M&G bij Rob46

Gestart door Rob46, maart 23, 2017, 20:35:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob46

Morgen komt JRM even buurten, bijkletsen en natuurlijk muziek de revue laten passeren. Leuk!  :yes:

lo

Veel plezier!!
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Cornelis1921

Citaat van: Rob46 op maart 23, 2017, 20:35:09
Morgen komt JRM even buurten, bijkletsen en natuurlijk muziek de revue laten passeren. Leuk!  :yes:
Kunnen jullie beiden meteen even de agenda's trekken, want zo te lezen gaat het bij mij april het niet worden, dus dan maar de maand mei, ook goed, in ieder geval lekker weer. Ik verneem het t.z.t. wel. Jullie alvast voor morgen heel veel plezier en gezelligheid. pompom :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Rob46

Komt goed Cor!  :wink:

xander32

Veel plezier heden  :yes:.

Citaat van: Rob46 op maart 23, 2017, 20:35:09
Morgen komt JRM even buurten, bijkletsen en natuurlijk muziek de revue laten passeren. Leuk!  :yes:

Rob46

JRM (Marcel) zojuist huiswaarts gekeerd. Het was weer gezellig. Veel muziek geluisterd en over alles en nog wat gesproken. Ook met wat nieuwe muziek kennis gemaakt, ook een meerwaarde van de leuke M&G's..... :yes:

bert50

Jammer dat ik niet kon komen Rob het moet toch wel een keer lukken om jou mooie set aan het werk te kunnen zien


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

jrm

Op de bank... eh. fauteuil bij Rob46!!

Op een zonnige vrijdagmiddag, lekker tijdstip op weg van de kust naar de keistad, en ja hoor toch weer vast gestaan op de A1. Het navigatie systeem liet mij een deel van de keistad zien en had het gevoel dat ik in plaats van een rechte lijn, links/rechts/links/rechts/etc. gestuurd werd, maar daar kwam ik toch bij Rob46 aan.

Na de hartelijke welkomst van de heer des huizes, bewonderde ik eerst de vernieuwde woonkamer, deze is een stuk lichter geworden en zeer fraai uitgevoerd. Echt heel mooi geworden.

Ik was al wat gewend bij Rob qua luidsprekers, maar deze Monitor Audio's zijn gruwelijk mooi! Wel een stuk kleiner dan ik gewend was van Rob, maar wat ik hoorde - op fluisterniveau - was erg aangenaam. Rob gaf direct blijk van een goede gastheer en voor ik het wist had ik een goede kop koffie in handen met gebak  hello

Rob legde zijn systeem uit met de Accuphase versterker - wat een beest - de Aurender met 4 Tb geheugen en daarop Qobuz muziek stream dienst via de iPad en dan de Monitor Audio PL100 uitgevoerd in piano black, zo mooi  HLP ik kreeg de iPad in mijn handen gedrukt en mocht - na Yello - zelf wat muziek uitzoeken.

Ik begon met "love and hate" van Michael Kiwanuka, het begin nummer van zijn nieuwe CD:

https://www.youtube.com/attribution_link?a=4G3kZ6VQ6r8&u=%2Fwatch%3Fv%3DFngDSOuCNAA%26feature%3Dshare

Cold little heart, een kippevel nummer.

Het geheel werd echt heel mooi, open en breed neergezet. De plaats van de speakers zijn met je ogen dicht niet aan te geven. En het laag is gewoon aanwezig, als ware er gewoon vloerstaanders.

Daarna door naar "Forever dreaming" van Myles Sanko:

https://www.youtube.com/attribution_link?a=sxKT5zGAzY4&u=%2Fwatch%3Fv%3DJon995nb0ZE%26feature%3Dshare

De stem van Myles klinkt echt heerlijk en sterk door de speakers, dit is genieten.

We zijn doorgegaan met "Caustic Love" van Paolo Nutini:

Let me down easy:

https://www.youtube.com/attribution_link?a=ktq_O7dLpos&u=%2Fwatch%3Fv%3Ds6HB5nMtqT4%26feature%3Dshare

tussendoor liet Rob nog Clannad en een Japanse(?) dame horen via de harde schijf, dit klonk in mijn oren iets strakker dan via de streaming dienst, maar het verschil - afhankelijk ook weer van de oorspronkelijke opnamen - is wel hoorbaar, maar niet echt storend.

. Via wat verrassend werk van George Michael (Songs of the last century) en wat groove werk van Ben Liebrand - "Iconic Groove met echte drums en basgitaar:

https://www.youtube.com/attribution_link?a=omCPjHxfc4U&u=%2Fwatch%3Fv%3DzN4rOy5zSNc%26feature%3Dshare

Om de speakers ook nog even laten wennen aan wat blueswerk uit eigen land: K O T W oftewel King Of The World:

https://www.youtube.com/attribution_link?a=ZUbywLe6GqY&u=%2Fwatch%3Fv%3Dhbu_3eKIEHk%26feature%3Dshare

Daarna nog wat Direstraits, Eagles en zo geluisterd, maar de set staat heerlijk te spelen, de Qubuz streamdienst in combinatie met de Aurender en gebruikmakend van de Accuphase dac en dan via de MA's klinkt erg goed, maar vooral ook heel gebruikersvriendelijk qua app.

Rob, je hebt het weer keigoed voor elkaar! Helaas dat ik alweer terug moest richting de kust, want ik vermaakte mij goed met de Qobuz- app!

Bedankt en tot gauw!





WilliamB

Mooi verslag van een gelaagde M&G  :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

sjoek

Leuk verslag inderdaad :yes: ... had eigenlijk ook niet anders verwacht dan dat het geweldig zou klinken.. als je hier leest met welke zorg de set bijelkaar gepast word.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Brutus

Idd mooi verslag maar ik had ook niets anders verwacht met de set van Rob  :wink:
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

xander32

Mooi ook dat je de verschillende tracks benoemt waar naar jullie hebben geluisterd, zelfs incl. linkjes.

Rob46

Bedankt Marcel!  notworthy En ik vond het boven alles gewoon fijn om je weer gezien en gesproken te hebben! .....  :yes:

bert50

Mooi verslag Marcel het kan ook niet anders met zo set

Verstuurd vanaf mijn SM-T520 met Tapatalk

Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

lo

Inderdaad, weer een mooie weergave van een leuke dag  HB
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.