en staat nu kaars recht. Ik heb de Technics Bearwald ARC Protractor gebruik om het element af te stellen. Dit keer heb ik echt even de tijd ervoor genomen en een filmpje op Youtube hierover bekeken. Toevallig had ik nog een LP liggen zonder groeven. Hier mee kon ik dus ook het Anti-Skating perfect mee afstellen. Ook nog een Pro-Ject Phonokabel 123 gekocht. Alles bij elkaar ben ik er echt qua geluid en klankwarmte goed op vooruit gegaan. En het ssss geluid in de vocals nagenoeg kwijt... Eindelijk...

Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Cornelis1921

Goed bezig, Geoffrey. Beide zijn mooie spelers, vooral de Technics is van een goede generatie en oogt ook nog eens fraai. notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *