De set van Geoffrey

Gestart door geoffreyvanvugt, mei 03, 2017, 13:55:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RHK

Tja, of een stekkerblok met aan/uit schakelaar voor alle blokken? En dat stekkerblok kan je weer voeden via zo'n stekkerswitch van jouw foto.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

geoffreyvanvugt

Citaat van: RHK op september 26, 2017, 16:28:31
Tja, of een stekkerblok met aan/uit schakelaar voor alle blokken? En dat stekkerblok kan je weer voeden via zo'n stekkerswitch van jouw foto.

Precies!! Mijn blokken zitten gewoon in een stekkerblok. De stekker van deze stekkerblok wil ik dus eerst in zo,n stekkerswitch doen om vervolgens alles in 1x uit te schakelen zodat ik dus niet 7x knopje moet indrukken.
Maar nu is dus de vraag of dat geen kwaad kan voor mijn Marantz blokjes..
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

xander32

... volgens mij niet echt een aanbeveling; het ene blok pluggen in het andere. Zo'n blok met minimaal 30 inlets en aan/uit schakelaar heb je voor minder dan €10,- bij de Ac__on  :yes:

sjoek

Citaat van: xander32 op september 27, 2017, 06:41:38
... volgens mij niet echt een aanbeveling; het ene blok pluggen in het andere. Zo'n blok met minimaal 30 inlets en aan/uit schakelaar heb je voor minder dan €10,- bij de Ac__on  :yes:

:gp: maar kan je zo moeilijk bij die 7 knopjes komen dan? Anders is het toch altijd beter lijkt me om de knopjes te gebruiken. Daarvoor zitten ze er tenslotte opgebouwd.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

geoffreyvanvugt

Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

xander32

Zitten er bij betreffende componenten geen afstandbediening?
Indien die wel voorhanden zijn, zou je een Logitech Harmony afstandbediening kunnen overwegen; die kan je geheel programmeren. Met één druk op de knop kan je dan bv. de ht set starten, alle componenten die je dan nodig hebt starten één voor één op.



Citaat van: geoffreyvanvugt op september 27, 2017, 10:46:21
Ik hou het gewoon bij 7x aan/uit drukken. Veel verstandiger.. :-)

sjoek

Citaat van: xander32 op september 27, 2017, 18:59:53
Zitten er bij betreffende componenten geen afstandbediening?
Indien die wel voorhanden zijn, zou je een Logitech Harmony afstandbediening kunnen overwegen; die kan je geheel programmeren. Met één druk op de knop kan je dan bv. de ht set starten, alle componenten die je dan nodig hebt starten één voor één op.

:gp: of als je telefoon infrarood sensor bezit kan het ook.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

geoffreyvanvugt

Citaat van: xander32 op september 27, 2017, 18:59:53
Zitten er bij betreffende componenten geen afstandbediening?
Indien die wel voorhanden zijn, zou je een Logitech Harmony afstandbediening kunnen overwegen; die kan je geheel programmeren. Met één druk op de knop kan je dan bv. de ht set starten, alle componenten die je dan nodig hebt starten één voor één op.

Ik heb een Harmony One Ultimate. En dat werkt ook prima. Alles is met "remote control" vanaf de SR7011 naar de blokjes aangesloten. Dus vanaf SR7011 naar de blokjes op standby gaat prima. Ook het aanzetten gaat prima.
Maar wat ik wil is dat als ik er niet ben, de blokjes volledig uitschakelen. Dus stroom eraf. Dit wilde ik dus doen met zo'n stroomswitch ipv 7x knopje indrukken. Mijn vraag was gewoon of dit veilig was voor blokjes. Dat is alles.
De SR7011 laat ik gewoon op standby. Omdat hier niet een echte "power aan/uit" knop op zit.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

geoffreyvanvugt

#113
Kleine update.

Ik heb erg lang nagedacht over hoe ik mijn opstelling wil hebben en ik ga terug naar mijn oorspronkelijke wensen.
Ik ga een downgrade doen (voor mij een upgrade).
Ik heb waarschijnlijk de Marantz PM7003 en de CD5003 weten te bemachtigen. De MA500 blokken gaan eruit.
Ik ben helemaal klaar met het bekabeling gedoe. Ik krijg het niet naar wens. Bovendien vinden mijn vrouw en ik optisch net even te zeg maar. Het staat allemaal maar in een woonkamer.
De 2 nieuwe machines ga ik met gesloten beurs ruilen voor 5x de MA500 blokken. Ik hou dan ook nog 2x MA500 blokken over. Die ga ik dan verkopen. Kan ik nog wel een leuk prijsje voor krijgen op MP.
Ik heb namelijk ook mijn zinnen gezet op de Marantz UD7006 Blurayspeler.
De ruil maakt qua prijs aan wat ik uitgegeven heb voor de blokjes niet veel uit. Het enige waar ik in moet leveren zijn de reiskosten. Nou ja... So be it.
De PM7003 ga ik als eindtrap voor de fronts gebruiken en aansluiten via Power-Amp direct in. Dus ik ga eigenlijk niet meer met meerdere eindtrappen werken en laat de SR7011 gewoon de overige draaien.
Scheelt waarschijnlijk ook veel energiekosten per jaar..
Optisch gaat het ook veranderen in mijn HT. Ik wil immers wel alle Marantz machines bij elkaar hebben.

Dus tja... Misschien technisch een downgrade maar voor mijn gevoel een upgrade omdat mijn oorspronkelijke plan was.




Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

NB

Ik heb nu de pm 6004 ruim een jaar . Daarvoor Rotel voor/eind. Geen moment spijt van gehad. Staat de hele dag aan, wordt  niet warm en klinkt lekkerder.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

geoffreyvanvugt

Citaat van: Nb op december 12, 2017, 12:02:39
Ik heb nu de pm 6004 ruim een jaar . Daarvoor Rotel voor/eind. Geen moment spijt van gehad. Staat de hele dag aan, wordt  niet warm en klinkt lekkerder.

Voor mijn gevoel doe ik hier goed aan...
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

jowa

Herkenbare stap.
Ik ben terug gegaan van een vv met dubbele ev naar een geïntegreerde versterker.

Ga je de set opnieuw inregelen na de wisseling naar de PM-7003?



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

geoffreyvanvugt

Citaat van: jowa op december 12, 2017, 12:21:59
Herkenbare stap.
Ik ben terug gegaan van een vv met dubbele ev naar een geïntegreerde versterker.

Ga je de set opnieuw inregelen na de wisseling naar de PM-7003?



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik ga het wel opnieuw inregelen zodra het allemaal staat.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

sjoek

Als het voor het gevoel beter is dan denk ik dat je dit gerust als een upgrade kan zien.  :yes: alvast veel plezier er van.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

xander32

Nice  :yes:. Ben benieuwd naar jouw eerst bevindingen.



Citaat van: geoffreyvanvugt op december 12, 2017, 11:52:14
Kleine update.

Ik heb erg lang nagedacht over hoe ik mijn opstelling wil hebben en ik ga terug naar mijn oorspronkelijke wensen.
Ik ga een downgrade doen (voor mij een upgrade).
Ik heb waarschijnlijk de Marantz PM7003 en de CD5003 weten te bemachtigen. De MA500 blokken gaan eruit.
Ik ben helemaal klaar met het bekabeling gedoe. Ik krijg het niet naar wens. Bovendien vinden mijn vrouw en ik optisch net even te zeg maar. Het staat allemaal maar in een woonkamer.
De 2 nieuwe machines ga ik met gesloten beurs ruilen voor 5x de MA500 blokken. Ik hou dan ook nog 2x MA500 blokken over. Die ga ik dan verkopen. Kan ik nog wel een leuk prijsje voor krijgen op MP.
Ik heb namelijk ook mijn zinnen gezet op de Marantz UD7006 Blurayspeler.
De ruil maakt qua prijs aan wat ik uitgegeven heb voor de blokjes niet veel uit. Het enige waar ik in moet leveren zijn de reiskosten. Nou ja... So be it.
De PM7003 ga ik als eindtrap voor de fronts gebruiken en aansluiten via Power-Amp direct in. Dus ik ga eigenlijk niet meer met meerdere eindtrappen werken en laat de SR7011 gewoon de overige draaien.
Scheelt waarschijnlijk ook veel energiekosten per jaar..
Optisch gaat het ook veranderen in mijn HT. Ik wil immers wel alle Marantz machines bij elkaar hebben.

Dus tja... Misschien technisch een downgrade maar voor mijn gevoel een upgrade omdat mijn oorspronkelijke plan was.