SACD apart?

Gestart door Farantz, april 14, 2017, 08:56:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Farantz

Momenteel heb ik een BD7004 staan voor de CD's en Dvd's, verder niets mis mee.

Ik wil uitbreiden met een SACD speler, maar ik twijfel tussen een aparte SACD speler of een Blue-ray speler die ook SACD kan weergeven.

Zelf heb ik de UD5007 in gedachten.

Wat is jullie advies?



xander32

In het verleden zijn er hier vier verschillende dedicated Marantz sacd spelers met elkander vergeleken; daar zaten (al) duidelijke verschillen tussen (lees: duidelijk hoorbare). Dan heb je het over een dedicated sacd speler. Ik kan het mij dan ook maar moeilijk voorstellen dat een multiplayer eenzelfde muziekkwaliteit kan bereiken als een dedicated (sa) cdp.

Aan jou of je concessies wil doen betreffende de muziekkwaliteit  :roll:.


Citaat van: Farantz op april 14, 2017, 08:56:58
Momenteel heb ik een BD7004 staan voor de CD's en Dvd's, verder niets mis mee.

Ik wil uitbreiden met een SACD speler, maar ik twijfel tussen een aparte SACD speler of een Blue-ray speler die ook SACD kan weergeven.

Zelf heb ik de UD5007 in gedachten.

Wat is jullie advies?

pietjepc

Aangezien hij zijn cd's nu ook met de BD afspeelt, vraag ik mij af of dat een probleem gaat zijn, maar dat is uiteraard aan hem... Met zo'n UD kun je ook nog, tot op zekere hoogte, streamen.
Gaat het hier eigenlijk om een stereo of ht-opstelling? Er zijn toch ook 5.1 sacd's? Zijn er ook dedicated spelers die uitgangen voor een 5.1 opstelling hebben of kom je dan sowieso uit bij een Multi speler?

Nu ik dit typ, merk ik dat er meer vragen dan antwoorden komen :-D
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Farantz

xander32

Als ik je goed begrijp is de geluidskwaliteit van een aparte sacd-speler "beter" dan van een multiplayer.

En ja, ik hou wel van goed geluid  :yes: er staat een SR7005 achter dus dat wil wel.

Dank voor je advies

xander32

Dat is mijn aanname ja;
nooit heb ik een dedicated sacd speler met een multiplayer uit eenzelfde price range 1 op 1 vergeleken  :roll:.

Wellicht heb jij de mogelijkheid om ze te vergelijken, dan kan je op basis van eigen ervaren een keuze maken.

Citaat van: Farantz op april 14, 2017, 10:07:20
xander32

Als ik je goed begrijp is de geluidskwaliteit van een aparte sacd-speler "beter" dan van een multiplayer.

En ja, ik hou wel van goed geluid  :yes: er staat een SR7005 achter dus dat wil wel.

Dank voor je advies

Farantz

pietjepc

Een sacd is toch altijd 5.1?, mijn opstelling is overigens ook 5.1

2x JBL E80, 2x B&W Solid's en B&W CC6 center.

Farantz

Citeer
 
Berichten: 11.849
Not that serious!
Bekijk profiel
Persoonlijk bericht (Online)







Re: SACD apart?

« Reactie #4 Gepost op: Vandaag om 10:11:01 »


Citaat



Dat is mijn aanname ja;
nooit heb ik een dedicated sacd speler met een multiplayer uit eenzelfde price range 1 op 1 vergeleken  :roll:.

Wellicht heb jij de mogelijkheid om ze te vergelijken, dan kan je op basis van eigen ervaren een keuze maken.

Helaas heb ik mogelijkheid niet, dan had ik de vraag ook niet hoeven stellen :-)

xander32

 :no:

Citaat van: Farantz op april 14, 2017, 10:12:02
pietjepc

Een sacd is toch altijd 5.1?, mijn opstelling is overigens ook 5.1

2x JBL E80, 2x B&W Solid's en B&W CC6 center.

Farantz

Ok, denkfout, ik dacht dat SACD altijd 5.1 was  :-o

xander32

Indien 5.1 het gewenste is, maakt het de keuze eenvoudiger :wink:.

Citaat van: Farantz op april 14, 2017, 10:47:47
Ok, denkfout, ik dacht dat SACD altijd 5.1 was  :-o

Farantz

CiteerIndien 5.1 het gewenste is, maakt het de keuze eenvoudiger :wink:.

5.1 is geen noodzaak, ik dacht echt dat alle sa-cd's 5.1 zijn, wat dus niet zo is.

Misschien wordt het toch een aparte speler, de SA7003, 8003 of zoiets.

Zijn er nog zaken waar ik op moet letten?

xander32

In het algemeen bij 2e hands spelers:

- altijd zelf gaan ophalen; dan zie je de omgeving waar die staat (en de eigenaar zelf), dat geeft vaak wel enige indicatie hoe de eigenaar met zijn spullen omgaat,
- indien er al het verpakkingsmateriaal, het netsnoer, de handleiding, afstandsbediening (!) en aankoop bon bij zitten geeft dat mij altijd extra vertrouwen,
- vraag na hoeveel uren de speler heeft gedraaid (bij benadering),
- controleer ter plekke met een aantal verschillende schijfjes of de speler alles goed leest,
- controleer ter plekke of de lade soepel en zonder bijgeluiden open en dicht gaat.




Citaat van: Farantz op april 14, 2017, 13:23:41
5.1 is geen noodzaak, ik dacht echt dat alle sa-cd's 5.1 zijn, wat dus niet zo is.

Misschien wordt het toch een aparte speler, de SA7003, 8003 of zoiets.

Zijn er nog zaken waar ik op moet letten?

Marantzer

Ik zou rondkijken voor een Marantz UD7007.
PM-11S1, SA-15S2, B&W CM10, SBT & BOTW

NB

Zou flink googelen naar specs en vervolgens bij een (betrouwbare) webshop een interessant modelletje aanschaffen.
Indien  niet aan de verwachtingen voldaan wordt, kan het item weer geretourneerd en uitgeweken worden naar een andere etc.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

sjoek

Citaat van: Farantz op april 14, 2017, 13:23:41
5.1 is geen noodzaak, ik dacht echt dat alle sa-cd's 5.1 zijn, wat dus niet zo is.

Misschien wordt het toch een aparte speler, de SA7003, 8003 of zoiets.

Zijn er nog zaken waar ik op moet letten?

Denk ook om de aansluitingen. Mijn oude dv6600 speelde alleen sacd analoog af.
Ik weet niet of er nieuwere spelers zijn die dit nog hebben maar indien dit het geval is zal je er op moeten letten dat de speler 5.1 analoog uit heeft.

Citaat van: Marantzer op april 14, 2017, 14:23:30
Ik zou rondkijken voor een Marantz UD7007.


:gp: zelf zou ik dit ook als advies geven. Of zoals je zelf aangeeft de ud 5007 kan je de bd weg doen.  Maar het is ook maar net wat je budget is.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.