De set van Bob (DHG500)

Gestart door DHG500, januari 29, 2017, 21:55:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DHG500

Tussen alle audiofiele cracks hier op het forum heb ik twee bescheiden setjes. En ik ben er reuze blij mee want slechthorend geboren en pas op mijn 16e voor het eerst verschil tussen mono en stereo kunnen horen kan ik nu met hoortoestel tóch genieten van muziek (al ontgaan mij veel van de audio-nuances waar ik jullie over zie schrijven).

Toen ze net op de markt waren was ik al gevallen voor het uiterlijk van de Marantz Slimline-serie. Maar dat zat er toen financieel niet in. Nu, zoveel jaar later heb ik op Marktplaats toch een setje van de  75SR1041 Receiver, de 75AV1041 Soundprocessor en de 75SRCD1020 CD-speler gekocht. Daaraan geknoopt heb ik van B&W de DM310 speakers en een B&W CC03 Centerspeaker. Ook hangt er via een NAD PP02e voorversterker een Technics SL-D202 draaitafel aan :-o (ATN-13EA naald).
Voor de streaming audio (en audiobestanden op ons thuis-computernetwerk) heb ik een mediacentre(tje) in elkaar geknutseld met een Raspberry Pi 3, 7" touchscreen en HifiBerry AudioHAT (onder Debian Jessie, Pixel en OSMC).
Al met al zit ik in de huiskamer dagelijks te genieten van (meestal) een hoop oud vinyl.

In de woonkeuken wilde ik uiteindelijk ook wat lekker geluid hebben; daar heb ik van Denon een leuk Midi-setje voor op de kop getikt (de D-F07, bestaande uit versterker, tuner, CD-speler en cassettedeck).
Het geluid van dit setje komt via B&W DM210 tot mij. Voor de slechtere oude LP's heb ik hier een Pioneer PLX 33Z draaitafeltje bij met de originele Pioneer 295T naald.

Allemaal erg low-budget dus en toch al aardig op leeftijd maar zeker erg naar mijn zin!

Cornelis1921

Van harte welkom, Bob. pompom

En wat betreft je gehoorhandicap, veel forumleden zijn hier echt hardhorend, da's pas een handicap. ;-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

sjoek

Welkom hier... leuke setjes hoor...
En budget doet er niet toe het gaat om de samenstelling en hoe blij je er zelf mee bent. :yes: :wink:.
Enne die technics platenspeler word over het algemeen ook toebedicht een hele goede te zijn. Ik heb hem zelf ook gehad en was zeker geen slechte.

Oja en ze zijn dol op foto's hier. :yes:
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

NB

#3
Citaat van: DHG500 op januari 29, 2017, 21:55:03

Allemaal erg low-budget dus en toch al aardig op leeftijd maar zeker erg naar mijn zin!

Hoi, Bob.
Het is denk ik belangrijker hoe veel lol je eraan beleefd, dan de hoeveelheid cash die je ervoor hebt neergelegd.
Ik zit ook met een wat budget achtig setje, maar heb er elke dag erg veel plezier van.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

DHG500

Foto's zal ik morgen maken. Even geduld svp. :angel:

Cornelis1921

Citaat van: Nb op januari 29, 2017, 22:34:52
Hoi, Bob.
Het is denk ik belangrijker hoe veel lol je eraan beleefd, dan de hoeveelheid cash die je ervoor hebt neergelegd.
Ik zit ook met een wat budget achtig setje, maar heb er elke dag erg veel plezier van.
En je bent niet enige hier, Nb; ook ik doe het al jaren met budget-hardware, afgezien van de Harbeth luidsprekers (die ik in een financieel beter jaar - 2004 - gekocht heb), de SA8400 (2005), en de SA8003 (2010), voor de rest is het altijd low budget geweest wat de klok sloeg en klonk..., maar wel met veel plezier, en dáár gaat het tenslotte om. :yes: pompom
Dus ik hoop dat jij je hier ook tussen de z.g. "grote jongens" thuis voelt, want het is niet alleen maar "Hi-End" wat hier telt. nonono
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

DHG500

#6
Citaat van: Cornelis1921 op januari 29, 2017, 23:31:49.........
Dus ik hoop dat jij je hier ook tussen de z.g. "grote jongens" thuis voelt, want het is niet alleen maar "Hi-End" wat hier telt. nonono

Wees gerust; ik ervaar de forumleden als een happy-bunch! Bij elkaar gebracht onder de Marantz paraplu, genietend van goed geluid, gek op mooie techniek en ja, af en toe neigend elkaar te willen aftroeven op gebied van kennis en de kwaliteit van de eigen installatie. Maar dat wordt gedreven door de zucht naar goed geluid en het gek zijn op mooie techniek, niet door allerlei nare karaktereigenschappen. Dus bij voorbaat vergeven!  :yes:

(BTW; ik hoop stiekem dat de 1921 in je alias je geboortejaar is. Zou toch prachtig zijn als ook mensen van 96 jaar oud zich zó thuis voelen op dit digitale forum!)

DHG500

#7
Hier alvast het setje uit de woonkeuken:


Ik zie dat ik weer wat vette vingers van mijn jongens moet wegpoetsen...

De 3,5 mm jack bovenop is voor externe bronnen zonder Bluetooth, het ronde doosje is een Philips AEA2000 Bluetooth ontvanger.

NB

Zo'n Denon setje heb ik ook ooit gehad. Klein maar fijn.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

DHG500

Wat mij opvalt als je op internet naar foto's van dit setje zoekt, je steevast ziet dat de versterker onderop staat. De owners manual geeft duidelijk aan dat de versterker bovenop moet vanwege de ventilatie. Wat is dat toch met mensen dat de versterker onderop gezet wordt?

sjoek

Ziet er netjes uit :-D en gelukkig niet alles zwart 8-)

Ik heb versterker ook onder op staan... mijn vader vroeger altijd ook... geen idee waarom mischien dat ik het onbewust mooier vind staan.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Vinyl_Fuchs

Misschien omdat die meestal het zwaarste zijn.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

NB

De versterker is vaak het grootst, daarom heb ik hem ook onder. Oogt wat prettiger.
Hij staat de hele dag aan. 's Avonds  is ie wel wat warm maar niet te.
Voor de pm80 maakte ik een uitzondering. Die werd wat erg warm.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

DHG500

#13
Citaat van: Nb op januari 30, 2017, 12:31:18
De versterker is vaak het grootst, daarom heb ik hem ook onder. Oogt wat prettiger.....

Citaat van: Vinyl_Fuchs op januari 30, 2017, 12:11:29
Misschien omdat die meestal het zwaarste zijn.

Citaat van: sjoek op januari 30, 2017, 11:36:04.....Ik heb versterker ook onder op staan... ...mischien dat ik het onbewust mooier vind staan.

Ik denk dat jullie daar de argumenten wel te pakken hebben, zwaar en grootst (hoogst). Gelukkig zijn van zowel de Marantz Slimline als de Denon D-F07 de frontmaten van de afzonderlijke componenten identiek en is ook de indeling zodanig rustig dat het optisch i.i.g. niets uitmaakt.

Inmiddels ook foto's van het streaming media centre:

(Streaming media center 7" touchscreen, Raspberry Pi3, HifiBerry DAC Pro Plus, Apple keyboard, 300 Mbs WiFi adapter)

Voorzijde:


Achterzijde:


Dit ding is nog een work-in-progress; software werkt nog niet consistent en volgens mij werkt een aparte voeding voor de HifiBerry (lineair ipv geschakeld) beter.

NB

Citaat van: DHG500 op januari 30, 2017, 13:48:07
Ik denk dat jullie daar de argumenten wel te pakken hebben, zwaar en grootst (hoogst). Gelukkig zijn van zowel de Marantz Slimline als de Denon D-F07 de frontmaten van de afzonderlijke componenten identiek en is ook de indeling zodanig rustig dat het optisch i.i.g. niets uitmaakt.

Inmiddels ook foto's van het streaming media centre:

(Streaming media center 7" touchscreen, Raspberry Pi3, HifiBerry DAC Pro Plus, Apple keyboard, 300 Mbs WiFi adapter)

Voorzijde:


Achterzijde:


Dit ding is nog een work-in-progress; software werkt nog niet consistent en volgens mij werkt een aparte voeding voor de HifiBerry (lineair ipv geschakeld) beter.


Ik wil ook al een tijdje aan de Pi.
Ipv de ietwat lompe multimedia Dell, die onder mijn tv staat.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.