De set van Brutus

Gestart door Brutus, maart 24, 2017, 16:04:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sjoek

Citaat van: Brutus op juni 24, 2017, 16:50:50
Vandaag en gisteren op zoek op het web of er ergens te vinden is hoe Kimber haar LS kabels wikkelt.

Ik heb zoiets van;"dat moet ik toch ook kunnen maken".  Koperdraad a € 0.14 p/m voor een draad van 1 mm2.

4 wikkelen voor 2 mm2 per samen gevoegde ader en 8 draden voor 4mm2. Adereindhulzen erop en klaar is Kees.

Als ik de prijzen van Kimber zie dan sla ik stijl achterover. Ik ruik handel, kan er alleen niet goed achter komen hoe die wikkeling nu gaat en of dat handmatig te doen is.

Wordt vervolgd want dan is het alleen nog even investeren in een goede krimptang een doosje adereindhulzen en een paar (honderd) meter draad. U kunt dan op de des gewenst lengte en afwerking bestellen  :-D
:gp: en ik denk dat zelfgemaakte kabels zomaar eens heel goed in de set thuis passen :wink:
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Brutus

Citaat van: DansaN op juni 24, 2017, 17:09:41
Vergeet je de isolatie niet?
Sluiting zou ook zonde zijn :wink:

Vervolgens nog een mooi gekleurde sleeve en je kunt er weer een paar tientjes de meter meer voor vragen :yes:

Koperdraad is al voorzien van een laagje pvc en de wikkeling is volgens mij juist wat Kimber (optisch) uniek maakt samen met de LS kabel van Amphion.

Maar dat "vlechten" ziet er toch verrekt lastig uit, misschien kan ik een oma vinden die goed is in kantklossen op punniken  :-D
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Zep

Citaat van: Brutus op juni 25, 2017, 00:37:04
Koperdraad is al voorzien van een laagje pvc en de wikkeling is volgens mij juist wat Kimber (optisch) uniek maakt samen met de LS kabel van Amphion.

Maar dat "vlechten" ziet er toch verrekt lastig uit, misschien kan ik een oma vinden die goed is in kantklossen op punniken  :-D

Dat vlechten is niets voor een Brutus, vrouwen vlechten....echte mannen toch nie?  :-P
Gewoon QED wel voor echte mannen, met vette airlocks die je er met een banaanstekker in kan STEKEN!  :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

skyfox

Ik zag laatst ook eens een filmpje over hoe je zelf compleet zilveren (dus niet verzilverd) kabels kon maken. Kabel is dan een stuk fijner geprijsd. Alleen dat zelf twisten... ik weet het niet. Ik ben er maar niet aan begonnen [emoji23]

Brutus

Ik heb gisteren nog een mooi poosje filmpje gekeken over het weven van koord (want daar kom je dan toch op uit) en ik ben er achter dat ik bij 4 draden het spoor al bijster raak  :-o :-o :|

Ik denk dat je gelijk heb Zep, meer iets voor vrouwen dat weven en knopen, toch maar weer uit mijn hoofd zetten en nog ff verder neuzen  :-D
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Zep

Citaat van: Brutus op juni 25, 2017, 17:28:20
Ik heb gisteren nog een mooi poosje filmpje gekeken over het weven van koord (want daar kom je dan toch op uit) en ik ben er achter dat ik bij 4 draden het spoor al bijster raak  :-o :-o :|

Ik denk dat je gelijk heb Zep, meer iets voor vrouwen dat weven en knopen, toch maar weer uit mijn hoofd zetten en nog ff verder neuzen  :-D

Sja, langzaam aan worden we steeds maffer onder het excuus van een "audio-hobby" .....dat normale mensen aan de zijkant staan te lachen valt ons niet meer op. Mea Culpa  :angel:  :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Brutus

Citaat van: Zep op juni 25, 2017, 17:46:52
Sja, langzaam aan worden we steeds maffer onder het excuus van een "audio-hobby" .....dat normale mensen aan de zijkant staan te lachen valt ons niet meer op. Mea Culpa  :angel:  :wink:

Yep, je hebt gelijk maar aan de andere kant lijkt het me gewoon leuk zo'n ding zelf in elkaar te prutsen maar dan moet het prutsen niet onder weven en kantklossen vallen want dan haak ik af  :-o :-o :-D
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

xander32

Op andere fora heb ik wel van die knutselprojecten voorbij zien komen, maar het zag er vaak niet uit en nadat het het project was afgerond, bleef het voorts 'stil' ... Indien je op zoek bent na een nieuwe hobby; doen, maar betreft het resultaat kan je jou de moeite besparen  :roll:

Brutus

Weet ik Xander, een kale kabel is niet gebaat bij allerlei optische versieringen. Aan de andere kant is het leuk om een basic kabel er uit te laten zien als een kabel van vele honderden euro's.

Ik heb ooit een review gelezen waarbij wel een kabel van bijna 1K door werd gesneden, wat er toen zichtbaar werd was zeer teleurstellend en erg basic.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Zep

#235
Citaat van: Brutus op juni 26, 2017, 15:30:30
Aan de andere kant is het leuk om een basic kabel er uit te laten zien als een kabel van vele honderden euro's.

Bestel gewoon bij AliExpress voor een paar tientjes  :wink:



*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Brutus

#236
Die bovenste heb ik al een keer een paar pagina's terug geplaatst (of in een ander topic), die onderste kost nog "serieus" geld. Toch ergens tussen de 100-150 euro.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

sjoek

Citaat van: Brutus op juni 27, 2017, 03:26:45
Die bovenste heb ik al een keer een paar pagina's terug geplaatst (of in een ander topic), die onderste kost nog "serieus" geld. Toch ergens tussen de 100-150 euro.

Had je die nog besteld? Zo ja wat vond je er van?
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Zep

Nou ja, in ieder geval heb je vanaf 35 euro een professioneel (uitziende) kabel toch?  :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Brutus

Citaat van: sjoek op juni 27, 2017, 07:26:29
Had je die nog besteld? Zo ja wat vond je er van?

Nee Sjoek, er kwam kort daarna een versterker voorbij die ik graag wilde, daar is het geld toe in gaan zitten  :wink:

Citaat van: Zep op juni 27, 2017, 08:40:27
Nou ja, in ieder geval heb je vanaf 35 euro een professioneel (uitziende) kabel toch?  :wink:

Is zo Zep, wil dan wel weer graag weten wat er in zit en hoe dik bijv. de koperen aders zijn, helaas wordt dit niet genoemd. Hoe zijn de pluggen vastgezet? Geeft weer een gevoel "Qed nie".

Maar ik heb geen haast  :-D :-D
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20