auralic aries mini of blussound node2 of ...

Gestart door Matt, maart 07, 2017, 19:01:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Matt

Op zoek naar een betaalbare streamer (rond de €500), liefst met Tidal ondersteuning.
Een losse DAC komt in de toekomst nog wel, zit al een tijdje te kijken naar een Chord 2Qute.

Momenteel twijfel ik enkel tussen een auralic aries mini en de blussound node 2.
Beiden hebben een goede app om te gebruiken en analoge uitgang. Beide ondersteunen Tidal en een nas.

Zijn er nog pro's of contra's tussen de apparaten die nuttig kunnen zijn? En zijn er nog andere interessante toestellen in deze prijs categorie?
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

lo

Indien je nog met een nas wil gaan werken is de Bleusound Vault2 mogelijk nog een alternatief.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Matt

Nas heb ik al, cd's heb ik amper.
Wat is de meerwaarde van de Vault tov de node?
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

lo

In die situatie niet denk ik.
Met de Vault kun je je CD's rippen en streamen. Feitelijk een 'all in one' oplossing.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Brutus

Heb de Node 2 en ben hier uitermate tevreden over, die andere streamer ken ik niet dus kan ik niets van zeggen.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

thanatos

Citaat van: Matt op maart 07, 2017, 19:01:13
Op zoek naar een betaalbare streamer (rond de €500), liefst met Tidal ondersteuning.
Een losse DAC komt in de toekomst nog wel, zit al een tijdje te kijken naar een Chord 2Qute.

Momenteel twijfel ik enkel tussen een auralic aries mini en de blussound node 2.
Beiden hebben een goede app om te gebruiken en analoge uitgang. Beide ondersteunen Tidal en een nas.

Zijn er nog pro's of contra's tussen de apparaten die nuttig kunnen zijn? En zijn er nog andere interessante toestellen in deze prijs categorie?

Als je een beetje handig bent een Raspberry 3b met hifiberry DAC in elkaar zetten ? Goedkoop en goed.

Ziet ook dat je een Macbook in je signature hebt staan. Misschien is dan een usb DAC wel interessant. Kabel er in en spelen maar.

Maurice

Goede tip, raspberry werkt hier prima, kost je nog geen €50. Houd je 450 over om nu al een leuke dac erbij te kopen.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Matt

Citaat van: lo op maart 07, 2017, 20:27:58
In die situatie niet denk ik.
Met de Vault kun je je CD's rippen en streamen. Feitelijk een 'all in one' oplossing.

Ok, toch bedankt voor het meedenken  :-)


Citaat van: Brutus op maart 09, 2017, 14:58:22
Heb de Node 2 en ben hier uitermate tevreden over, die andere streamer ken ik niet dus kan ik niets van zeggen.

Denk toch eens langs te gaan bij de lokale handelaar, hij verdeelt ze ook  :-D
Zal dan ook eens beginnen over de auralic en zien wat hij daarover te vertellen heeft.


Citaat van: thanatos op maart 09, 2017, 16:34:05
Als je een beetje handig bent een Raspberry 3b met hifiberry DAC in elkaar zetten ? Goedkoop en goed.

Ziet ook dat je een Macbook in je signature hebt staan. Misschien is dan een usb DAC wel interessant. Kabel er in en spelen maar.


Heb ik al enkele keren naar zitten kijken, in theorie zou het wel moeten lukken. Zeker de hardware houd mij niet tegen. Maar hoe zit het dan met de software. Wat draait daar op? Installeer ik dan kodi oid?
't is echt wel de bedoeling dat ik de lap top niet meer hoef aan te sluiten (zo doe ik het momenteel).
Wil dan alles vanaf de NAS (en Tidal) spelen,...


Citaat van: Maurice op maart 09, 2017, 19:41:14
Goede tip, raspberry werkt hier prima, kost je nog geen €50. Houd je 450 over om nu al een leuke dac erbij te kopen.

