M&G bij Rob46

Gestart door Rob46, maart 23, 2017, 20:35:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stadium III

 :gp:
Citaat van: lo op maart 25, 2017, 21:06:41
Inderdaad, weer een mooie weergave van een leuke dag  HB
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Rob46

#16
Vandaag Lo (Leo) bij mij op bezoek geweest. Het was een fantastische luister -en praat dag. We hebben van muziek genoten, veel gelachen, over audio gesproken en wat er in de wereld gaande is. Heel erg leuk om je weer gezien en gesproken te hebben Leo  :yes: :-D


Cornelis1921

Citaat van: Rob46 op oktober 31, 2017, 16:04:28
Vandaag Lo (Leo) bij mij op bezoek geweest. Het was een fantastische luister -en praat dag. We hebben van muziek genoten, veel gelachen, over audio gesproken en wat er in de wereld gaande is. Heel erg leuk om je weer gezien en gesproken te hebben Leo  :yes: :-D
Zo  te lezen, hebben jullie jezelf weer eens kostelijk vermaakt. Ik hoop ook spoedig een M&G bij mij thuis te houden, nu het 'm de komende niet gaat worden. Moet wel een beetje weer zijn, daar we misschien weer de stad (Plato, Velvet, visje) in willen. Ik hoop dat Hans er dan ook weer bij kan zijn. Ook Robert is dan weer van harte welkom.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Rob46

Erg leuk Cor, dat gaat vast weer goedkomen!! :yes:

lo

#19
Zoals Rob zojuist al aangaf ben ik vandaag in de gelegenheid geweest om mezelf te trakteren op een kopje koffie bij Rob. Een bezoek wat al langer in mijn achterhoofd speelde maar waarvan het nog niet was gekomen om ten uitvoer te brengen. Nu met de huidige componenten, die inmiddels toch alweer even staan in huize Rob... hahaha, leek het me een goed plan om de daad bij het woord.... Euhhh.... gedachten te voegen, de agenda's te trekken en een afspraak te maken om al dat moois eens te gaan aanschouwen en beluisteren. Een prettige bijkomstigheid is natuurlijk de wetenschap dat je bij iemand op visite gaat die de audiobeleving ook op een hoog plan heeft staan en dat het een aardige kerel is met wie je leuke gesprekken kunt hebben. Hierdoor weet je  eigenlijk al zeker dat het een leuke en geanimeerde dag gaat worden... hahaha.

Na een dikke 80 minuten sturen, jeetje wat wordt die A27 weer druk, aangekomen bij Rob die na een druk op de voordeurbel breed lachend de deur open zwaait. Hey Leo, leuk dat je er bent man, kom snel binnen! Kijk dat zijn leuke begroetingen die feitelijk al een gedeelte van het verloop van de dag verraden, dat kan niet meer stuk. Snel m'n jas aan de kapstok en naar binnen waarbij mijn linker oor, en rechter ook natuurlijk, de zachte klanken uit de speakers al opvangen. Dat klinkt al niet verkeerd ook al sta je feitelijk nog maar net over de drempel. Op het verlaagde muurtje bij de keuken steunend, de drukte op de A27 nogmaals  besprekend, krijg ik een heerlijke kop koffie aangeboden... Koffie Leo, nou graag Rob...Er volgen er nog wel een paar... hahaha.

Snel in de bank gaan zitten. De linker zitplaats, als je erin zit, wordt direct door mij ingenomen en blijkt gelijk de "sweetspot" te zijn. Vanuit de bank kijk je op een bescheiden, in grootte, audiomeubel wat strak is afgewerkt met daar bovenop de zo bekende aanblik van de Accuphase versterker, in dit geval de E600 klasse A, die geflankeerd wordt door de Aurender N100H streamer, that's it. Meer heb je eigenlijk niet nodig als bron en versterker om van muziek te kunnen genieten. Op gepaste afstand van het audio meubel komen we de monitoren van Monitor Audio tegen op keurige slanke stands. Al bij al een keurig en verzorgd plaatje wat je bijna als minimalistisch zou kunnen omschrijven. Ik mag dat wel een dergelijke opgeruimde opstelling, ziet er erg mooi uit. In het audiomeubel staat nog een Netfilter wat al langere tijd dienst doet. Zo even genoeg over de "hardware".

