Cassettedeck anno 2017

Gestart door xander32, mei 01, 2017, 09:58:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maus

Met welke bron? CD is al achterhaald inmiddels.

Paul

Citaat van: Maus op mei 03, 2017, 11:33:26
Met welke bron? CD is al achterhaald inmiddels.
Xander z,n vraag was

'Klinkt prima', d.w.z.? Kan je dat iets meer concretiseren? Prima; gelijkwaardig aan een analoge tuner, of internetradio of een cd, of anders namelijk ...? Of moet ik het gewoon een keer ergens zelf beleven?
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

TurboMarco

Een cc deck haalt zeer zeker niet de cd kwaliteit ,daarvoor heb je een dat/ddc deck voor nodig .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Maus

Een goed cassettedeck afgeregeld met de juiste tape kan een CD speler voorbij.

Paul

Zo een ieder zijn mening hierover, het leuke is iig dat het nog door de liefhebbers gekoesterd wordt. Een mooi voorbeeld is het tapedeckforum wat nog steeds bestaat.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Vinyl_Fuchs

Dan hebben we het nog niets eens over de kwaliteit van reel to reel tape-opnames/ mastertapes.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Hoewie Loewie

Hoi. Leuk topic! Ik ben opgegroeid met cassettebandjes. Tot ver in de 80-er jaren gebruikt. Ergens in 2001 heb ik mijn volle dozen met bandjes eens uitgezocht. Blijvers waren de voorbespeelde (stuk of 40) en een kratje vol TDK SA (en andere CrO2 bandjes). De rest toen weggegooid. Nooit moeten doen maar ja......

Sinds een jaar of drie draai ik mijn bandjes weer. Ik heb diverse cassettedecks maar mijn ervaring is dat het niet mee valt om een goed en volledig werkend deck te vinden. Er mankeert altijd wel iets aan. Vergane/slappe snaren (bijna standaard), afgebroken veertjes, losgeraakte tandwieltjes en ga zo maar door. Sinds een week of twee heb ik een Marantz SD1020 deck. Ook daarvan waren de snaren vergaan maar die heb ik vernieuwd. Sindsdien weer volop bandjes aan het draaien. En ik moet zeggen dat het deck zich uitstekend gedraagt. Prima geluidskwaliteit, toch goei spul dat Marantz.

Sinds gisteren beschik ik over vier Fuji metal cassettes. Ik kende het uiteraard wel maar ik heb zelf nooit metal cassettes gehad. Ook nooit gehoord. Tot gisteren dus. Ik moet zeggen dat het me wel overtuigd. Dat klinkt nog zoveel beter dan TDK SA. Fantastisch!

Mijn Marantz SD1020:


Vier Fuji metal 90 cassettes:


Kratje met tapes:


Wat voorbeelden van voorbespeelde tapes:




En wat ander spul:



Een keer bij de kringloop gevonden:

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

Paul

Heb deze Onkyo al een poosje.
Is een 3 kops met 3 motoren gereviseerd voor een paar tientjes gekocht. Als je niet echt Marantz gebonden bent is er genoeg kwaliteit te koop.





Verstuurd vanaf mijn SM-J500FN met Tapatalk

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

xander32

Leuk om de cassettes weer eens te zien; jeugdsentiment  :yes:.

Citaat van: Hoewie Loewie op augustus 12, 2017, 14:21:30
Hoi. Leuk topic! Ik ben opgegroeid met cassettebandjes. Tot ver in de 80-er jaren gebruikt. Ergens in 2001 heb ik mijn volle dozen met bandjes eens uitgezocht. Blijvers waren de voorbespeelde (stuk of 40) en een kratje vol TDK SA (en andere CrO2 bandjes). De rest toen weggegooid. Nooit moeten doen maar ja......

Sinds een jaar of drie draai ik mijn bandjes weer. Ik heb diverse cassettedecks maar mijn ervaring is dat het niet mee valt om een goed en volledig werkend deck te vinden. Er mankeert altijd wel iets aan. Vergane/slappe snaren (bijna standaard), afgebroken veertjes, losgeraakte tandwieltjes en ga zo maar door. Sinds een week of twee heb ik een Marantz SD1020 deck. Ook daarvan waren de snaren vergaan maar die heb ik vernieuwd. Sindsdien weer volop bandjes aan het draaien. En ik moet zeggen dat het deck zich uitstekend gedraagt. Prima geluidskwaliteit, toch goei spul dat Marantz.

Sinds gisteren beschik ik over vier Fuji metal cassettes. Ik kende het uiteraard wel maar ik heb zelf nooit metal cassettes gehad. Ook nooit gehoord. Tot gisteren dus. Ik moet zeggen dat het me wel overtuigd. Dat klinkt nog zoveel beter dan TDK SA. Fantastisch!

Mijn Marantz SD1020:


Vier Fuji metal 90 cassettes:


Kratje met tapes:


Wat voorbeelden van voorbespeelde tapes:




En wat ander spul:



Een keer bij de kringloop gevonden:


Vinyl_Fuchs

Ik gebruikte altijd TDK SA90: opnemen van radioprogramma Vara's Vuurwerk en cd's van de bieb. Misschien ook nog een cassettebandjes-revival?
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

sjoek

Blijft toch leuk al die cassettebandjes. Daar is het voor mij ook mee begonnen. Ik zie mijzelf alleen mijn huidige collectie cassettebandjes niet meer uitbreiden. :no:
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Zep

Ja heel nostalgisch dat wel, ben blij dat ik er vanaf ben...dat ook  :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Paul

Citaat van: Zep op augustus 12, 2017, 19:26:24
Ja heel nostalgisch dat wel, ben blij dat ik er vanaf ben...dat ook  :wink:

:gp:

Dat heb ik nu ook met m,n ex.      :-D
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Zep

*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

sjoek

De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.