Marantz multispeler UD-8004 cd lees probleem(om de 17 seconde focus van laser)

Gestart door mdanielse, april 16, 2017, 14:45:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mdanielse

Beste forum leden,

Net nieuw hier op het forum. byebye

Dacht een leuke (tweedehands) multispeler met blue-ray gekocht te hebben. En op zich bevalt de UD-8004 prima.
Maar helaas is hij niet bruikbaar als gewone cd speler(zowel originele als zelf opgenomen cd's). Om exact 17 seconden komt er een "zoom zoom" geluid uit de laser unit. Denk dat de speler dan de focus kwijt is en opnieuw moet focussen of zoiets. Het geluid duurt ongeveer een halve seconde en de luidheid is gelijk aan het lawaai welke hij maakt als je er een nieuwe schijf in steekt (dit laatste is normaal voor deze spelers en geeft op zich niet als hij tijdens het verdere spelen maar stil is). Vooral als je zachtjes draait of tijdens de vele stillen stukken in klasziekenmuziek is dit "zoom zoom" geluid om de 17 seconde erg irritant. De muziek hapert overigens niet, deze speelt gewoon netjes door. Je gaat op een geven moment zelfs in gedachte er extra naar luisteren en elke keer tot 17 tellen shutup


Wat is hier aan de hand?, is dit standaard?(kan het me bijna niet voorstellen). En nog belangrijker hoe los ik het op?

Heb je dit probleem ook, of is dit normaal?, of hoe op te lossen?... notworthy
Laat het even weten, ik ben zeer benieuwd.

Groetjes,
Jack
Harman Kardon AVR8500, Marantz DV-8300, Marantz UD-8004, Project 1.2+Benz, Rel Q200E, Kef-RMD3/Q15/Model 90, van den Hul bekabeling

sjoek

hallo,

ik heb zelf een ud5005 en ken dit probleem niet. lijkt mij ook niet normaal.
heb je de speler aan het internet hangen? is hij up to date? probeer dit eerst anders eerst eens.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

mdanielse

Voor zover ik op internet kan achterhalen is firmware up-to-date.
Maar vermoed niet echt dat het daar mee te maken heeft.

Heel internet al afgespeurd.... maar de enigste "geluidsklachten`welke ik over de UD-8004 tegen kom zijn die van als hij een nieuw schijfje leest en moet bepalen wat voor type het is, dan kan ie even lawaaierig zijn. En tussen de verschillende tracks zou hij ook even hoorbaar zijn. En er zijn zelfs mensen die klagen over de koelfan. Daar kan ik met mijn oor naast gaan liggen en dan hoor ik eigenlijk nog niets. De mensen die daar over klagen zouden dat geluidje bij de cd om de 17 seconde zeker ook wel horen. Dus ik denk dat de laser en of loopwerk niet helemaal fris meer is.

In de diagnose van de speler kun je de mA uitlezen welke de laser trekt. Bij 12 meer of minder dan de initiƫle waarde moet de laser vervangen worden. Heb hem in cd modus een enkele maal naar 9 zien uitslaan. DVD en BD modus geven maar een verschil van max 3. Dus als de laser niet slecht is zal er waarschijnlijk iets met het loopwerk aan de hand zijn. Met als gevolg continu corrigeren van loopwerk en focussing van de laser. Maar dit is maar mijn amateur analyse van het probleem :-D


Heb dit gemeld bij de persoon(bedrijf in tweedehands hi-end audio) waar ik hem van gekocht heb en deze heeft direct toegezegd het probleem op te lossen. De speler is inmiddels retour ter reparatie. Hoop dat hij gerepareerd kan worden. Want afgezien van dit bijgeluiden uit het loopwerk/laser is het echt een fantastisch klinkende speler met een bijpassende kwaliteit video, al is video voor mij maar een prettige bijzaak.

Voor nu afwachten maar.......

Wel nu al een week zonder muziek, das best taai :cry:, want mijn oude andere Marantz speler is ook in reparatie.....  :cry:


Citaat van: sjoek op april 16, 2017, 15:14:29
hallo,

ik heb zelf een ud5005 en ken dit probleem niet. lijkt mij ook niet normaal.
heb je de speler aan het internet hangen? is hij up to date? probeer dit eerst anders eerst eens.

Harman Kardon AVR8500, Marantz DV-8300, Marantz UD-8004, Project 1.2+Benz, Rel Q200E, Kef-RMD3/Q15/Model 90, van den Hul bekabeling