PM8005 vs. PM7200 (The story of two different amplifiers.)

Gestart door Cornelis1921, april 25, 2017, 15:01:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cornelis1921

Voorwoord
________


Binnenkort is het zover, dan is de PM7200 passé en de PM8005 actueel. Volgens Marantz-liefhebbers die zelf een nieuwere generatie Marantz-versterkers aan de tand hebben gevoeld dat deze minder warm en meer analytisch klinken, net zoals de nieuwere generatie CD-spelers. We zullen het horen, we nemen de proef op de som: We zullen de "nieren proeven" van de PM8005, en dat hopelijk al met ingang van aanstaande zaterdag. We houden contact! byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Brutus

Klank zal denk ik wel relatief bescheiden verschil zijn. De PM8005 zal denk ik uitgevoerd zijn met een zwaardere voeding (hoeft minder hard te werken) vandaar minder warmte en meer controle over je speakers. Niet geheel onbelangrijk, minder warmte is beter voor de levensduur van de versterker  :-)
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Samro

ik vind de PM8005 zeker niet een z.g.n. warm klinkende versterker zoals sommigen zeggen. Hij klinkt levendig en mooi open vind ik.  :angel:  De oudere Marantzen klinken inderdaad wat warmer. (ik heb ook nog een oude staan).   

pietjepc

Dat heb ik ook eens ergens gelezen. Benieuwd hoe Cor het gaat ervaren... :yes:
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Cornelis1921

Citaat van: pietjepc op april 25, 2017, 17:02:17
Dat heb ik ook eens ergens gelezen. Benieuwd hoe Cor het gaat ervaren... :yes:
Dat is een van de belangrijkste redenen waarom ik de aanschaf van een nieuwe (Marantz-) versterker naar voren heb gehaald. Mijn oren jeuken vanwege de nieuwsgierigheid naar een (iets) ander geluid. En wat ik met de PM7200 ga doen is mij nog niet helemaal duidelijk, verkopen misschien. Moeilijk hoor, want wat moet zo'n 14 jaar oud beestje opbrengen? Ik zal misschien t.z.t. Jon (HAL9000) eens polsen betreft de nodige informatie. Of.... Misschien heeft mijn buurman Rien ook wel belangstelling voor de PM72oo, samen met de ST5001, die hij er dan gratis bij krijgt. Mooie deal, toch?
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Samro

Citaat van: Cornelis1921 op april 25, 2017, 21:23:30
Dat is een van de belangrijkste redenen waarom ik de aanschaf van een nieuwe (Marantz-) versterker naar voren heb gehaald. Mijn oren jeuken vanwege de nieuwsgierigheid naar een (iets) ander geluid. En wat ik met de PM7200 ga doen is mij nog niet helemaal duidelijk, verkopen misschien. Moeilijk hoor, want wat moet zo'n 14 jaar oud beestje opbrengen? Ik zal misschien t.z.t. Jon (HAL9000) eens polsen betreft de nodige informatie. Of.... Misschien heeft mijn buurman Rien ook wel belangstelling voor de PM72oo, samen met de ST5001, die hij er dan gratis bij krijgt. Mooie deal, toch?
Als de PM7200 nog goed in orde is kun je deze misschien beter verkopen op bv Marktplaats? Je kunt het geld zelf immers goed gebruiken als ik het goed begrepen heb? En waarom zou je de ST5001 speler er gratis bij geven als de buurman de PM7200 eventueel van je zou kopen?

xander32

#6
Citaat van: Samro op april 25, 2017, 23:30:13
Als de PM7200 nog goed in orde is kun je deze misschien beter verkopen op bv Marktplaats? Je kunt het geld zelf immers goed gebruiken als ik het goed begrepen heb? En waarom zou je de ST5001 speler er gratis bij geven als de buurman de PM7200 eventueel van je zou kopen?

:gp:

Cor, het is een mooi gebaar dat je jouw buurman verder wil helpen, dat siert je, maar ik zou de boel verkopen. Betreffende opbrengsten kan je zelf goed gebruiken en je kan er dan alsnog voor kiezen een deeltje er van te besteden aan een ander goed doel dan jezelf.

De ST zal nog zo'n €40 a 60 op kunnen brengen, de PM €120 a 160 (vluchtige check op MP).
Tezamen maakt dat al een mooi stukje van de lening  :yes:.


Enne, een regel die ik zelf altijd hanteer (zowel in werk als prive) daar waar het om de centen gaat: hou geen rekening met eventuele meevallers, maar wel met eventuele tegenvallers.

sjoek

Citaat van: xander32 op april 26, 2017, 06:29:56
:gp:

Cor, het is een mooi gebaar dat je jouw buurman verder wil helpen, dat siert je, maar ik zou de boel verkopen. Betreffende opbrengsten kan je zelf goed gebruiken en je kan er dan alsnog voor kiezen een deeltje er van te besteden aan een ander goed doel dan jezelf.

De ST zal nog zo'n €40 a 60 op kunnen brengen, de PM €120 a 160 (vluchtige check op MP).
Tezamen maakt dat al een mooi stukje van de lening  :yes:.


Enne, een regel die ik zelf altijd hanteer (zowel in werk als prive) daar waar het om de centen gaat: hou geen rekening met eventuele meevallers, maar wel met eventuele tegenvallers.

:gp: helemaal mee eens. :yes:
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

DE PM8005 staat gereserveerd bij de dealer en hoeft alleen maar afbetaald en gebracht te worden. pompom
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Even een vraag aan allen: Zijn er misschien leden die een PM8005 hebben, hebben gehad, hebben gehoord, of iemand kennen die hem (gehad) hebben en daar tevreden of juist ontevreden over zijn? Alvast bedankt voor jullie reply. notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Rob46

Cor, je hebt een mooie versterker in het verschiet. Ik heb een goede vriend die een Marantz PM8005 heeft. Aan deze versterker zijn Totem Sttaf luidsprekers gekoppeld. De Totem luidsprekers staan rondom vrij geplaatst. Als bron is een Bluesound Node2 in gebruik. Het plaatje klopt helemaal Cor; erg mooi in detail, punch, strak laag en een mooie balans in het mid en hoog met meer dan voldoende vermogen. Zelfs op flink niveau geeft de set geen krimp.

De Marantz is een meer dan prima versterker Cor. Volgens mij gaat dat een heel erg goed huwelijk worden met de Harbeth luidsprekers!

sjoek

Ik denk ook dat je je nergens zorgen om hoeft te maken en dat je een dijk van een versterker gaat kopen.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

NB

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

JohnWx

Citaat van: Cornelis1921 op april 30, 2017, 06:28:17
Even een vraag aan allen: Zijn er misschien leden die een PM8005 hebben, hebben gehad, hebben gehoord, of iemand kennen die hem (gehad) hebben en daar tevreden of juist ontevreden over zijn? Alvast bedankt voor jullie reply. notworthy

Kan je blind kopen Marantz fetish  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.