Waarmee speel ik best mijn mp3's af?

Gestart door christine, maart 04, 2017, 20:15:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

christine

ik heb een receiver SR7007. Ik vraag mij af of de kwaliteit van de muziek die ik afspeel via mijn pc die aangesloten is op de marantz receiver, in mp3 vorm, evengoed is van kwaliteit als de muziek die je afspeelt van bv een cd speler. Vraag twee, ik heb een betalend spotify account. Is er een verschil tussen de kwaliteit van de muziek als ik die haal van Spotify, via de computer, en de kwaliteit van de muziek die ik haal bij Spotify, rechtstreeks, via een bedieningsapp op mijn tablet, via de Marantz? En dan de muziek die je via een mediaspeler afspeelt, hoe zit het daarmee? Of zet ik de muziek beter op een NAS? Ik zou willen weten waar ik het best mijn mp3's mee afspeel om toch muziek te hebben in de kwaliteit die deze Marantz kan afspelen. Alvast bedankt

sjoek

Citaat van: christine op maart 04, 2017, 20:15:18
ik heb een receiver SR7007. Ik vraag mij af of de kwaliteit van de muziek die ik afspeel via mijn pc die aangesloten is op de marantz receiver, in mp3 vorm, evengoed is van kwaliteit als de muziek die je afspeelt van bv een cd speler. Vraag twee, ik heb een betalend spotify account. Is er een verschil tussen de kwaliteit van de muziek als ik die haal van Spotify, via de computer, en de kwaliteit van de muziek die ik haal bij Spotify, rechtstreeks, via een bedieningsapp op mijn tablet, via de Marantz? En dan de muziek die je via een mediaspeler afspeelt, hoe zit het daarmee? Of zet ik de muziek beter op een NAS? Ik zou willen weten waar ik het best mijn mp3's mee afspeel om toch muziek te hebben in de kwaliteit die deze Marantz kan afspelen. Alvast bedankt

Allereerst is mp3 altijd slechter dan spotify premium... of je verschil hoort is aan je zelf.
In jou geval zou ik eerst zorgen dat ik mijn muziek in flac in plaats van mp3 opgeslagen zou krijgen. En dan een squeezebox of iets dergelijks op de kop tikken en dan aansluiten op je sr.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

xander32

Citaat van: sjoek op maart 04, 2017, 21:02:37
Allereerst is mp3 altijd slechter dan spotify premium... of je verschil hoort is aan je zelf.
In jou geval zou ik eerst zorgen dat ik mijn muziek in flac in plaats van mp3 opgeslagen zou krijgen. En dan een squeezebox of iets dergelijks op de kop tikken en dan aansluiten op je sr.

:gp:

christine

Omzetten naar Flac kan ik al doen maar weer een toestel bijkopen is geen optie.  :-( Ik zou alleen willen weten met welk toestel, dat ik reeds heb, ik nu best die Flac's dan afspeel.

xander32

Beste C, je benoemt in jouw startpost diverse apparaten, maar ik heb niet helder wat je daarvan op dit moment zelf bezit. Kan je aangeven welke apparatuur je zelf in huis heb staan. Dan kan men hier wat gerichter met jou meedenken :yes:.


Citaat van: christine op maart 05, 2017, 11:35:46
Omzetten naar Flac kan ik al doen maar weer een toestel bijkopen is geen optie.  :-( Ik zou alleen willen weten met welk toestel, dat ik reeds heb, ik nu best die Flac's dan afspeel.

sjoek

Citaat van: xander32 op maart 05, 2017, 12:16:12
Beste C, je benoemt in jouw startpost diverse apparaten, maar ik heb niet helder wat je daarvan op dit moment zelf bezit. Kan je aangeven welke apparatuur je zelf in huis heb staan. Dan kan men hier wat gerichter met jou meedenken :yes:.

:gp: en hoe heb je de pc op de sr aangesloten? Wat voor kabel?
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

christine

Ik heb de pc aangesloten met een HDMI kabel op de Marantz en bekabeld op het netwerk. Ik heb een mediaplayer: mede8er 600X3D aangesloten op het netwerk bekabeld, een Marantz SR7007 ook op netwerk aangesloten bekabeld, een spotifyaccount premium (kan ik afspelen op pc en op de Marantz) en een tablet waarmee ik de marantz via een app kan bedienen. Alles was ook aangesloten op een NAS maar die heeft er de brui aan gegeven maar is eventueel vervangbaar. Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk aangeef want ik probeer alles uit maar ben eigenlijk een grote leek.  :|

sjoek

Als ik dit zo lees. Zou ik zeggen gebruik de pc voor het afspelen van je muziek. En probeer .flac eens uit. Foobar is een heel mooi programma en wel ergens te vinden als je op google zoekt.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

xander32

Citaat van: sjoek op maart 05, 2017, 15:16:00
Als ik dit zo lees. Zou ik zeggen gebruik de pc voor het afspelen van je muziek. En probeer .flac eens uit. Foobar is een heel mooi programma en wel ergens te vinden als je op google zoekt.

:gp:


Eventueel jouw muziek rippen naar flac, die op de pc zetten en/of op een externe hdd. Wellicht Minimserver op de pc installeren als server (is gratis, non nonsense, betrouwbaar).

Verder van Spotify Premium genieten via de SR, dit aansturen via de tablet (wat ik niet bedoel; Spotify vanaf de tablet via airplay aan de SR voeren).

Marvin

Inderdaad gewoon die pc gebruiken met Foobar erop.
http://www.foobar2000.org/ ook aan te sturen via een tablet. Als die van Apple is moet ITunes geïnstalleerd zijn, en op je telefoon of iPad.
https://www.monkeymote.com/ hoe dat moet staat hier.

Marvin

Is de moeite waard om de betaalde app te nemen, geen moment spijt van gehad.

xander32

Citaat van: marvin op maart 05, 2017, 17:14:44
Is de moeite waard om de betaalde app te nemen, geen moment spijt van gehad.

:gp:

Destijds nog geen €10,- betaald voor IPeng, om de SBT aan te sturen. Dat zijn goed besteedde euro's :yes:. De kracht van streamen is m.i. enerzijds de kwaliteit en diversiteit aan muziek en anderzijds de bediening.

christine

Bedankt voor jullie reacties! Ik begin alvast de flac's op mijn pc te zetten en zal spotify gebruiken rechtstreeks op de Marantz. Foobar ziet er een goed programma uit maar ik had graag mijn mediaplayer gebruikt. Of  vermindert de kwaliteit dan als je via de mediaspeler de muziek van de pc haalt en op de marantz afspeelt?

sjoek

Citaat van: christine op maart 07, 2017, 15:59:34
Bedankt voor jullie reacties! Ik begin alvast de flac's op mijn pc te zetten en zal spotify gebruiken rechtstreeks op de Marantz. Foobar ziet er een goed programma uit maar ik had graag mijn mediaplayer gebruikt. Of  vermindert de kwaliteit dan als je via de mediaspeler de muziek van de pc haalt en op de marantz afspeelt?

Kwestie van uitproberen wat voor jou oren het beste klinkt... ligt er ook aan hoe je ze op de sr aansluit. Als beide via hdmi is dan zal er weinig verschil zijn gok ik.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

christine

Ga inderdaad een en ander uitproberen uit jullie reacties. Hartelijk dank!