Accuphase E202 Reparatie

Gestart door HAL9000, april 06, 2017, 17:07:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vielzweck

Citaat van: Cornelis1921 op april 18, 2017, 01:25:44
Ger, ik durf het haast niet te vragen: Heb je misschien belangstelling?! hello pompom

Nee joh, meer een reparatiegevalletje  van 'n Marantz.
Helaas heb ik geen mailadres van Jon meer. Nu probeer ik het zo.
Met excuses aan de topicstarter  ;-)  :-)

Corretje bedank voor het reageren :-)
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

HAL9000

Ik heb er weer een op de tafel gehad, deze is van forumlid Simon Jaarsma. Origineel probleem was dat deze versterker niet inschakelde. De voeding en protect bleken kapot te zijn, ook waren er wat elko's erg slecht aan het worden. Dit protect circuit is wel een bijzonder ontwerp, deze meet naast DC, ook impedantie en de voeding spanning. Als één van die drie niet kloppen dan schakelt het relais niet aan.  notworthy


De gelijkrichten was kapot. Bestaand uit 2xTo66 dubbel diode, nu 2xTo220 behuizing.

Ik heb nog een foto van de voeding en protect circuit. Die wil nu niet uploaden.


Werkend beide kanalen!.






Simon had hier en daar al elko's geplaatst.  Ik heb de rest gedaan.

Deze accuphase komt nu steeds vaker op mijn pad, Ook heb ik al een aanvraag van de voor en eind combi van deze tijd (70's) gehad. Die werkt overigens nog wel. Zijn fijne versterkers om aan te werken en om naar te luisteren. Twee keer een phono stage en de mogelijkheid om 3 paar speakers aan te sluiten.

:yes:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Rob46


Simon_Jaarsma

#18
Ik ben zeer blij mijn baby weer te zien werken!!  hello hello

Het was inderdaad een zeer complex apparaat en het ging mij een beetje te ver boven de pet uit! Gelukkig zijn er mensen die het wel kunnen! capeau Jon!

Kan niet wachten om hem te horen. Alleen wordt weer 180km rijden..


VintageStereo op YT

i2Paq

Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

jrm

Ziet er erg mooi uit!
Weer eens wat anders, dan Marantz  :-D