De set van Geoffrey

Gestart door geoffreyvanvugt, mei 03, 2017, 13:55:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sjoek

Citaat van: Rob46 op mei 03, 2017, 16:06:38
Dat is erg mooi!!  :yes: :kwijl: Welkom hier! En gelijk een batterij foto's  notworthy

Veel plezier op dit forum!

:gp: +1
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

xander32

Welkom G., veel lees-en postplezier hier  :yes:.

geoffreyvanvugt

Citaat van: Nb op mei 03, 2017, 17:46:11
Grappig. Jouw kinderen hebben dezelfde leeftijd als mijn kleinkinderen. 5 en 2 . Knap dat je het zelf zo gemaakt hebt. En kleuterproof!

Boefjes zijn het.. :eerie: Maar wel ontzettend lief.. :-D
Ik ben nogal gehecht aan een schoon en vlekvrij beeld. Ik kan me mateloos irriteren aan een vlek of vuiltje op mijn beeldscherm. Toen we net de TV een weekje hadden toen waren de kids lekker aan het spelen. De oudste had even een momentje en gooide een speelgoedje richting TV. Gelukkig net voor dat dit het scherm raakte viel het op de grond. Maar ik dacht toen wel gelijk dat er iets aan moest doen dus kwam ik op het idee om een plexiglas plaat hier voor te maken en precies op maat. En natuurlijk moest het er ook makkelijk en snel afgehaald kunnen worden.
Dat is allemaal heel mooi gelukt.

Eerst de plaat op maat bestellen, toen de ophangpunten gemonteerd. Ook zitten er 2 gaten onderin de plaat zodat ik bij de hoofdschakelaar en AV-fan schakelaar kan komen. Ik weet het. Overdag veel reflectie maar 's avonds zie je daar niks van. En als ik ga gamen of serie kijken dan gaat plaat er even voor weg. Als de kids op bed zijn natuurlijk.
Ik heb de plaat zelf onbewust en per ongeluk getest met een vrienden game avond. Tijdens het openen van wat flesjes bier was ik druk aan het vertellen over iets. Ik vertel ook nogal veel met m'n handen dus de flessen opener
schoot uit mijn handen richting TV. Dankzij plaat de TV scherm gered. De flessen opener had een beste vaart.
Dus missie geslaagd :angel:.







Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

WilliamB

Citaat van: Stadium III op mei 03, 2017, 18:22:38
Eentje voor een meet en greet
:gp:
Wouw wat een indrukwekkende Set  notworthy Merk je veel verschil tussen Atmos en DTS-X ?
Veel luister en kijk plezier  :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

geoffreyvanvugt

Citaat van: WilliamB op mei 03, 2017, 22:34:20
:gp:
Wouw wat een indrukwekkende Set  notworthy Merk je veel verschil tussen Atmos en DTS-X ?
Veel luister en kijk plezier  :yes:

Thnx..  :-D

Ik ben eigenlijk nog niet echt bezig geweest met Atmos/Dts-X. Ik heb nog geen eens Auddessey gedaan  :|.
Ik heb van Age wat Atmos demo's gehoord en ik ben wel onder de indruk van Atmos. Dts-X heb ik nog niks van gehoord.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Vinyl_Fuchs

Nice: een 'mancave in a woman- man and kids house'
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

geoffreyvanvugt

Citaat van: Vinyl_Fuchs op mei 03, 2017, 23:32:20
Nice: een 'mancave in a woman- man and kids house'

:angel:
Ik mag mijn handen dichtknijpen met een vrouw die dit allemaal tolereert. Gelukkig houdt ze zelf ook wel van film kijken. Je hoort haar nooit over hoe het klinkt maar ze vind het stiekem wel mooi..
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Vinyl_Fuchs

Citaat van: geoffreyvanvugt op mei 03, 2017, 23:39:42
:angel:
Ik mag mijn handen dichtknijpen met een vrouw die dit allemaal tolereert. Gelukkig houdt ze zelf ook wel van film kijken. Je hoort haar nooit over hoe het klinkt maar ze vind het stiekem wel mooi..
Ikzelf mag ook in mijn handjes knijpen met zo'n vergevingsgezinde vriendin: beschikt helaas ook niet over een dedicated audio room, behalve mijn garage dan.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

geoffreyvanvugt

Nog niet zeker.. Maar waarschijnlijk heb ik een NAD 916 op de kop kunnen tikken. Met deze 6 kanaals wil ik zowieso de Surrounds gaan sturen en misschien de center gebrugd..
Het kan ook zo zijn dat ik de Fronts en Center gebrugd hiermee ga sturen dan. De surrounds dan met 2x NAD214 (1 heb ik al, de 2e moet ik dan nog ergens kopen). Nog even afwachten dus...



Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Age

Oke, leuk. Maar wat wil je nu precies bereiken? Meer vermogen? Op zich biedt de marantz voldoende... Zeker voor de ruimte waar jij hem hebt staan.
Beter geluid? Ik zou eerst goed luisteren naar de Marantz, je hebt hem nog maar net.
Of vindt je de Marantz "sound" niet mooi (voor zover dat er is natuurlijk), kan ook nog, maar dan zou ik ook eerst even langer luisteren en goed inregelen.
Als je dit zo doet had je eigenlijk geen receiver hoeven kopen, maar alleen een processor zonder versterkers......

Zelf zou ik, áls ik het ooit zou overwegen, het puur bij Marantz houden, maar das smaak denk ik.

Verder ben ik wel benieuwd naar het verschil in sound tussen alleen de Marantz en samen met de NAD's als het allemaal goed staat ingeregeld.
Marantz SR-7010 / 3 x Marantz PM-700 / LG 60PB560V PLASMA TV / Marantz 6100 & DUAL SC621 platenspeler / Pro-Ject Tube Box II phono-voorversterker / HTPC
Tannoy R3 front /  RC center / R2 rear-back / R1 back/4 Tannoy mR High / Sub: SVS PB-1000

geoffreyvanvugt

De Marantz heeft een bloedmooi geluid. Maar ik heb eigenlijk altijd al met eindtrappen willen werken. NAD heeft mooie eindtrappen met een mooi prijsje. Toen ik de NAD aansloot voor de Fronts merkte ik gelijk al op dat de Fronts iets meer oomph hadden. Wat voller klonken ze. Ik moet nog steeds alles inregelen. Ik wilde Atmos en future proof. Dat heb ik nu. Al een jaar de 7010 willen hebben en het werd de 7011. Superblij mee. Ik wil gewoon nog een klein stapje verder. Dus met eindtrappen verder. NAD bied mooie mogelijkheden en het ligt ook nog eens mooi in het budget. Vintage Jamo speakers die aangestuurd worden door Vintage eindtrappen 8-). En alles wordt aangestuurd door de  8-) receiver 8-) die ik al meer dan een jaar op het oog had. Tuurlijk kan ik ook gaan denken aan de Marantz 7055 en wie weet.... Maar voorlopig even buiten mijn budget. Dat is gelijk €1000,-. De NADs zitten op pakmbeet €100.-/€150.- per stuk.
De 916 van NAD ga ik dinsdag ophalen... Dus alweer een stapje dichterbij mijn doel..
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Stadium III

Ik zou zeggen regel de marantz eens goed in.,losse eindversterkers leuk maar kosten tegen resultaat meestal nihiel
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WilliamB

Citaat van: geoffreyvanvugt op mei 05, 2017, 15:53:09
De Marantz heeft een bloedmooi geluid. Maar ik heb eigenlijk altijd al met eindtrappen willen werken. NAD heeft mooie eindtrappen met een mooi prijsje. Toen ik de NAD aansloot voor de Fronts merkte ik gelijk al op dat de Fronts iets meer oomph hadden. Wat voller klonken ze. Ik moet nog steeds alles inregelen. Ik wilde Atmos en future proof. Dat heb ik nu. Al een jaar de 7010 willen hebben en het werd de 7011. Superblij mee. Ik wil gewoon nog een klein stapje verder. Dus met eindtrappen verder. NAD bied mooie mogelijkheden en het ligt ook nog eens mooi in het budget. Vintage Jamo speakers die aangestuurd worden door Vintage eindtrappen 8-). En alles wordt aangestuurd door de  8-) receiver 8-) die ik al meer dan een jaar op het oog had. Tuurlijk kan ik ook gaan denken aan de Marantz 7055 en wie weet.... Maar voorlopig even buiten mijn budget. Dat is gelijk €1000,-. De NADs zitten op pakmbeet €100.-/€150.- per stuk.
De 916 van NAD ga ik dinsdag ophalen... Dus alweer een stapje dichterbij mijn doel..
Of een MM7025 ? Dat is de stap die ik heb gezet voor de extra kanalen die Atmos nodig heeft.
Maar de NAD is zeker niet verkeerd  notworthy
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

geoffreyvanvugt

Citaat van: WilliamB op mei 05, 2017, 19:25:14
Of een MM7025 ? Dat is de stap die ik heb gezet voor de extra kanalen die Atmos nodig heeft.
Maar de NAD is zeker niet verkeerd  notworthy

Tuurlijk heb ik de MM7025 gezien. Maar ook op dit moment buiten budged.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

geoffreyvanvugt

Citaat van: WilliamB op mei 05, 2017, 19:25:14
Of een MM7025 ? Dat is de stap die ik heb gezet voor de extra kanalen die Atmos nodig heeft.
Maar de NAD is zeker niet verkeerd  notworthy

Waarom gebruik je de MM7025 niet als eindtrap voor je Fronts? Dat zou ik doen..
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360