Marantz SR1040 slimline serie-probleem mechanisch klepje

Gestart door frankie, april 30, 2017, 16:24:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

frankie

Onlangs heb ik een Marantz SR1040 receiver gekocht en deze speelt nog uitstekend.
Alleen is er een klein probleem met de klep, waar de bedieningsknoppen achter verscholen zitten.
Deze klep gaat namelijk niet meer open en dicht, wanneer ik op kleine zilverkleurige knopjes druk, die rechts op de receiver zitten.
Heel af en toe toe zit er beweging in de klep maar dit is minimaal en helemaal open en dicht, dat doet doet 'ie niet meer.
Nu kan ik de klep handmatig open en dicht doen maar dat is niet echt de bedoeling en ook niet goed voor het mechaniek.

Weet iemand die dit zou kunnen herstellen en dan bij voorkeur in de regio Zuid Holland ?
Zuid Holland hoeft niet per se maar het zou wel handig zijn.

Bedank.

lo

Je zou contact op kunnen nemen met @HAL9000 die zit in het zuiden van Holland.  :-D
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

DHG500

Je hoort ook het motortje niet draaien als je de contacttoetsjes aanraakt? Het kan ook zijn dat het aandrijfrubbertje vergaan is. Daar had de mijne last van...


JP48

Asjes smeren wil ook wel eens werken als motortje wel loopt maar het snaartje slipt
Succes,
Chris

brinka123

Hoi,

Heb je de micro switches gezien voor de eindstops van de motor. Waarschijnlijk is 1 of 2 er van defect.
Is erg fragile.
PM80 MKII, CD63SE, VIFA Format (zelfbouw), CD1020, SR1020, Needle (zelfbouw)

SB_Marantz

Ik heb er nog eentje staan...mag je gratis hebben.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Brutus

Kijk, dat noem ik nog eens service van de zaak  hello
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20