Plaatsing componenten

Gestart door HilbertFlokstra, april 30, 2017, 09:05:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HilbertFlokstra

Ik ben in het zeer tevreden bezit van een SR 7007  en daar komt vandaag een NA 6005 bij. Mag ik deze bovenop de
Receiver plaatsen? Of is dat niet verstandig voor de ventilatie? 
Alvast bedankt voor de reacties.
Grt. Hilbert

Kamidioblitz

Het mag maar het is niet verstandig. Ik zou bij voorkeur 5 cm aan de bovenkant vrij houden minimaal. Beter nog is 10-15. Maar dat is niet in alle gevallen mogelijk. Mijn SR7400, SR7002, SR7008 en SR7011 nu hebben altijd voldoende ademruimte gehad. Ook worden ze allemaal warm. Vandaar ook het advies om er niets op te plaatsen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Kl

HilbertFlokstra

Dank je.
Dan ga ik dat ook niet doen.

TurboMarco

Op veel versterkers zitten stickers op de bovenplaat met de mededeling dat er nogal wat warmteontwikkeling plaats kan vinden ,maar mocht je niet anders kunnen dan de twee apparaten op elkaar te zetten dan zou je ook kunnen overwegen om een paar extra voetjes onder het bovenste apparaat te monteren zodat er wat meer ruimte tussen komt te zitten .

Wat ook een idee is om bij de bouwmarkt wasmachinedempers te halen en die er tussen plaatsen .


Natuurlijk dien je daarna de boel nog in de gaten te houden door te voelen of het niet te warm word .



(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

Het verschilt vaak ook per component of/en de mate waarin deze warm worden.

M'n versterker heeft aan de bovenzijde minimaal de ruimte, maar heb ik nooit kunnen betrappen op het voelbaar warm worden. Zelf na een dagdeel flink blazen voelt deze slechts 'lauw' aan. De streamer die er naast staat en veel meer ruimte boven zich heeft, wil daarentegen op de plek waar zich de voeding bevind, wel wat meer warm worden dan de versterker, maar de mate waarin kan ik ook niet anders omschrijven dan 'lauw'.


Echter, m.n. ht receivers, een kast welke vaak van bodem tot aan deksel vol zit met onderdelen, willen nog wel eens de nodige warmte ontwikkelen.


De genoemde wasmachine dempers zijn m.i. nogal grof/lomp om tussen apparatuur te gebruiken, maar het idee is prima  :yes:. Daar zijn wel meer sierlijke/beter passende oplossingen te koop. Maar dan onder het kopje 'hifi', waardoor er ook direct een ander prijskaartje aanhangt.

Bijvoorbeeld; http://www.hifisupply.nl/index.php?item=audio-selection-30mm-demper-tot-3kg-per-stuk--per-stuk&action=article&group_id=10000060&aid=668&lang=nl



TurboMarco



Die zien er wel goed uit ,en voor 4,- per stuk is het nog goed te doen ook .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

HilbertFlokstra

Dank voor de ideeën en tips.
Momenteel staat de receiver volledig vrij boven op een kastje. Alle warmte kan uitstekend ventileren. De receiver wordt nu ook niet erg warm en dat wil ik ook wel zo houden.


sjoek

Ik denk dat als de receiver volledig vrijstaat het wel moet lukken om er wat op te zetten hij kan dan sowiezo zijn warmte aan alle kanten kwijt.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Maus

Citaat van: xander32 op april 30, 2017, 10:18:46
De genoemde wasmachine dempers zijn m.i. nogal grof/lomp om tussen apparatuur te gebruiken, maar het idee is prima  :yes:. Daar zijn wel meer sierlijke/beter passende oplossingen te koop. Maar dan onder het kopje 'hifi', waardoor er ook direct een ander prijskaartje aanhangt.

Bijvoorbeeld; http://www.hifisupply.nl/index.php?item=audio-selection-30mm-demper-tot-3kg-per-stuk--per-stuk&action=article&group_id=10000060&aid=668&lang=nl

7 gaten zaag en een stukje hout kan ook, goedkope oplossing en passende diameter.

xander32

Mits je het hout en het gereedschap er voor hebt liggen  :yes:.

Citaat van: Maus op april 30, 2017, 11:26:24
7 gaten zaag en een stukje hout kan ook, goedkope oplossing en passende diameter.

NB

Citaat van: sjoek op april 30, 2017, 11:03:28
Ik denk dat als de receiver volledig vrijstaat het wel moet lukken om er wat op te zetten hij kan dan sowiezo zijn warmte aan alle kanten kwijt.

Dat denk ik ook. En het houdt stof tegen. Gewoon af & toe voelen.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

JohnWx

Citaat van: TurboMarco op april 30, 2017, 09:38:24
Op veel versterkers zitten stickers op de bovenplaat met de mededeling dat er nogal wat warmteontwikkeling plaats kan vinden ,maar mocht je niet anders kunnen dan de twee apparaten op elkaar te zetten dan zou je ook kunnen overwegen om een paar extra voetjes onder het bovenste apparaat te monteren zodat er wat meer ruimte tussen komt te zitten .

Wat ook een idee is om bij de bouwmarkt wasmachinedempers te halen en die er tussen plaatsen .


Natuurlijk dien je daarna de boel nog in de gaten te houden door te voelen of het niet te warm word .

Doen ook goed onder draaitafels
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

sjoek

Citaat van: xander32 op april 30, 2017, 11:29:37
Mits je het hout en het gereedschap er voor hebt liggen  :yes:.

Dan zal er vast wel iemand in de omgeving zijn die iets dergelijks heeft.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

xander32

Onder de wasmachine en droger doen ze het ook prima  :yes:.

Citaat van: John Wx op april 30, 2017, 11:49:10
Doen ook goed onder draaitafels

JohnWx

Citaat van: xander32 op april 30, 2017, 21:06:51
Onder de wasmachine en droger doen ze het ook prima  :yes:.

Weet alleen niet of de ronde beter centrifugeren  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.