Huidige 11 serie exit ?

Gestart door xander32, april 14, 2017, 08:15:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

joep

Daar ik nu weer veel meer HiFi winkels bezoek op zoek naar nieuwe luidsprekers vraag ik ook naar de toekomst van de PM-11. Hij gaat er uit. Reden? Zijn succes welke ten koste gaat van de verkoop van de PM-14 en PM-10!
En dit zou weer komen doordat de klanten minder grote idioten zijn dan vroeger. De spoeling is dunner en de klanten zijn meer echte HiFi liefhebbers geworden. Het kaf is van het koren gescheiden. Mensen begrijpen dat het eerder een nadeel is honderden watts versterkers in kamers te plaatsen van 6x6 meter.
Maar ook de prijs was een probleem. De prijs van de 14 zat niet zo ver van de 11 af. Zeker als je een beetje kijkt waar je koopt. Maar de sprong naar de 10 serie was toch voor velen net even te ver.

Rob46

Volgens mij heb je de verkoopcijfers allemaal in kaart Joep?

joep

Citaat van: Rob46 op februari 24, 2018, 12:57:41
Volgens mij heb je de verkoopcijfers allemaal in kaart Joep?

Uitspraken van winkeliers zoals ik al aangaf. Maar dit is ook al aangegeven door onze huis HiFi Dealer die ook al verkondigde dat de verkoop van de PM11 de PM14 sterk overtrof. Iedereen zit dus zo'n beetje op één lijn.

"Dat zou je denken maar het tegenovergestelde was (bij ons) waar.
Een PM11 verkochten we gemiddeld zeker 2x  per maand... een pm14 misschien 1 in de 2maanden als we dat al redden."

Rob46

Er zit wel een aanzienlijk 'gat' tussen de de 11 en de 10..... Maar er blijkt iets aan te komen wat dit 'gat' moet dichten?

Paul

Een 10.5 ?         🤣
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

AkTeVox

Verhaaltjes van die dealer(s) kloppen niet aangezien er een PM-KI Ruby in de startblokken staat met dezelfde prijs als de PM11s3.....   :-o :-o :-o


DansaN

Citaat van: joep op februari 24, 2018, 13:28:45
Uitspraken van winkeliers zoals ik al aangaf. Maar dit is ook al aangegeven door onze huis HiFi Dealer die ook al verkondigde dat de verkoop van de PM11 de PM14 sterk overtrof. Iedereen zit dus zo'n beetje op één lijn.

"Dat zou je denken maar het tegenovergestelde was (bij ons) waar.
Een PM11 verkochten we gemiddeld zeker 2x  per maand... een pm14 misschien 1 in de 2maanden als we dat al redden."

Waarom zou je je succesnummer er uit halen (of geen opvolger geven)?
Lijkt me logischer succesmodellen te behouden en de zwakke schakels te verwijderen/vervangen.

Tenzij er natuurlijk al veel te veel exemplaren van slecht verkopende modellen al geproduceerd zijn, maar dan heb je volgens mij een ander probleem.

joep

#53
Citaat van: AkTeVox op februari 24, 2018, 19:48:54
Verhaaltjes van die dealer(s) kloppen niet aangezien er een PM-KI Ruby in de startblokken staat met dezelfde prijs als de PM11s3.....   :-o :-o :-o

Buiten Stassen heeft volgens mij nog nooit iemand op deze aardbol ooit iets van marantz PM-KI Ruby gehoord.
Zet je dat niet tot nadenken?

En deze Ruby zal het volgens mij echt niet zijn.

https://www.aliexpress.com/item/Ruby-2200U-25V-filter-capacitor-J74-K170-A970-C2240-Advanced-triode-Reference-Marantz-circuit-tone-board/32823427188.html

arjan1312

Citaat van: joep op februari 24, 2018, 20:45:24
Buiten Stassen heeft volgens mij nog nooit iemand op deze aardbol ooit iets van marantz PM-KI Ruby gehoord.
Zet je dat niet tot nadenken?

Daarom hoop ik dat Marcel van H&C Hifi ons snel wil/kan bijpraten. Toen ik de aankondiging heel toevallig zag bij Stassen had ik wel mijn bedenkingen bij het verhaal. Maar ik wilde het niet onvermeld laten en heb er (toch) een topic van gemaakt. Of zou Stassen een nieuwe marketingmanager hebben luisterend naar de naam Halbe Z. voorheen werkzaam in Den Haag?

Arjan
PM 11S3 / Sony cd-speler
Canton Vento 890.2 DC met Atlas Equator Mk II bi-wire kabels
Chord Hugo Dac

jrm

Citaat van: arjan1312 op februari 24, 2018, 22:36:28
Citaat van: joep op februari 24, 2018, 20:45:24
Buiten Stassen heeft volgens mij nog nooit iemand op deze aardbol ooit iets van marantz PM-KI Ruby gehoord.
Zet je dat niet tot nadenken?

Daarom hoop ik dat Marcel van H&C Hifi ons snel wil/kan bijpraten. Toen ik de aankondiging heel toevallig zag bij Stassen had ik wel mijn bedenkingen bij het verhaal. Maar ik wilde het niet onvermeld laten en heb er (toch) een topic van gemaakt. Of zou Stassen een nieuwe marketingmanager hebben luisterend naar de naam Halbe Z. voorheen werkzaam in Den Haag?

Arjan

:schater:  :gp:

hchifi.nl

14 serie is inmiddels ook EXIT !  :cry:

En er komt vooralsnog geen opvolging...
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

Brutus

Ben benieuwd wat voor weg Sound United met Marantz wil inslaan?
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

renes59

Dat doen waar geld mee verdient wordt.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

joep

Mogelijk dat de 10 en RUBY goedkoper te produceren zijn.
Ze hoeven in ieder geval minder knopjes te plaatsen.  :|