Cassettedeck anno 2017

Gestart door xander32, mei 01, 2017, 09:58:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Maus

Sja... Niet gek, er is nog genoeg te digitaliseren voor de mensen. Het lijkt wel erg op een Tascam...

Verstuurd vanaf mijn C6903 met Tapatalk


NB

Wel multifunctioneel, maar persoonlijk moet ik er niet aan denken. Op een gegeven moment had ik lp's, cd's minidisks, cassettes en dcc's. Voor de overzichtelijkheid en het gemak houd ik het qua muziek afspelen hoofdzakelijk bij cd's (en sacd's).
Er zullen vast wel mensen zijn die dit een handig ding vinden.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Brutus

Nee.....voor mij nooit meer een cassettebandje........straks komt de walkman voor cassettebandjes ook weer terug  :-o :-o
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

xander32

... ik heb hem nog, een Sony walkman en ook nog een Technics discman  :-D. Ergens in een verhuisdoos op zolder, dat dan wel weer.

Citaat van: Brutus op mei 01, 2017, 12:45:55
Nee.....voor mij nooit meer een cassettebandje........straks komt de walkman voor cassettebandjes ook weer terug  :-o :-o

sjoek

Ik zou denk ik ook geen nieuwe cassettedeck meer kopen :no: .
Op dit moment nog wel een cassettedeck staan maar die word hooguit een paar keer per jaar voor nostalgie aangezet. Verder staat mijn walkman als decoratie boven op de platenkast. :mrgreen:
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

jowa

Lange tijd nog een TEAC cassette-deck gehad.
Verkocht omdat ik het deck al jaren niet meer gebruikte.
Dozen vol tapes weg gegooid.
Spijt? Nee.

Bij de laatste verhuizing zijn ook de walkman's en diskman richting het recycle center gegaan, inclusief de oude digitale ontvangers van Ziggo en XMSNet.
Gaf mij een heerlijk opgeruimd gevoel.  :-D

NB

Citaat van: jowa op mei 01, 2017, 16:05:41

Bij de laatste verhuizing zijn ook de walkman's en diskman richting het recycle center gegaan, inclusief de oude digitale ontvangers van Ziggo en XMSNet.
Gaf mij een heerlijk opgeruimd gevoel.  :-D

Ik ken dat gevoel.
Met mijn lp's deed het echter wel flink pijn. Nog steeds eigenlijk. De tijd & geld wat er in zat om het te verzamelen.....En als je iets weg moet! doen,  krijg je er eigenlijk altijd te weinig voor. Gelukkig heb ik veel op cd weer terug.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

thanatos

Citaat van: Brutus op mei 01, 2017, 12:45:55
Nee.....voor mij nooit meer een cassettebandje........straks komt de walkman voor cassettebandjes ook weer terug  :-o :-o

Casette is weer hip aan het worden.. er zijn ook weer NL labels die er albums op uitgeven. Ook worden er weer nieuwe bandjes geproduceerd:))

Alles voor dat nostalgische gevoel  :-D

NB

Citaat van: thanatos op mei 01, 2017, 18:18:44

Alles voor dat nostalgische gevoel  :-D

Ja, dat is denk ik de voornaamste reden. Met geluidskwaliteit niet echt. DCC vond ik overigens al een hele verbetering. Alleen bij mij gingen deze (Philips) decks gauw stuk. (2 gehad)
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

xander32

Het is nu wachten op de rentree van de bandrecorder  :yes:



Paul

In ieder geval een draadje in m,n straatje dat streamen is zo 2016.   :-D      clown1
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Maus

Citaat van: xander32 op mei 01, 2017, 22:14:27
Het is nu wachten op de rentree van de bandrecorder  :yes:




Die is bij een groot aantal mensen, waaronder mijzelf, niet weg geweest. Ik ben ook voornamelijk actief op een bandrecorderforum.

TurboMarco

Word een ccdeck weer hip dan ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

jowa

Citaat van: Nb op mei 01, 2017, 17:04:29
Ik ken dat gevoel.
Met mijn lp's deed het echter wel flink pijn. Nog steeds eigenlijk. De tijd & geld wat er in zat om het te verzamelen.....En als je iets weg moet! doen,  krijg je er eigenlijk altijd te weinig voor. Gelukkig heb ik veel op cd weer terug.

M'n elpees een tijd geleden ook weg gedaan. Waren maar een stuk of twintig.
Wel veel jeugdsentiment, maar ik vind cd's draaien en zeker streamen veel gebruikers vriendelijker.

De terug naar toen beweging volg ik zeker, komt meer omdat m'n vrouw zo'n Ion platenspeler heeft gekocht en bij de tweede hands winkel zo nu en dan een elpee koopt.