Marantz PM8000 versterker kraakt op linker kanaal.

Gestart door Ronald64, januari 29, 2017, 15:50:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ronald64

Beste forumleden, na enig Google zoekwerk kwam ik uit op dit forum. Ik heb hier een Marantz PM8000 versterker met een set Canton Karat M70 luidsprekers, bi-wired aangesloten.
Normaal hoor ik twee harde schakel klikken als ik de versterker inschakelde. De eerste klik (relais? leek wel van de power, bij de tweede klik gaat het geluid aan.
Deze tweede schakel klik blijft nu uit. Het geluid uit het linker kanaal geeft een hoop gekraak. Rechter kanaal is goed.
Wat rommelen aan de luidspreker kabels aan de achterzijde of wat klapjes geven op de aansluitingen geeft ook gekraak. Dacht eerst aan een contact probleem met de luidspreker kabels. Na 30 -60 minuten is het geluid weer goed. Apparaat is dan opgewarmd?
Na mezelf te hebben ingelezen op dit forum lees ik over reviseren van versterkers; onder andere relais en condensatoren vervangen. Een nieuwe PM 8005 kost rond de Euro 995,00, bij één bedrijf gevonden voor Euro 819,00.
Wat is wijsheid, een nieuwe PM8005 aanschaffen of de PM8000 door iemand laten repareren / reviseren, wat voor reparatie prijs kan ik verwachten?
Uw suggesties en advies zijn van harte welkom.

Cornelis1921

Nu ik zou het wel weten...: Die oude PM8000-bak laten reviseren/repareren; altijd de moeite waard (en altijd nog beter dan PM8005)! :yes: pompom
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

qwenix

Uit mijn ervaring met een hoop ellende met de PM7200 achter de rug  HB.  het begon bij mij ook met gekraak uit een kanaal  soms goed soms slecht na verloop van tijd en dan uitval van een kanaal zonder aankondging.  Eerst losse solderingen op de source input PCB,  vervolgens de voorversterkertrap  en de eindtrap met losse transistoren en vervolgens de relais die overgangsweerstanden  vormen..... ik heb het opgelost.

Ben je niet E-technisch onderlegd dan laten doen. Ben je wel E-technisch onderlegd is het zelf te doen.  Die PM8000 laten reviseren...compleet.  Ik heb het nog niet gedaan maar heb me eerst beperkt tot de directe hinderlijke problemen.

De PM8000 komt uit dezelfde lijn en heeft zeer veel overeenkomsten met de PM7200. Diverse printen zijn hetzelfde.

Succes deze versterker verdient ere-revisie

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Samro

#4
Wat is er zoveel beter aan een 8000? De 8005 is een meer dan uitstekende versterker met een prachtige klank is mijn ervaring. Alleen moet een versterker matchen met de speakers 🔊
Citaat van: Cornelis1921 op januari 29, 2017, 23:42:16
Nu ik zou het wel weten...: Die oude PM8000-bak laten reviseren/repareren; altijd de moeite waard (en altijd nog beter dan PM8005)! :yes: pompom

HAL9000

Klank van de pm 7200 8000 pm78 is veel warmer dan bijvoorbeeld wat ik heb gehoord van een pm7003 ki. 

Leuke versteker maar voor veel lagere prijs kan zo'n 8000 best weer 8 jaar er tegen aan.

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Ronald64

Beste Forumleden, mijn dank voor uw suggesties en raadgevingen! De keuze gaat naar een herstel c.q. revisie van de PM8000.  Helaas is mijn praktische elektronica kennis zwaar beneden peil gereikt....dit ondanks een diploma MTS elektronica uit 1985. Soldeerbout vasthouden en hfe waardes van transistors begrijp ik wel, maar dit is een project waar ik liever niet aan begin.
Mijn woonplaats is Capelle aan den IJssel. Ik lees interessante herstel projecten van forumlid HAL9000 uit Rotterdam.
Is het onbeleefd als ik een persoonlijk bericht stuur naar een forumlid met een verzoek tot herstel?

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Ronald64

De PM8000 versterker is 2 weken "uit logeren" geweest bij HAL9000 in R'dam. Ik woon zelf in Capelle aan den IJssel, dus dat was een thuiswedstrijd. Veel condensatoren waren uitgedroogd en de luidspreker relais (prachtig woord, enkelvoud en meervoud zijn identiek) zijn vervangen.
Van het weekend de PM8000 weer aangesloten. Perfecte reparatie, de versterker klinkt weer als nieuw. Ik ben blij dat ik, mede op advies de leden van dit forum, heb gekozen voor reparatie en niet voor vervanging.
Mijn dank!




Cornelis1921

Citaat van: Ronald64 op februari 27, 2017, 20:53:49
De PM8000 versterker is 2 weken "uit logeren" geweest bij HAL9000 in R'dam. Ik woon zelf in Capelle aan den IJssel, dus dat was een thuiswedstrijd. Veel condensatoren waren uitgedroogd en de luidspreker relais (prachtig woord, enkelvoud en meervoud zijn identiek) zijn vervangen.
Van het weekend de PM8000 weer aangesloten. Perfecte reparatie, de versterker klinkt weer als nieuw. Ik ben blij dat ik, mede op advies de leden van dit forum, heb gekozen voor reparatie en niet voor vervanging.
Mijn dank!
hello pompom hello pompom notworthy :gp:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Rob46

Citaat van: Ronald64 op februari 27, 2017, 20:53:49
De PM8000 versterker is 2 weken "uit logeren" geweest bij HAL9000 in R'dam. Ik woon zelf in Capelle aan den IJssel, dus dat was een thuiswedstrijd. Veel condensatoren waren uitgedroogd en de luidspreker relais (prachtig woord, enkelvoud en meervoud zijn identiek) zijn vervangen.
Van het weekend de PM8000 weer aangesloten. Perfecte reparatie, de versterker klinkt weer als nieuw. Ik ben blij dat ik, mede op advies de leden van dit forum, heb gekozen voor reparatie en niet voor vervanging.
Mijn dank!

:gp:  pompom pompom

Cornelis1921

Citaat van: Cornelis1921 op januari 29, 2017, 23:42:16
Nu ik zou het wel weten...: Die oude PM8000-bak laten reviseren/repareren; altijd de moeite waard (en altijd nog beter dan PM8005)! :yes: pompom
Ik herroep dit oordeel, nu ik zelf over een PM8005 beschik. :wink: notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *