De set van Bob (DHG500)

Gestart door DHG500, januari 29, 2017, 21:55:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DHG500

#15
Zo, en nu de beloofde resterende foto's:

Totaal:


Draaitafel (Technics SL-D202, 1980):


Marantz Slimline set (75SR1041 Receiver, de 75AV1041 Soundprocessor en de 75SRCD1020 CD-speler):




De B&W DM310 speaker (links):


De B&W CC03 centre speaker:


En een kleine toegift, een Philips auto- en picknickradio (uitneembaar uit de slede) uit 1961 en in perfecte toestand. Bedoeld om in te bouwen in een klassieke Mini die ik aan het restaureren ben.....:




En voor wie zich afvraagt of deze set in deze kast niet te warm wordt; aan de achter-bovenzijde van de versterker ligt een temperatuursensor die een dunne laptop cpu cooling fan inschakelt als het te warm wordt. Die fan ligt bovenop de versterker en zuigt de warme lucht uit en blaast deze naar voren weg. Dat geeft iets ruis (van de draaiende fan, niet (door mij) waarneembaar in de muziek).

sjoek

Ziet er allemaal goed uit hoor :yes: . En een "echte" mini blijft een grappig bakkie.

Maar welke software draai je op de pi als ik vragen mag? ( zijn ook wel mooie kastjes te vinden waarin de pi weggewerkt word samen met het scherm) oja en welk type pi is het?
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

DHG500

#17
Citaat van: sjoek op januari 30, 2017, 18:15:06...Maar welke software draai je op de pi als ik vragen mag? ... en welk type pi is het?

Dat stond al in mijn openingspost  :angel: :

Citaat van: DHG500 op januari 29, 2017, 21:55:03
....
Voor de streaming audio (en audiobestanden op ons thuis-computernetwerk) heb ik een mediacentre(tje) in elkaar geknutseld met een Raspberry Pi 3, 7" touchscreen en HifiBerry AudioHAT (onder Debian Jessie, Pixel en OSMC). ...

De HifiBerry is een DAC RCA PRO+.

sjoek

Ho ja even over heen gelezen... :oops:
Mischien qua software een idee om kodi te proberen? Speelt alles bijna af en is zeer stabiel.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

xander32




Nice :yes:. Welkom hier, eel lees- en postplezier.

DHG500

Citaat van: sjoek op januari 30, 2017, 18:15:06.... En een "echte" mini blijft een grappig bakkie.....

Na ruim 4 maanden valt bij eindelijk het kwartje (wie kent hem nog). Je refereert natuurlijk aan de kalender die op de overzichtsfoto in de hoek staat. Idd. een echte Mini is een leuk bakkie en staat idd in mijn stal ;-)

[off topic mode aan]



[off topic mode uit]

sjoek

Haha leuk man... heb je vast veel lol aan.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

NB

Je hoeft je voorlopig  niet te vervelen, met die mini . Leuke set die Marantz slimline.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

DHG500

Voor wie meer van de Mini wil weten; zie in deze link.

De Slimline is gewoon een leuk ding dat lekker neutraal oogt in de woonkamer.

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

DHG500

#25
Update: De Pioneer PLX 33Z draaitafel in de woonkeuken is inmiddels vervangen door een heel nette Technics SL-D2 met een Technics 270C element. Véél beter, dat hoor ik zelfs ;-)



De Akai 4000DS Mk II is een opknapper die ik in handen kreeg. Ongelofelijk vies, wat dode solderingen in het voedingsdeel, hard geworden oud vet waardoor niet alles draaide, missende voetjes, e.d.
Waar ik de komende week nog met een fijn-machinebankwerker mee aan de gang ga zijn de asjes van de spoelschotels. De vorige eigenaar heeft de machine kennelijk een keer op zijn front gelegd waardoor deze krom zijn. Daar gaan we nieuwe voor draaien.
Tot slot zal er een nieuwe aandrukrol (Pinchroller) ingekocht moeten worden (de vorige eigenaar had de machine in 'Play' stand laten staan waardoor deze rol tegen de pinchas gedrukt stond. Dat geeft na verloop van tijd een stevige indruk in het rubber. De snaren lijken nog genoeg spanning te hebben en zijn onbeschadigd.
Daarna maar eens een nieuwe eigenaar zoeken voor dit apparaat....

sjoek

Mooie platenspeler :yes: degelijk merk ook.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

xander32


Bart Boerema

Goedemiddag,

Ik heb deze set via marktplaats. Ik draai nu alleen de cd en de versterker.
Klinkt mooi!
Maar: ik heb geen idee hoe ik die AV aansluit. Van alles geprobeerd...
Wie kan mij een foto (?) sturen hoe hij de zaak heeft gekoppeld?
Daar zou ik heel blij mee zijn.
Bart Boerema