Ls kabel test- meetbare verschillen?

Gestart door xander32, april 21, 2017, 10:05:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

NB

De kabelkwestie. Ik ben een gematigd believer en muziekliefhebber, geen edelmetalensprokkelaar en kan mij vinden in het betoog van Brutus.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

xander32

 :-D

Citaat van: Nb op april 21, 2017, 17:00:48
De kabelkwestie. Ik ben een gematigd believer en muziekliefhebber, geen edelmetalensprokkelaar en kan mij vinden in het betoog van Brutus.

thanatos

Ik ben geen kabelfluisteraar, sterker nog ik ben van het kamp goed is goed. Wel goede zuivere geleider nemen. Goede connecties (dus niet ff een schroefje of halve soldering). Goede afscherming.

Dan ben je voor een nette kabel ook wel een paar tientjes kwijt. Maar beter dan dat wordt het ook niet.

Een vriend van mij heeft zijn Kharma Enigma reference kabel ($17.000 op de dealerlijst) verruild voor een paar meter gevlochten OFC kabel van de rol die ik heb liggen van een euro de meter  :-D

sjoek

Citaat van: Nb op april 21, 2017, 17:00:48
De kabelkwestie. Ik ben een gematigd believer en muziekliefhebber, geen edelmetalensprokkelaar en kan mij vinden in het betoog van Brutus.

+1
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

xander32

Ik heb zeker wel iets met kabels. Meermaals heb ik vergelijkingen gedaan en op basis van mijn ervaren een keuze gemaakt. Echter heb ik wel een budgettaire bovengrens wat ik wil besteden aan een kabel. M'n grootste uitspattingen tot op heden, zijn de Vodka ethernet kabel en een Kemp netsnoer (Sota), welke ik alweer heb verkocht.

De verschillen die ik heb ervaren met netsnoeren en ic's waren duidelijk waarneembaar/hoorbaar en betreffen voor mij een stukje finetuning, nadat de basis van de set er staat (speakers, versterking en bron). In de loop der jaren heb ik ook ervaren dat je een mismatch/een tekortkoming in de basis, niet kan compenseren met kabels.

De verschillen in ls kabels heb ik tot op heden als waarneembaar/hoorbaar ervaren, maar meer miniem dan bij eerder genoemde kabels.


En als ik eenmaal tevreden ben, dan is dat steevast ook voor langere tijd. Dan is "goed is goed".

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

WimPeu

Blij dat mijn Meridian set uitsluitend met Cat5 kabels zijn verbonden. Ik heb er wel even wat mee geëxperimenteerd maar dat is allemaal 1 pot nat.  :yes:

Voor de HT zal er ook Gamma van de rol komen.  HB
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Brutus

Citaat van: thanatos op april 21, 2017, 20:01:35
Ik ben geen kabelfluisteraar, sterker nog ik ben van het kamp goed is goed. Wel goede zuivere geleider nemen. Goede connecties (dus niet ff een schroefje of halve soldering). Goede afscherming.

Dan ben je voor een nette kabel ook wel een paar tientjes kwijt. Maar beter dan dat wordt het ook niet.

Een vriend van mij heeft zijn Kharma Enigma reference kabel ($17.000 op de dealerlijst) verruild voor een paar meter gevlochten OFC kabel van de rol die ik heb liggen van een euro de meter  :-D

Voor die (globaal) € 16.999,= per meter minder mag je best een heel klein beetje verschil waarnemen  :wink: :-D :-D
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

xander32

Wat is men heerlijk eensgezind hier ...

Zou dat dan ook iets aangeven over de Marantz producten en diens kopers in het algemeen? Betreffen het zgn. no nonsense producten voor de nuchtere, rationele consument die met beide poten stevig in de klei staat  :roll: ?

:-)

sjoek

Citaat van: xander32 op april 22, 2017, 07:16:21
Wat is men heerlijk eensgezind hier ...

Zou dat dan ook iets aangeven over de Marantz producten en diens kopers in het algemeen? Betreffen het zgn. no nonsense producten voor de nuchtere, rationele consument die met beide poten stevig in de klei staat  :roll: ?

:-)

HB als je dit gebruikt als verkooppraatje verkoop je marantz aan de lopende band :-D
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Brutus

Citaat van: xander32 op april 22, 2017, 07:16:21
Wat is men heerlijk eensgezind hier ...

Zou dat dan ook iets aangeven over de Marantz producten en diens kopers in het algemeen? Betreffen het zgn. no nonsense producten voor de nuchtere, rationele consument die met beide poten stevig in de klei staat  :roll: ?

:-)

Dat zou niet positief bijdragen aan de verkoopcijfers van de PM10/SA10  :-D :-D
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

xander32

Voor mij is Marantz iig geen no nonsense merk, met hun afwijkende curves in het ontwerp, met hun Premium serie en SE, OSE, KI, KI Lite, ..., ... versies.

Het is de massaproductie welke dat enigzins betaalbaar maakt voor 'Jan met de pet'.


Betreft de 10 series; of deze hier veel over de toonbank gaan betwijfel ik ook, maar er is voor Marantz meer dan NL, en meer dan Europa.

Brutus

Het top segment, van welk merk dan ook, loopt toch het minst hard qua afzet,dat zal hier ook best ingecalculeerd zijn.
Maar goed ook aan de kosten kant zie je een "bezuiniging" bij de SA10 door het loopwerk van de Denon DCD 2500NE te gebruiken. Tenzij deze zo goed is dat deze de SA10 waardig is.

In dat geval heeft de 2500NE een exceptioneel goed loopwerk.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

markdebes

Hallo allen, ik heb een vraag. Weet alleen niet of ik dit in het juiste bericht plaats hier. Ik zou graag m'n studio monitors willen aansluiten op m'n tv. Moet ik dan de verbinding leggen met zo'n soort audioquest kabel? https://hdphns.com/audioquest-forest-digitale-coaxkabel.html als ik deze berichten zo lees zijn er vele soorten kabels die je kunt gebruiken, wat is dan de juiste...?

Brutus

Hallo Marldebes, het beste is even om een nieuw topic aan te maken met je specifieke vraag.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20