Stekkerblok upgrading

Gestart door Delegewa1964, januari 18, 2017, 17:50:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Delegewa1964

Hallo iedereen,

Heb vandaag een rittal stekkerblok (7 voudig) met afgeschermd snoer binnengekregen van marktplaats.
De simpele stekkerdoos er uit en het hele zaakje aangesloten op de nieuwe en was uiteraard benieuwd naar het resultaat.
Rest mij te zeggen dat ik alles veel "vaster" hoorde klinken. Kan dit kloppen of zit het nu tussen de oren?  :roll:

NB

Blijft de vraag......het tussen de oren verhaal. Baat het niet etc.
Vandaag mijn spikes er af geschroefd en keflar voetjes er onder gezet.
Meer laag en iets minder ruimtelijk is het resultaat. Het minder ruimtelijk alleen iets merkbaar bij heel goede opnames.
Psychoacoustiek?
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Rob46

Ik denk dat je gelijk hebt, hoewel ik nog geen artikel ben tegengekomen dat dit alles lariekoek betreft en evidence based is. Bepaalde tweaks zullen misschien wel nonsens zijn, bepaalde tweaks zullen daadwerkelijk effect hebben. Denk bijvoorbeeld aan het wegnemen van trillingen. Een platenspeler heeft bijvoorbeeld heel veel baat bij het wegnemen van trillingen. Anders gaat de naald stuiteren en krijg je stuitermuziek. Uiteindelijk gaat het erom dat JIJ hier wel of niet iets waarneemt en voor JEZELF winst weg haald. Leuke dingen voor onze 'gekke' hobby......

Crooijmaster

Citaat van: Delegewa1964 op januari 18, 2017, 17:50:27
Hallo iedereen,

Heb vandaag een rittal stekkerblok (7 voudig) met afgeschermd snoer binnengekregen van marktplaats.
De simpele stekkerdoos er uit en het hele zaakje aangesloten op de nieuwe en was uiteraard benieuwd naar het resultaat.
Rest mij te zeggen dat ik alles veel "vaster" hoorde klinken. Kan dit kloppen of zit het nu tussen de oren?  :roll:

In mijn huiskamer ligt een plint met daarop allerlei stopcontacten. In een van deze stopcontacten had ik een stekkerblok zitten (met zo'n verlicht aan/uit knopje) waarop de versterker zat ingeplugd. Bij toeval merkte ik dat het de geluidskwaliteit enorm toenam toen ik de versterker over een normaal geaard (wand-) stopcontact liet spelen. Met name het laag dat het meeste vermogen verlangd is enorm opgeknapt.

Ik sluit niet uit dat het bij jou 'tussen de oren' zit, maar het omgekeerde net zo min  :wink:
Mac Mini & Audirvana Plus, USB, DAC NA11S1, interlinks: vdH-the Bay,  versterker PM14S1,  ls.kabel Furutech FS-Alpha, speakers Teufel Definion 5

NB

Ik denk dat de mensen op dit forum echt luisteren en de meeste mensen gewoon horen.
Er zal vast verschil zijn, maar als je het verwacht, ga je er denk ik extra op letten en valt het meer op.
Ach het houdt me van de straat.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

xander32

#5
Recent had ik nog zo'n situatie; tijdens een M&G hoorde ik opeens allerlei geluiden in een opname, welke ik voorheen nooit gehoord heb (op eigen set); wat een geweldige resolutie kende de set van die ander.

Thuis gekomen heb ik dezelfde opname nogmaals op m'n eigen setje geluisterd en wat denk je; ook daarop hoorde ik nu diezelfde geluiden  :-). En dit betreft slechts één voorbeeld, ik heb meer gelijke ervaringen.


Desondanks hebben het stekkerblok en de netsnoeren veel goeds gedaan in mijn set. Zekers netsnoeren kunnen een relatief fors verschil maken is mijn ervaring (lees duidelijk en direct hoorbaar).


Citaat van: Nb op januari 18, 2017, 18:46:53
Ik denk dat de mensen op dit forum echt luisteren en de meeste mensen gewoon horen.
Er zal vast verschil zijn, maar als je het verwacht, ga je er denk ik extra op letten en valt het meer op.
Ach het houdt me van de straat.

Marantzer

Tja, stekkerblokken zijn een massaproduct, de goedkoopste leverancier mag leveren. Hoe minder koper hoe goedkoper het wordt om te produceren.
PM-11S1, SA-15S2, B&W CM10, SBT & BOTW

RHK

#7
Citaat van: Delegewa1964 op januari 18, 2017, 17:50:27
Hallo iedereen,

Heb vandaag een rittal stekkerblok (7 voudig) met afgeschermd snoer binnengekregen van marktplaats.
De simpele stekkerdoos er uit en het hele zaakje aangesloten op de nieuwe en was uiteraard benieuwd naar het resultaat.
Rest mij te zeggen dat ik alles veel "vaster" hoorde klinken. Kan dit kloppen of zit het nu tussen de oren?  :roll:

Toen ik mijn receiver had doorgemeten, en hem in fase had aangesloten, hoorde ik wel degelijk meer dynamiek. Het leek alsof de rem eraf was. Lees maar eens dit: http://www.hififreaks.nl/index.php?topic=945.0. Ook hier zijn wel de meningen verdeeld.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Delegewa1964

Citaat van: RHK op januari 18, 2017, 20:13:48
Toen ik mijn receiver had doorgemeten, en hem in fase had aangesloten, hoorde ik wel degelijk meer dynamiek. Het leek alsof de rem eraf was.

Dat idee kreeg ik dus ook HB

erik62

Een ieder mag eraan vinden wat hij wil.....itself heb Lang verschillende stroomkabels en stekkerdozen vergeleken en weet ZEKER dat deze het geluid beinvloeden. Dit hoeft echter niet altijd positief te zijn.
Het us een kwestie van veel vergelijken en goed luisteren.
Ikzelf heb een furutech stekkerdoos met furutech kabel en stekkers aangeschaft en heb nog geen moment spijt gehad......
Het steaks te reageerde mijn accu.e530 op andere stroomkabels.......

Gr,
Erik.