Internetradio

Gestart door Bert Poelman, januari 08, 2017, 13:45:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bert Poelman

Hallo deskundigen;
Ik heb sinds 10 maand een Marantz NR1606. Het enigste minpuntje tot nu toe is de internetradio. Soms werkt dit weken naar behoren en kun je ongestoord naar je favoriete internetzender luisteren, maar af en toe... En het vervelende is dat het geheel willekeurig gebeurt, dan wil internetradio niet opstarten. Ergens blijft het systeem dan hangen, en het blijft stil vanuit de luidsprekers... In het display staat dan of: Favorites, of Nederland verder gebeurt er niks, ik kan dan nog wel alle overige dingen opstarten (TV-kijken, Apple TV kijken, Blu-ray kijken of CD luisteren), maar zodra ik naar internetradio schakel... stilte. Als modem heb ik een CISKO EPC3212 van Ziggo gekregen, daarachter een TP-LINK AC750. De marantz is via een LAN kabel met de router verbonden. Dus niet met Wifi. Sinds vandaag gebeurt het ook nog dat als ik naar een belgische zender luister (Nostalgie 102.9 FM) dat het geluid tijdens de uitzending uitvalt, Waar kan dit allemaal aan liggen? Alvast bedankt voor jullie mening/oplossing!

Overigens heb ik deze vraag ook aan Marantz gesteld en die geeft als oplossing een "harde reset" dit helpt overigens niks.

Siddartha

Late reactie, weet niet of het nog steeds is? Werken andere internetopties als spotify of streaming wel?
Een vast ip adres toekennen aan de nr lost vaak wel netwerkissues op. Succes!
Marantz PM7004 - Cambridge Audio DAC Magic
Marantz CD6005 - Marantz ST7001 - Akai AS2000 draaitafel - Shure M44-7 element
Netgear ReadyNas Duo - Mac Mini
Boston Acoustics VS260S - Samsung 40F6400 Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ohm

Bert Poelman

Het probleem lijkt opgelost te zijn, we hadden een oude modem (een Cisko) met daarachter een aparte TP-link router. Inmiddels het modem en de router vervangen door een Ziggo Connect Box. Ik heb sindsdien nog geen problemen weer gehad met internet radio. Zelfs niet na switchen tussen Airplay en internetradio.

In ieder geval bedankt voor je reaktie!

lemon

Nog even een lekkere late reactie:

Had je het probleem met name bij NPO Radio 1 ?

(Heb (Had) ik namelijk en volgens mij ligt (lag) het aan de NPO...)

Frits Denon

Interessant topic. Roept bij mij een vraag op: Wat is beter: Internetradio / Kabel / FM via antenne?
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

pdufrenne

Citaat van: Frits op juli 05, 2017, 20:13:59
Interessant topic. Roept bij mij een vraag op: Wat is beter: Internetradio / Kabel / FM via antenne?

Vroeger was dat FM. Nu maakt het niet meer uit. Het signaal wordt in Hilversum (bijvoorbeeld) al gedigitaliseerd en gecomprimeerd voordat het naar de verschillende providers gaat.
En vergeet DAB+ niet.
AV Receiver: Marantz SR6007
TV: Samsung UE50JU6870
Blue-Ray: Sharp BD-HP22S
CD Speler: Marantz CD5400
Luidsprekers: Tannoy  (o.b.v. Tannoy 637)
Surround: Mission 700
Center: Infinity Alpha

Brutus

Citaat van: Frits op juli 05, 2017, 20:13:59
Interessant topic. Roept bij mij een vraag op: Wat is beter: Internetradio / Kabel / FM via antenne?

Bij deze internetradio zenders die ik voorgeprogrammeerd heb, hoor ik geen verschil met de oude FM via de kabel.
Er zullen er best tussen zitten die minder zijn maar dat is niet zo gek in een aanbod van tig duizend zenders  :wink:

Moet wel bekennen dat ik bijna nooit naar de "radio" luister.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20