Hoor jij verschil? (128, 320, flac)

Gestart door xander32, april 06, 2017, 06:32:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32


sjoek

Ik heb de test op mijn tablet gedaan en had 2 van de 6 goed, bij 3 koos ik voor de 320 en bij 1 zelfs voor de 128 :-D.

Uitslag ik hoor geen verschil. Mischien dat ik op mijn set iets meer verschil hoor, maar wat ik uit eigen vergelijken vaak ervaar is dat het grootste verschil tussen flac en mp3 bij mij de volume knop is. Bij mp3 moet hij een stukje verder open. Maar ja alles valt en staat met hoe het opgenomen is mijns inziens.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

thanatos

Gister ook gedaan op een buurforum. 4 uit 6 goed.

Het verschil is kleiner dan je denk maar wel hoorbaar. Leuk experiment!

Je hoort het terug in het stereobeeld en in de bij effecten rond aanzetten van stemmen of aanslagen instrumenten De stem van Suzanne Vega kreeg wat korreligs

TurboMarco

You got 2 out of 6 correct!

Despite its bad rap, the MP3 is actually a remarkable feat of engineering, and pretty good at filtering out mostly the sounds you can't hear. Depending on the quality of your headphones, you might be able to distinguish between the two MP3s, but you're unlikely to do better without an amplifier or a digital audio converter.

Ik hoorde weinig tot geen verschil ,dus gokte ik maar wat .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

jowa

#4
How did you listen to this quiz? Headphones plugged into your phone or computer.


You got 4 out of 6 correct!

Despite its bad rap, the MP3 is actually a remarkable feat of engineering, and pretty good at filtering out mostly the sounds you can't hear. Depending on the quality of your headphones, you might be able to distinguish between the two MP3s, but you're unlikely to do better without an amplifier or a digital audio converter.

Ik zat er naast bij Suzanne Vega met 'Tom's Diner' en Neil Young met 'There's A World', bij beide 320kbps gekozen.

Koptelefoon: B&W P3.
Computer: good old Asus N76VZ