advies gevraagd analoge interlink

Gestart door frankie, november 17, 2007, 18:29:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

frankie

Ik ben op zoek naar een analoge interlink tussen mijn (nu nog) DV6200 dvd speler en SR7300 receiver.
Nu gebruik ik voor zowel dvd's als cd's een coax kabel van The Chord Company type Chorus.
Het is wel zo dat ik m'n 6200 heel gauw ga vervangen i.v.m. probleempjes.

Aangezien ik nog niet van plan ben om op korte termijn een lcd/plasma tv aan te schaffen dacht ik ter
vervanging aan een nieuwe DV6600 of een occ DV7600 of occ DV 17 (mijn favoriet ).

Op dit moment heb ik een Kimber PJB interlink op het oog.
Zou dit een goede match kunnen zijn met Marantz ?

Jullie advies zijn wederom zeer welkom.

Thanks.

WYWH

Beste Frank,

Dat is niet te zeggen. Gewoon proberen.
Elke kabel zal in meer of mindere mate in jouw smaakkbeleving kunnen voldoen of niet.

In mijn geval: ik heb eens geprobeerd om siltech te gebruiken. Eens maar nooit weer!!!
Best dure kabel, maar ik vond hem niet te pruimen. Nu heb ik een HMS Sestetto MKII XLR
en die is voor mij erg goed.
Wat de bladen (zoals stereoplay) doen is wel handig; ze geven een index qua neutraliteit en
de afwijking hiervan naar de meer warme dan wel de analytische kant. Voor de door mij gebruikte
kabels klopte dit aardig. Dus misschien een idee om eens te lezen. Dan kun je daarop je keuze baseren.

Misschien een tip: koop de kabel eens 2dehands op ebay.de; bevalt hij niet dan kun je hem meestal voor
dezelfde prijs weer verpatsen en ga je naar de volgende. Let wel, de verschillen zijn minimaal en of
je dat gata horen op een dvd combi met een receiver is nog maar de vraag.

Just my 2 cents.

Succes!

gerard

Hallo Frank,

Ik ben in het bezit van een SR4600 receiver en een door van medevoort gemodiviceerde dv6600.
Na verschillende kabeltjes te hebben geprobeerd kreeg ik van een "kenner" het advies om een kimber of nordost interlink te proberen.

Ik kwam op het internet een gebruikte nordost reddawn tegen, die heb ik gekocht. Nieuw zijn ze namelijk niet goedkoop. Achteraf maakt me dat niet meer uit, want de muziek klinkt echt véél beter!! Ik kom er steeds meer achter dat kabels veel invloed kunnen hebben op het geluisbeeld.

De nordost reddawn is een zeer "snelle" en neutrale interlink. Ik heb nu geen last meer van "teveel laag" en alles klinkt strak en helder, ook ruimtelijker. Lees maar eens wat review's op internet over de nordost interlinks. De Blueheaven is goedkoper en schijnt ook erg goed te zijn.

Succes met je keuze
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Arnoud-(KoyBoy)

Citaat van: gerard op december 06, 2007, 21:02:25
Hallo Frank,

Ik ben in het bezit van een SR4600 receiver en een door van medevoort gemodiviceerde dv6600.
Na verschillende kabeltjes te hebben geprobeerd kreeg ik van een "kenner" het advies om een kimber of nordost interlink te proberen.

Ik kwam op het internet een gebruikte nordost reddawn tegen, die heb ik gekocht. Nieuw zijn ze namelijk niet goedkoop. Achteraf maakt me dat niet meer uit, want de muziek klinkt echt véél beter!! Ik kom er steeds meer achter dat kabels veel invloed kunnen hebben op het geluisbeeld.

De nordost reddawn is een zeer "snelle" en neutrale interlink. Ik heb nu geen last meer van "teveel laag" en alles klinkt strak en helder, ook ruimtelijker. Lees maar eens wat review's op internet over de nordost interlinks. De Blueheaven is goedkoper en schijnt ook erg goed te zijn.

Succes met je keuze

stupid Sorry hoor maar dat merk je echt niet behalve op je bankrekening daar staat dan wel ineens te laag op!
Dit kan het menselijk gehoor echt niet onderscheiden!
Citaat van www.breem.nl

"Voor signaal verbindingen voldoen de meegeleverde standaard kabeltjes -of die van de bouwmarkt- bijna altijd.

Alleen bij vinyl-platenspelers moet je oppassen, en ook bij zeer lange signaalkabels, voor hifo op zolder of in de studeerkamer..
De geluids-claims van peperdure "interlinks" is regelrechte oplichterij."

Vlearmoes

Ik snap de topic titel niet helemaal?

De (geluids)verbinding tussen de dvd speler en versterker maak je met een digitale interlink
de analoge verbinding voor het sacd gedeelte maak je met gewone interlinks (analoog) 6x

de reacties wijzen ook naar het gebruik van digitale interlinks

Wil je veranderen van dcigitale interlink? (en evt dvd speler)

Ik heb hier nog een DV7600 (zilver) staan
en kan je daar optioneel een Ixos XHD-608 digitale interlink (al jaren als nr 1 in What-Hifi) bij leveren
voor de analoge verbinding (sacd 5.1) een Blue magic van Oehlbach

Groeten Theo
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

mahansz

Citaat van: Arnoud-(KoyBoy) op december 13, 2007, 22:47:17
stupid Sorry hoor maar dat merk je echt niet behalve op je bankrekening daar staat dan wel ineens te laag op!
Dit kan het menselijk gehoor echt niet onderscheiden!
Citaat van www.breem.nl

"Voor signaal verbindingen voldoen de meegeleverde standaard kabeltjes -of die van de bouwmarkt- bijna altijd.

Alleen bij vinyl-platenspelers moet je oppassen, en ook bij zeer lange signaalkabels, voor hifo op zolder of in de studeerkamer..
De geluids-claims van peperdure "interlinks" is regelrechte oplichterij."

hier ben ik het nou weer niet echt mee eens... Door een citaatje van een allesbehalve objectieve site te halen (wat er op breem staat is af en toe echt véél te kort door de bocht), wil nog niet zeggen dat dat zo is. Als ik een citaatje van bijv. hifi.nl haal, zeggen ze héél wat anders.
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

SB_Marantz

Wat anderen zeggen hoeft natuurlijk niet per definitie altijd waar te zijn.

Mijn ervaring strookt in dit geval met die van breem.  :wink:

Hoewel een dropveter wel veel gevoeliger is voor breukjes  :|

Ik gebruik Monitor PC en Profigold kabeltjes; goede kwaliteit voor een normale prijs.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Arnoud-(KoyBoy)

Citaat van: mahansz op december 14, 2007, 14:02:21
hier ben ik het nou weer niet echt mee eens... Door een citaatje van een allesbehalve objectieve site te halen (wat er op breem staat is af en toe echt véél te kort door de bocht), wil nog niet zeggen dat dat zo is. Als ik een citaatje van bijv. hifi.nl haal, zeggen ze héél wat anders.

ik bedoelde dit niet negatief ofzo maar wat ik probeerde te zeggen is dat men niet moet denken dat duur altijd beter is!
En trouwens ik vind hem wel objectief want hij vertelt toch iets anders dan dat wat alle hifi winkels ons proberen te verkopen toch?
En hij heeft het naar mijn mening allemaal goed onderbouwd.
Maar dat is mijn (bescheiden) mening... :wink: :wink: :wink:

Maurice

Ik besteed niet veel geld meer aan kabels, ik maak ze gewoon zelf!  pompom
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude