XLR naar RCA

Gestart door Brutus, april 25, 2017, 16:08:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Brutus

XLR naar RCA, deze kabels zijn gewoon verkrijgbaar in de handel, bedoelt om van een toestel met een gebalanceerde uitgang naar (bijv) een versterker te gaan met niet gebalanceerde ingangen te gaan.

Maar kan dat ook anders om, de RCA in de uitgang van de streamer of cd-speler en naar de gebalanceerde ingang van de versterker????
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Marvin

Natuurlijk zijn die er. Alleen is de verbinding dan niet meer gebalanceerd.

Marvin


Brutus

Ik weet dat de kabel op zich bestaan, gaat me alleen om de volgorde. Normaal bij deze kabels gaat men er vanuit dat het signaal van gebalanceerd naar ongebalanceerd  gaat, maar kun je het verhaal ook (straffeloos) omdraaien?
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Maus

#4
Ik heb apparaten met XLR uit die ik met de juiste (mannetje vrouwtje) kabel op een tulp aansluit van de versterker. Andersom gaat ook, een (pro) versterker met XLR input kan ik ook met zo'n kabel aansluiten zonder problemen.

Op langere afstanden of bij hoge storingsniveaus (lichtdimmers theater) worden DI boxen ingezet. Deze doen wel weer iets met je geluid... ;)

Zelf met meerdere apparaten geprobeerd; Tascam geluidskaart met balanced jack in, en thuis 2 pro versterkers met XLR. Gaat prima.

Brutus

Oke Maus dat wilde ik even weten, thx.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Marvin

Oh, overheen gelezen. Maar inderdaad, precies zoals Muis aangeeft.  [emoji23]

Brutus

#7
Vraag me wel af hoe het zit met de interne bekabeling van de XLR. Als ik de XLR ingang op de PM11s3 zie staat er;
GND=1, Cold=2, Hot=3, waarbij ik er vanuit ga dat hot + is en cold -.

In dat geval kunnen Cold (-) en GND samen gaan als de kabel overgaat naar een RCA plug.

Maar nu mijn vraag, ik zie bij diverse XLR pluggen dat 2 de + is en 3 de -, iemand die mijn hier wegwijs in kan maken voordat ik straks de PM11 beschadig door dat de interne bekabeling niet overeenkomt met de PM11 gebalanceerde ingang.

Hier kun je zien hoe ze de kabel opbouwen en hier is de de 2 de + http://gansje.com/xlr/verlopen.htm

Ook kun je het hier zien: https://sound.stackexchange.com/questions/39596/how-to-convert-stereo-rca-to-xlr

Echter als je van een Marantz XLR naar een Marantz XLR gaat is er niets aan de hand echter een kant en klare RCA naar XLR kabel gaat volgens mijn problemen geven en waarschijnlijk zal ik dan zelf met losse onderdelen en de soldeerbout aan de slag moeten gaan, toch?
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Maus

Ik zie het, ze lijken af te wijken van de standaard met de high end lijn, de SR modellen op google kloppen wel.

Brutus

#9
Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen die een niet Marantz apparaat gebalanceerd heeft aangesloten op de PM11?

Ik kwam er namelijk achter toen ik een review van Audioholis zat te lezen en deze opmerking tegen kwam:"Oddly, Marantz still uses the old balanced connection scheme that reverses the hot/cold polarity so I simply flipped the configuration in the Oppo OSD setup to accommodate this to avoid a polarity shift."
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Brutus

Ik ga ook niks lopen klooien......koop gewoon een nieuwe RCA naar RCA kabel. Ga geen risico nemen  :roll:
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

jrm

Citaat van: Brutus op mei 04, 2017, 17:01:34
Ik ga ook niks lopen klooien......koop gewoon een nieuwe RCA naar RCA kabel. Ga geen risico nemen  :roll:


:yes: :gp:

211

Citaat van: Brutus op mei 04, 2017, 17:01:34
Ik ga ook niks lopen klooien......koop gewoon een nieuwe RCA naar RCA kabel. Ga geen risico nemen  :roll:

Zo moeilijk is het niet om een aangepaste XLR-XLR te maken... Toch ?
Zolang je maar geniet....

Brutus

Het zou dan RCA naar aangepast XLR zijn en nee, in principe is dat niet heel lastig, kwestie van 2 Neutrik XLR pluggen kopen de zorgen dat je de juiste connectie soldeert.

Maar achteraf heeft het weinig zin om van RCA naar XLR te gaan, blijft nog steeds ongebalanceerd. Dus vandaar de conclusie gewoon RCA naar RCA.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

xander32

Armoedig, rca. Nu zal je zien dat de PM11 helemaal niet uit de verf komt  :-D.


Citaat van: Brutus op mei 04, 2017, 17:01:34
Ik ga ook niks lopen klooien......koop gewoon een nieuwe RCA naar RCA kabel. Ga geen risico nemen  :roll: