CD versus ...

Gestart door xander32, maart 11, 2017, 17:50:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Rob46


lo

Leuk artikel en een homage aan dit mooie medium.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32

Maandelijks smijt ik er nog de nodige euris op kapot, maar draaien doe ik ze slechts één keer. Daar mee zijn 't een soort van single use, disposables geworden  8-).

NB

Citaat van: xander32 op maart 11, 2017, 18:32:24
Maandelijks smijt ik er nog de nodige euris op kapot, maar draaien doe ik ze slechts één keer. Daar mee zijn 't een soort van single use, disposables geworden  8-).

Daarom haal ik  muziek die ik in eerste instantie leuk vind, eerst van het net, draai het een paar keer en als de klik ineens weg is, deleten. Of die ik vroeger in mijn LP collectie had, waarvan ik af & toe met weemoed aan terug denk.
Dingen die overeind blijven schaf ik aan op cd, of als het meezit zo nu en dan op SACD.
Een lang gekoesterde wens gaat binnenkort in vervulling, de SHM SACD:
In the land of grey and pink, van Caravan heb ik in Japan besteld. Die heb ik ooit wel 2x op LP gekocht.( krasjes e.d.)
Niets is zo storend als krassen op rustige muziek op LP.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Frits Denon

CD is voor mij nog steeds het beste.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

sjoek

Ik draai ook meer cd dan ik stream wanneer ik naar mijn eigen collectie luister. In de woonkamer is het 90% radio en spotify.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

TurboMarco

Ik ben halverwege afgehaakt .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

WimPeu

Zelden...eh nee, nog nooit zulke onzin gelezen... :schater:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

joep

Je moet niet gelijk denken dat de kwaliteit verschillen het verschil gaan maken. Zeker niet als het jou alleen om muziek gaat en niet om een ontdekkingstocht in het streamen en NAS gebeuren. Heb de NA-11s1 in geruime tijd in huis gehad en weer buitengezet. De enige meerwaarde was het beluisteren van muziek voordat het besluit valt om het daadwerkelijk als hard-copy aan te schaffen. Hier komt mijn Sonos connect ook aan tegemoet. Evenals de mogelijkheid tot het ontvangen van internetradio. Heb je een mooie cd-speler met de mogelijkheid die als DAC te gebruiken dan is de aanschaf van een Sonos of Bluesound voldoende. Kijk naar Lo, hij is duidelijk op de goede weg dankzij de geweldige DAC in zijn Accuphase dp700. Een weg welke ik heb ingeslagen d.m.v. een Marantz SA-11s3 en een Sonos connect welke mogelijk ooit vervangen kan worden door een Bluesound, maar dat is een ander verhaal. Daar Lo de mogelijkheid heeft om zijn Bleusound ook als NAS te gebruiken is het nu leuk om te zien of hij straks de voorkeur gaat geven aan de muziek van het een of het andere. En om welke reden, muziek kwaliteit of gebruiksgemak.

xander32

Geruime tijd (> 2 jaar), heb ik de SBT (toen nog met botws) 1 op 1 vergeleken met een SA15s2 LE, welke tevens als dac werd ingezet voor die eerst genoemde. De SA15 heeft het veld mogen ruimen ...

Reden: de sounding van de SBT trok mij meer aan, was meer naar mijn smaak. Een track (flac) klonk meer rond, meer vol via die streamer dan vanaf cd via de SA15. Die heb ik als wat dunner ervaren, wat minder kleurrijk. Betreft resolutie, het stereobeeld en ander hifi-geneuzel heb ik geen verschil ervaren, enkel betreft de sounding.

xander32

In mijn geval was het dus de sounding/de tonaliteit en het bedieningsgemak, = alle muziek te selecteren via de IPad, welke de doorslag gaven.

Brutus

Hmm.......deze man heeft bijzonder goede oren. Om streaming direct te vergelijken met de cd-speler mag hij ook wel duidelijker over welke vorm van streaming hij het heeft. Is dit in vergelijk met een digitaal aan geschaft album, een rip van de originele cd of een album via (bijv.) Tidal.

Ik heb al moeite om een goed (opgenomen) nummer via Spotify te vergelijken me een cd-kwaliteit, laat staan een geripte cd t.o.v. het origineel via de cd-speler.

Misschien moet ik wel blij zijn met deze beperking, scheelt weer een hoop "onrust" tussen de oren  :wink:
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

sjoek

Citaat van: Brutus op maart 12, 2017, 12:33:40
Hmm.......deze man heeft bijzonder goede oren. Om streaming direct te vergelijken met de cd-speler mag hij ook wel duidelijker over welke vorm van streaming hij het heeft. Is dit in vergelijk met een digitaal aan geschaft album, een rip van de originele cd of een album via (bijv.) Tidal.

Ik heb al moeite om een goed (opgenomen) nummer via Spotify te vergelijken me een cd-kwaliteit, laat staan een geripte cd t.o.v. het origineel via de cd-speler.

Misschien moet ik wel blij zijn met deze beperking, scheelt weer een hoop "onrust" tussen de oren  :wink:

:gp:
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

pietjepc

Dit zal ,hoogstwaarschijnlijk, een vergelijk zijn geweest tussen een rip van de cd op harde schijf en de desbetreffende cd zelf :wink:
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F