KIPearl versus PM11S3

Gestart door kdt, januari 10, 2017, 22:21:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kdt

Beste forumleden,
Ik worstel met de gedachte om mijn KI Pearl in te ruilen op een PM11S3. Zijn er leden die hier ervaring mee hebben, m.a.w. Is het een upgrade of is er weinig verschil.
Ik hoor het graag.
ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215

xander32

#1
Geen geheel identieke stap heb ik gemaakt, maar die van 15s2 LE naar 11s3. Daardoor is er meer rust in het geheel gekomen en een meer homogene tonaliteit. Daarnaast is de dynamiek toegenomen.

Dat waren geen reuze stappen, maar wel goed waarneembaar.


E.e.a. zal ook afhankelijk zijn welke ls. de versterker mag gaan aansturen en in welke ruimte. Het maakt nogal een verschil of het een paar ls met een hoog rendement en een gemakkelijke load(impedantie) in een kamer van 20 m2 betreft, of een paartje ls met een laag rendement, een flinke load voor de versterker in een balzaal van 60 m2 ...


Als de KI jouw ls op dit moment goed onder controle heeft, zal een andere versterker een minimaal verschil brengen.


Citaat van: kdt op januari 10, 2017, 22:21:21
Beste forumleden,
Ik worstel met de gedachte om mijn KI Pearl in te ruilen op een PM11S3. Zijn er leden die hier ervaring mee hebben, m.a.w. Is het een upgrade of is er weinig verschil.
Ik hoor het graag.

JohnWx

Citaat van: xander32 op januari 11, 2017, 06:43:36
Geen geheel identieke stap heb ik gemaakt, maar die van 15s2 LE naar 11s3. Daardoor is er meer rust in het geheel gekomen en een meer homogene tonaliteit. Daarnaast is de dynamiek toegenomen.

Dat waren geen reuze stappen, maar wel goed waarneembaar.


E.e.a. zal ook afhankelijk zijn welke ls. de versterker mag gaan aansturen en in welke ruimte. Het maakt nogal een verschil of het een paar ls met een hoog rendement en een gemakkelijke load(impedantie) in een kamer van 20 m2 betreft, of een paartje ls met een laag rendement, een flinke load voor de versterker in een balzaal van 60 m2 ...


Als de KI jouw ls op dit moment goed onder controle heeft, zal een andere versterker een minimaal verschil brengen.

Jij zegt het ik dacht het  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

sjoek

Maar als het 1 keer in het hoofd zit :angel:
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

xander32

... ach, als je het geld er voor hebt liggen ... het is af en toe ook gewoon lekker om iets nieuws te kopen voor jezelf.

kdt

Ik weet van anderen dat de lage tonen (bas) krachtiger en intenser is bij de PM.
Wel of niet de keus doen is nog steeds een dilemma. Graag advies.
ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215

TurboMarco

Een draai aan de bass knop geven als het te veel of te weinig is  :-) ,het zit er immers niet voor niets op .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

pameijer

Ga gewoon de PM11-S3 thuis beluisteren naast de PM KI Pearl, dan hoor je zelf prima dat de verschillen toch eigenlijk wel minimaal zijn  clown1.

Serieus, een goede hifizaak laat je de PM mee naar huis nemen om hem te beoordelen. Het gaat er om wat je thuis hoort, niet wat van de forumleden hoort.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Brutus

Citaat van: kdt op januari 11, 2017, 21:58:19
Ik weet van anderen dat de lage tonen (bas) krachtiger en intenser is bij de PM.
Wel of niet de keus doen is nog steeds een dilemma. Graag advies.

En dat heeft vaak gewoon met de volumeknop te maken........
Het is zoals Xander het zegt, kom je nu te kort met je huidige versterker dan zal het een hele vooruitgang zijn, heeft je huidige versterker geen problemen met de aansturing van de speakers dan zal het minimaal zijn.

Maar vaak als we een zo'n idee tussen de oren krijgen is het moeilijk weg te krijgen, de PM11s3 is immers een zeer mooi versterker die ik ook graag hier had staan. Ik geloof dat het niet veel uit zal maken qua output maar ik wil hem wel graag hebben  :wink: Desnoods op basis van de argumenten die anderen roepen  :-D
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

sjoek

Citaat van: Brutus op januari 12, 2017, 01:02:06
En dat heeft vaak gewoon met de volumeknop te maken........
Het is zoals Xander het zegt, kom je nu te kort met je huidige versterker dan zal het een hele vooruitgang zijn, heeft je huidige versterker geen problemen met de aansturing van de speakers dan zal het minimaal zijn.

Maar vaak als we een zo'n idee tussen de oren krijgen is het moeilijk weg te krijgen, de PM11s3 is immers een zeer mooi versterker die ik ook graag hier had staan. Ik geloof dat het niet veel uit zal maken qua output maar ik wil hem wel graag hebben  :wink: Desnoods op basis van de argumenten die anderen roepen  :-D

:gp: helemaal mee eens
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

hchifi.nl

Ik denk dat we elkaar via de mail hebben gesproken  :-D

Welke luidsprekers wil je er mee aansturen ?
Klank karakter van de Pearl is toch wel iets anders dan de 11s3 is mijn mening..
En ik heb redelijk wat klanten die van een Pearl zijn overgestapt op de 11 en eigenlijk
alle zeer enthousiast zijn.

Als je in de gelegenheid bent kun je de pearl mee nemen naar de zaak en vergelijken met de 11
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

CBdicX

Zet beide op Direct input, ik denk dat het verschil dan maximaal minimaal zal zijn.

"En ik kan het weten", wel eens (ietsje) verschil waargenomen tussen twee, en meerdere versterkers, maar niets wat eigenlijk met de Laag en Hoog knop te corrigeren is. 
Wel een fijne knop vind ik nog altijd de Mid range knop die de 8005 heeft, die Mid regeling doet voor mij het meeste voor stemmen en dergelijke, dus de boel verstaanbaar maken.
Jammer dat deze maar op 1 type zit.

Audyssey doet net zo iets in de Reference stand, en dan heb je ook weer dingen zoals "verstaanbaarheid" op Laag, Medium en Hoog.

Ach, die heerlijke receivers toch..........  :wink:

CBdicX

Citaat van: hchifi.nl op januari 12, 2017, 11:55:45
Als je in de gelegenheid bent kun je de pearl mee nemen naar de zaak en vergelijken met de 11

Kijk, dit is nu service, lekker die 2 naast elkaar testen.
Is dan wel nog niet in de thuis situatie, maar als er bij Marcel verschil waar te nemen valt, zal dit thuis ook wel zo zijn, ik zeg doen !