De set van Brutus

Gestart door Brutus, maart 24, 2017, 16:04:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Brutus

 :oops: :oops: :oops: zijn we dan echt zo oud geworden?
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

sjoek

Citaat van: marvin op maart 27, 2017, 09:59:35
Ik heb ook altijd zon idee van grijze mannen, geruite broek, roze overhemd, kopje koffie, koekje en een cd van Lenard Cohen ontleden.

Het suffe clubje is dan nog bescheiden omschreven.


:yes: :schater:

Citaat van: Brutus op maart 27, 2017, 15:49:20
:oops: :oops: :oops: zijn we dan echt zo oud geworden?

Ach oud wat is oud... een auto van 20 jaar is oud.. maar als je over een voetbalclub van 40 jaar spreekt zeg je in het nog jonge bestaan... ik zou zeggen trek bij de mens de grens ergens bij de 50 :-P :-P :-P
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Marvin

Ik hoop dat u en uw audio-kameraden nog veel ouder mogen worden. [emoji23] Ik ben 37, hoop zelf ook nog een stuk ouder en nog véél wijzer te mogen worden. Maar zonder iemand voor de schenen te willen schoppen. [emoji56] De schaarse foto's van 'het suffe clubje' spreken dat koosnaampje nu ook niet echt tegen. Wat niet weg neemt dat het aardige kerels zullen zijn natuurlijk. Ben zelf weleens bij anderen wezen luisteren. Maar dan uit de vage bekenden en even zo vage vrienden van vrienden van vrienden selectie. Heb er niet zoveel affiniteit mee gehad. Voornamelijk inderdaad doordat het een middagje verplicht naar tingeltjes en tangeltjes luisteren was. Huiskamer opstelling met de speakers 1,5 meter uit elkaar, toch in staat zwarte gaten te horen waar je een boorplatform in kwijt zou kunnen. Of was het nou zwart tussen de instrumenten?! Meer hoogte en diepte van het podium kunnen horen terwijl het een afzonderlijk opgenomen studio album betrof. En telkens als dat achter de rug was vroeg ik me hardop af of die woofers kapot waren. Ik ben blijkbaar wat meer laidback en bass moet je voelen gewend. Nu geloof ik 100% dat het met ons suffe clubje wel anders gaat hoor. Lees niets anders dan geslaagde middagen, komt natuurlijk doordat we elkaar hier online al wat hebben leren kennen.

Rob46

#33
Voor alles is wat te zeggen, ook als het over tingeltjes en tangeltjes, zwarte gaten en diepte gaat. Ieder, maar dan ook geen een uitgezonderd beleeft zijn/haar hobby op zijn/haar manier. En deze manier wordt gerespecteerd. Mijn ervaring is dat er tijdens de M&G's een mooie mix, of balans als je het zo wilt noemen, aanwezig is. Hiermee wil ik zeggen dat er dus naast de muziek (en kritisch luisteren) en audioliefde ook tijd is voor: worstenbroodjes, bier, sapje, cola, sinas, koffie (voor een enkeling VEEL koffie), taart, koek, film en chitchat over van alles en nog wat. Uitgangspunt is dat een ieder dat mag en kan delen met de ander. Fijn zo'n M&G!

Marvin

 Het zal ook ongetwijfeld meer aan mij liggen dan aan de andere deelnemers.

xander32

... en toch, dat voorstel van Zep  :roll:


Zep

Citaat van: marvin op maart 27, 2017, 16:27:33
Ik ben 37, hoop zelf ook nog een stuk ouder en nog véél wijzer te mogen worden.

Het eerste gedeelte vast wel, het laatste geef ik je weinig kans  :-P
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Stadium III

Citaat van: Rob46 op maart 27, 2017, 19:21:08
Voor alles is wat te zeggen, ook als het over tingeltjes en tangeltjes, zwarte gaten en diepte gaat. Ieder, maar dan ook geen een uitgezonderd beleeft zijn/haar hobby op zijn/haar manier. En deze manier wordt gerespecteerd. Mijn ervaring is dat er tijdens de M&G's een mooie mix, of balans als je het zo wilt noemen, aanwezig is. Hiermee wil ik zeggen dat er dus naast de muziek (en kritisch luisteren) en audioliefde ook tijd is voor: worstenbroodjes, bier, sapje, cola, sinas, koffie (voor een enkeling VEEL koffie), taart, koek, film en chitchat over van alles en nog wat. Uitgangspunt is dat een ieder dat mag en kan delen met de ander. Fijn zo'n M&G!