De tablet wordt erbij gepakt, en jawel hoor, daar is ie weer de Dali CD volume 4 komt voor op de harddisk van de Aurender. Je kunt zeggen wat je wilt over deze CD, of dit soort CD's, maar hierop staat gewoon erg mooie muziek uit verschillende genres, voor zover je de muziek die hierop aanwezig is in genres kunt indelen. Eva Cassidy, Tom Jones, Eivor, ..... Vestbo trio, Musica Temprana, Hans Zimmer, He Xun Tian, Lauri Anderson, Boubacar Traoré, Infected Mushroom.... Man man man wat komt er dat heerlijk uit. Al deze artiesten benaderen muziek net even op hun eigen manier en zijn daardoor behoorlijk verschillend van elkaar. Erg leuk te horen dat de set hier enorm goed mee overweg kan. Er wordt een heel kleurrijk toneel neergezet met een indrukwekkend laagfundament, zeker als je in ogenschouw neemt dat een en ander wordt geproduceerd door slechts een tweetal "monitoren". Meer dan voldoende detail en finesse zonder klinisch precies te worden, performers en instrumenten zijn duidelijk van elkaar te onderscheiden. Plaats van de speakers is niet te herleiden in het plaatje wat gecreëerd wordt, muziek staat er ver achter en loopt ver buiten de speakers door. Weer een indrukwekkende performance wordt hier neergezet. Niet verwonderlijk natuurlijk als je wat dieper op de antecedenten van de set in gaat, maar toch het moet er wel uitkomen. Ik denk dat Rob tot op dit moment al heel tevreden mag zijn met dit resultaat, en volgens mij is hij dat ook gezien het feit ik hem eigenlijk niet heb kunnen betrappen op een verlangen naar andere componenten. Mogelijk zit er nog een CDP van Accuphase in het verschiet, maar dat is dan ter aanvulling en niet als vervanging. De bediening van de Aurender op de tablet gaat eigenlijk vanzelf en is zeer gebruiksvriendelijk en ziet er daarnaast heel erg mooi uit. Via Tidal nog even gezocht naar Lisa Gerard van oa Dead can Dance..... Adembenemend. Als afsluiting van onze zeer gezellige dag mocht Roger Waters nog een duit in het zakje doen met, Too Much Rope en Three Wishes. Ook hier wordt weer een imposante weergave neergezet, zeker met Q-sound. (Wel op een lekker volume hè Rob... hahaha)

Rob ik wil je nogmaals hartelijk danken voor je gastvrijheid, de verzorging, de heerlijke muziek op een set van hoog nivo en natuurlijk het belangrijkst onze mooie gesprekken. Mijn verhaal is redelijk lang geworden, het had nog veel langer geworden als ik daar ook nog een stukje van mee zou hebben gegeven.

Toppie!

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Cornelis1921

Twee Accu-boys tezamen, daar moest wel een boeiend verhaal uitkomen. Leo, bedankt! notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Rob46

Dank voor jouw review Leo!  :yes: En het was uiteraard wederzijds! De afspraak dat ik eens naar het zuiden des lands zal afreizen zit in de spreekwoordelijke pen :-D

bert50

Heel herkenbaar Leo wat je over de set schrijft.
Het is zeker een prachtset en klinkt meer dan goed.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

xander32

Mooi verslag Lo. Het is momenteel echt Leo on tour HB.

sjoek

Leuk verslag inderdaad :-D
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

jowa

:gp: +1


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Brutus

Mooi verslag Leo, ben best nieuwsgierig hoe die monitoren klinken (als MA liefhebber).
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

bert50

Bert erg mooi kan ik je vertellen [emoji106][emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

jrm

Mooi en herkenbaar verslag, Rob heeft het goed voor elkaar  notworthy