Het is al gauw het dubbel, met de hifiberry DAC, voeding,etc,... Maar inderdaad, is wel een groot prijs verschil.
En ergens ook wel gewoon leuk om te knutselen  :-D :-D
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Matt

Mocht ik in de toekomst een DAC aankopen, kan ik dan nog steeds gebruik maken van de raspberry die enkel HDMI heeft? Of zie ik nog iets over het hoofd?
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Maurice

Citaat van: Matt op maart 09, 2017, 19:52:12
Mocht ik in de toekomst een DAC aankopen, kan ik dan nog steeds gebruik maken van de raspberry die enkel HDMI heeft? Of zie ik nog iets over het hoofd?
Er is ook een USB uitgang, die gebruik ik naar mijn dac.
Qua software gebruik ik libreelec, dat heeft standaard kodi.
Indien je alleen muziek wilt, zijn er nog andere mooie alternatieven, zoals volumio.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Matt

Citaat van: Maurice op maart 09, 2017, 19:55:59
Er is ook een USB uitgang, die gebruik ik naar mijn dac.
Qua software gebruik ik libreelec, dat heeft standaard kodi.
Indien je alleen muziek wilt, zijn er nog andere mooie alternatieven, zoals volumio.

Top, ik ga het eens uitpluizen. Dank je
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Maurice

Citaat van: Matt op maart 09, 2017, 20:02:29
Top, ik ga het eens uitpluizen. Dank je
Zeker doen!
Een hifiberry dac is niet nodig als je een goede usb dac wil gaan aanschaffen. Voeding gebruik van de gsm die ik nog had liggen (micro usb). Een goedkope plastic behuizing en nog een 8gb sdcard van een goede kwaliteit en je bent klaar. USB kabel had ik nog liggen van een oude printer, heeft geen zin om daar geld aan uit te geven, technisch gezien kan daar geen geluidsverschil in zitten.

En mocht je nog wat anders willen, met de RPi3 kun je ook leuk knutselen, of boven plaatsen bij de tv. Of je maakt er een home automation project van, een linux desktop, etc.

https://tweakers.net/pricewatch/492795/raspberry-pi-3-model-b-1gb.html
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Brutus

Ik heb een RPI gehad met een daar in gebouwde Hifiberry dac, speciale behuizing zodat ik zelf de RCA uitgangen kon monteren. Was in het totaal toen ca. 125 euro kwijt aan materiaal.
Draaide op Volumio, werkte prima, gewoon te bedienen van telefoon/tablet/laptop door een snelkoppeling te maken.

Af en toe drop outs en problemen met aangelegde playlists, deze kon je niet meer verwijderen  :-o

Maar ik heb hier 2 jaar mee gespeeld denk ik en het werkt, toch een Node 2 gekocht en geen spijt van gehad.
Om zo'n apparaatje up to date te houden heb je toch enige kennis nodig van software en dat is bij mij absoluut niet zo.

Het gemak van een Node 2 waar je niets hoeft te doen en alleen maar op "ja" hoeft te klikken bij een update, de eenvoudige toegang tot de streamingdiensten en internetradio woog bij mijn keuze om over te stappen toch zwaar mee.

In mijn geval was ik 4x het bedrag van de RPI kwijt die ik had (inmiddels verkocht) maar geen spijt van.
De D naar A omzetting in de Node 2 is gewoon goed dus je kunt altijd later nog een externe dac toevoegen mocht je dat willen.

Succes met je keuze  :wink:
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Matt

Citaat van: Brutus op maart 10, 2017, 13:55:05
Ik heb een RPI gehad met een daar in gebouwde Hifiberry dac, speciale behuizing zodat ik zelf de RCA uitgangen kon monteren. Was in het totaal toen ca. 125 euro kwijt aan materiaal.
Draaide op Volumio, werkte prima, gewoon te bedienen van telefoon/tablet/laptop door een snelkoppeling te maken.

Af en toe drop outs en problemen met aangelegde playlists, deze kon je niet meer verwijderen  :-o

Maar ik heb hier 2 jaar mee gespeeld denk ik en het werkt, toch een Node 2 gekocht en geen spijt van gehad.
Om zo'n apparaatje up to date te houden heb je toch enige kennis nodig van software en dat is bij mij absoluut niet zo.

Het gemak van een Node 2 waar je niets hoeft te doen en alleen maar op "ja" hoeft te klikken bij een update, de eenvoudige toegang tot de streamingdiensten en internetradio woog bij mijn keuze om over te stappen toch zwaar mee.

In mijn geval was ik 4x het bedrag van de RPI kwijt die ik had (inmiddels verkocht) maar geen spijt van.
De D naar A omzetting in de Node 2 is gewoon goed dus je kunt altijd later nog een externe dac toevoegen mocht je dat willen.

Succes met je keuze  :wink:


Hmmm, dat is best wel een zinnig opmerking :)
In het verleden draaide ik met een hackintosh en daar moet je toch even met bezig zijn om het ding draaiende te houden, ook bepaalde ad ons bij kodi vragen soms wat aandacht,...
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."