De set van Galgo

Gestart door Galgo77, januari 17, 2017, 12:34:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Galgo77

Net nieuw hier, laat ik eerst maar eens wat vertellen over mijn set. Na jarenlang niets gedaan te hebben met mijn passie voor muziek, toch besloten om te gaan sparen voor een mooie set. De Harman Kardon surround set was het gewoon niet meer voor mijn muziek. Ik had het al vrij snel in m'n hoofd zitten: een complete set van Indiana Line. Hun DAC versterker en CD speler, met de Diva 665 vloerstaande luidsprekers. Worden geleverd als setprijs, voor 2799,--. Uiteindelijk toch gaan zoeken....kijken....lezen....luisteren. En op advies van een collega, die gebruik maakt van behoorlijke High End apparaten, ook gaan kijken op Marktplaats. En zo heb ik in redelijk korte tijd, een hele mooie set bij elkaar gevonden! Mijn set bestaat uit:

-Marantz PM8005 versterker in het zwart
-Marantz CD5003 CD speler in het zwart
-Dali Zensor 5 in het wit

De Zensor's zijn precies 1 jaar oud, de PM8005 precies 2 jaar, de CD5003 niet helemaal bekend. Al met al, heb ik nu een prachtige set, voor net 40% van het budget wat ik eigenlijk nodig had. Ik ga daarom komende tijd op zoek naar betere bekabeling.
*Marantz PM8005*Marantz CD5003*Mission 782*Imperial Bart 1 Bluetooth audiostreamer*AudioQuest Evergreen kabels*Argon Audio Blue Edition SC2 4mm luidsprekerkabel*Argon Audio banaanstekkers*

Rob46

Welkom op dit forum!! En ja, met Marantz natuurlijk! Uiteraard zijn  TTIWWP echt een must hier.

Heel veel leesplezier! En ik volg graag de ontwikkelingen m.b.t. de bekabeling :yes:

sjoek

Welkom op dit mooie forum. Mooie set :-D.

En wat rob46 al aangeeft ze zijn dol op foto's hier.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Cornelis1921

#4
Citaat van: Galgo77 op januari 17, 2017, 12:34:22
Net nieuw hier, laat ik eerst maar eens wat vertellen over mijn set. Na jarenlang niets gedaan te hebben met mijn passie voor muziek, toch besloten om te gaan sparen voor een mooie set. De Harman Kardon surround set was het gewoon niet meer voor mijn muziek. Ik had het al vrij snel in m'n hoofd zitten: een complete set van Indiana Line. Hun DAC versterker en CD speler, met de Diva 665 vloerstaande luidsprekers. Worden geleverd als setprijs, voor 2799,--. Uiteindelijk toch gaan zoeken....kijken....lezen....luisteren. En op advies van een collega, die gebruik maakt van behoorlijke High End apparaten, ook gaan kijken op Marktplaats. En zo heb ik in redelijk korte tijd, een hele mooie set bij elkaar gevonden! Mijn set bestaat uit:

-Marantz PM8005 versterker in het zwart
-Marantz CD5003 CD speler in het zwart
-Dali Zensor 5 in het wit

De Zensor's zijn precies 1 jaar oud, de PM8005 precies 2 jaar, de CD5003 niet helemaal bekend. Al met al, heb ik nu een prachtige set, voor net 40% van het budget wat ik eigenlijk nodig had. Ik ga daarom komende tijd op zoek naar betere bekabeling.
Mooie set, Galgo! En ook namens mij: Welkom hier! byebye


...en "passie voor muziek" he, dan zet je toch niet de hardware eenzaam op de eerste plaats, zoals zovelen? :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Zep

Citaat van: Cornelis1921 op januari 17, 2017, 17:33:22
dan zet je toch niet de hardware eenzaam op de eerste plaats, zoals zovelen? :-D

De hardware komt sowieso op de eerste plaats, anders is er überhaupt geen muziek te beluisteren  :wink:

Welkom, Galgo  :-)
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Cornelis1921

Citaat van: Zep op januari 17, 2017, 18:40:30
De hardware komt sowieso op de eerste plaats, anders is er überhaupt geen muziek te beluisteren  :win
Maar sommigen maken hardware zo belangrijk, zodat zij nauwelijks echt aan het luisteren van muziek toekomen, Jurgen. Dat bedoel ik. ;-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Wekom hier, veel lees- en postplezier  :yes:.

NB

Hoi. Ook weer zo'n fijne set.
Ben je tevreden met die Dali's?
Staan samen met wat andere types op mijn lijstje om te gaan beluisteren.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Galgo77

Bedankt voor de reacties! Foto's volgen snel, de set is nog niet compleet. Ik ga morgenavond de luidsprekers ophalen, in Den Bosch. En komend weekend alles aansluiten.
*Marantz PM8005*Marantz CD5003*Mission 782*Imperial Bart 1 Bluetooth audiostreamer*AudioQuest Evergreen kabels*Argon Audio Blue Edition SC2 4mm luidsprekerkabel*Argon Audio banaanstekkers*

jowa

Welkom en veel plezier met je set  hello

En ja, we houden van foto's  :-D

TTIWWP

Zep

*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Galgo77

Een aanpassing:

De Zensor's zijn gisteren met een nieuwe eigenaar meegegaan. En sinds 21-12 staan er 2 Mission's 782 te spelen. Ik kon die voor een prikkie van Marktplaats halen. Midrange speakers waren een week daarvoor vervangen (met factuur TES Audio). Weer een stapje verder.
*Marantz PM8005*Marantz CD5003*Mission 782*Imperial Bart 1 Bluetooth audiostreamer*AudioQuest Evergreen kabels*Argon Audio Blue Edition SC2 4mm luidsprekerkabel*Argon Audio banaanstekkers*

xander32

En, hoe doen de Missions het?

Citaat van: Galgo77 op januari 05, 2018, 10:14:41
Een aanpassing:

De Zensor's zijn gisteren met een nieuwe eigenaar meegegaan. En sinds 21-12 staan er 2 Mission's 782 te spelen. Ik kon die voor een prikkie van Marktplaats halen. Midrange speakers waren een week daarvoor vervangen (met factuur TES Audio). Weer een stapje verder.

Galgo77

Citaat van: xander32 op januari 05, 2018, 20:14:24
En, hoe doen de Missions het?
Ik vind ze erg mooi klinken. Mooi, warm en krachtig. De Dali's vond ik daarnaast vlakker.
*Marantz PM8005*Marantz CD5003*Mission 782*Imperial Bart 1 Bluetooth audiostreamer*AudioQuest Evergreen kabels*Argon Audio Blue Edition SC2 4mm luidsprekerkabel*Argon Audio banaanstekkers*