Cassettedeck anno 2017

Gestart door xander32, mei 01, 2017, 09:58:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Samro

Prachtige machine is deze. Heb ik reeds jaren geleden toch verkocht aan een buur. Deze op de foto heeft dubbele capstan aandrijving zie ik, had de mijne niet! Ben toch blij dat die weg is. Toch veel plezier van gehad in het verre verleden  :angel:. Heb er nu gewoon geen ruimte meer voor
Citaat van: xander32 op mei 01, 2017, 22:14:27
Het is nu wachten op de rentree van de bandrecorder  :yes:



Maus

Dat is de GX 650. Als die van jou er erg op leek, was dat wellicht een 630.



Heb ik ook gehad.

Samro

#17
Bijna goed! Het was de Gx 630 db. Met dolby dus! Tjonge jonge, ga weer helemaal terug in de tijd. Mooi, heel mooi! Spijt dat die weg is? Heel even wel nu  een beetje dan. Gaat wel weer over  :yes:
Citaat van: Maus op mei 01, 2017, 23:16:06
Dat is de GX 650. Als die van jou er erg op leek, was dat wellicht een 630.



Heb ik ook gehad.

Maus

Ik had ook de db, maar gebruikte ik niet in verband met afwisseling in recorders.






Samro

Mooie machines hoor! Je bent ook wel een Akai tapedeck freak zie ik. Tja...ik heb ook nog een mooie Sony TC-K6 cassettedeck gehad! Heb ik ook jaren geleden verkocht aan een liefhebber. Kan alles nu eenmaal niet houden! :wink:

TurboMarco

Ik heb nog steeds een ouwe Teac staan  :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

Nog genoeg liefhebbers van het concept bandrecorder :yes:.

Wat is daarvan de charme? Kan iemand mij dat uitleggen?

Ik zie machines met allerlei lampjes en knopjes, in het algemeen zaken waar veel mannen blij van worden, maar klinkt het ook nog een beetje? En waar haal je de content vandaan anno 2017? Of gaat het niet om de muziek maar juist om de techniek?

jrm

Kwaliteit ligt aan het aantal sporen en hoe de banden bewaard worden, maar het is grotendeels inderdaad je laatste opmerking: de techniek.

Wintertje

Ben ik gelukkig up-to-date met mijn Teac cassettedeck...




Maus

#24
Citaat van: xander32 op mei 02, 2017, 06:53:16
Nog genoeg liefhebbers van het concept bandrecorder :yes:.

Wat is daarvan de charme? Kan iemand mij dat uitleggen?

Ik zie machines met allerlei lampjes en knopjes, in het algemeen zaken waar veel mannen blij van worden, maar klinkt het ook nog een beetje? En waar haal je de content vandaan anno 2017? Of gaat het niet om de muziek maar juist om de techniek?

Er worden nog veel opnames analoog gemasterd. En zeker de oudere opnames zijn vrijwel allemaal analoog.
Ja, ik ben in een aantal studio's geweest.
Dus op je vraag hoe het klinkt...

Akai's zijn wat minder vanwege de GX (glaslaag) koppen, deze glaslaag zorgt voor praktisch onverslijtbare koppen maar hebben als nadeel dat ze niet precies hetzelfde klinken.
Teac's daarentegen klinken weer fantastisch.

Ik heb een Akai GX 75 reference master cassettedeck, als je een goed bandje gebruikt hoor je niet tot nauwelijks verschil. Het is in zoverre goed aan te horen, dat ik veel platen op band zet zodat ik hem niet telkens hoef om te draaien  :-P
De kunst is om goede tapes te gebruiken die zomaar tot +6/+8dB op te nemen zijn, dan blijft het ruisniveau wat lager. En nu klinkt die Akai met GX koppen niet 'top' maar een goeie Nakamichi is echt brongelijk.

Paul

Nog 3 decks in gebruik de Marantz SD-60 en de Onkyo hebben 3 koppen. Het model 5120 niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-J500FN met Tapatalk

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Maus

Start die laatste nog zo leuk traag op? 'Play' en dat je dan de boel op gang hoort komen? :D Geweldig was dat.
Bij de nieuwere decks, vooral met automatische besturing, draait de capstan altijd.

Maus

Ik heb nog een (volgens mij) 5030 staan. In ieder geval een oude Marantz met 3 koppen.



Staat bij m'n ouders, maar eens ophalen om mee te spelen binnenkort :P

Paul

Blijft voor de liefhebber leuk spul.

Verstuurd vanaf mijn SM-J500FN met Tapatalk

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Brutus

en in 2040 wordt de cd-speler herontdekt  :-D :-D
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20