Idd veel koffie voor pepaalde personen ,zie idd dat worstenbrood geliefd is  :-D
En chit chat uhhh blaazen mannen keer de woofers laten wapperen  :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

TurboMarco

Dat laatste past mij wel ,de koffie mag overgeslagen worden .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Brutus

Ach Marvin, ik mag dan wel 10 jaar ouder (en wijzer  :-P) zijn maar in de ogen van mijn dochter ben jij met 37 ook gewoon een van die oudere mannen  :-D :wink:

By the way, heb jij wel eens een Brutus gezien met een ruitjes broek  :roll: :roll: 8-)
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

xander32

Ach gossie, 37 jaartjes. Wat schattig  :-D.


Citaat van: marvin op maart 27, 2017, 16:27:33
Ik hoop dat u en uw audio-kameraden nog veel ouder mogen worden. [emoji23] Ik ben 37, hoop zelf ook nog een stuk ouder en nog véél wijzer te mogen worden. Maar zonder iemand voor de schenen te willen schoppen. [emoji56] De schaarse foto's van 'het suffe clubje' spreken dat koosnaampje nu ook niet echt tegen. Wat niet weg neemt dat het aardige kerels zullen zijn natuurlijk. Ben zelf weleens bij anderen wezen luisteren. Maar dan uit de vage bekenden en even zo vage vrienden van vrienden van vrienden selectie. Heb er niet zoveel affiniteit mee gehad. Voornamelijk inderdaad doordat het een middagje verplicht naar tingeltjes en tangeltjes luisteren was. Huiskamer opstelling met de speakers 1,5 meter uit elkaar, toch in staat zwarte gaten te horen waar je een boorplatform in kwijt zou kunnen. Of was het nou zwart tussen de instrumenten?! Meer hoogte en diepte van het podium kunnen horen terwijl het een afzonderlijk opgenomen studio album betrof. En telkens als dat achter de rug was vroeg ik me hardop af of die woofers kapot waren. Ik ben blijkbaar wat meer laidback en bass moet je voelen gewend. Nu geloof ik 100% dat het met ons suffe clubje wel anders gaat hoor. Lees niets anders dan geslaagde middagen, komt natuurlijk doordat we elkaar hier online al wat hebben leren kennen.

Brutus

Zit wel er wel (lees regelmatig) over na te denken om mijn eigen LS kabels te maken. Waarom...puur voor de fun, basis kabel uitzoeken, krimpkous, nylon netweave, cablepants o.i.d. mooie vergulde spade.

Echter gezien het maar om 1 set gaat is alles een stuk duurder en moet je vaak een beroep doen op Nederlandse bedrijven, die het waarschijnlijk toch al uit China halen, waar je dus een aardig bedrag voor neer moet tellen.

De kosten gaan dus niet in de kabel zelf zitten maar de afwerking ervan waarbij ik al heel snel een aardig stukje boven de 100 euro kom.

Kan natuurlijk gewoon de basis kabel houden maar ja........

Toen kwam ik deze kabel tegen, 2x 4 mm2, totale dikke bijna 14mm.

https://nl.aliexpress.com/item/High-Fidelity-Speaker-Cable-with-Dual-Gold-Plated-Spade-Plug-for-Home-Theater-Audio-2-5/32418313581.html

Voor 55 euro per set van 2,5 meter, wat vinden c.q. denken jullie??
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

xander32

Op het buurforum lees ik goede dingen over;
http://www.taga-audio.com/catalog,series,id,88,cables_speaker_cables

Daarnaast heb ik zelf goede ervaringen met Canare kabels (verkrijgbaar bij o.a. Hifisupply).