Kef Q7

Gestart door Delegewa1964, januari 07, 2017, 19:24:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Delegewa1964

Wat is jullie mening over deze speaker? Wordt aangesloten op een sonneteer campion!
Kan hem kopen voor 499 euro. Is puntgaaf! 1e eigenaar!

minguel

Hoi,

Heb deze speakesset een jaar of 6 a 7 ook gehad. Leuke speakers, maar volgens mij qua prijs te hoog. Ik heb op marktplaats een setje IQ9 (nieuwe dan de Q7 volgens mij) gezien voor minder.

Ik zou wel proberen om de speakers ook thuis te kunnen beluisteren.

Minguel
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

Delegewa1964

Bedankt, ik neem de versterker mee! zal ik verbetering horen tav de rogers AS 503?

Zep

Citaat van: Delegewa1964 op januari 07, 2017, 20:06:44
zal ik verbetering horen tav de rogers AS 503?

Dat kan jij alleen zelf bepalen.  :-)
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

pameijer

Ik heb deze KEF serie een paar keer gehoord. Ik was er nooit zo van onder de indruk, vond het eigenlijk een budgetsound, tegen idd een te hoge prijs. Maar ga vooral luisteren! Je bent alleen geneigd om zoiets te kopen omdat je denkt dat het een koopje is, merk ik aan je. Kijk daar doorheen, en luister ook naar andere speakers. Er is meer te koop.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Delegewa1964

Bedankt, ik ga ook kritisch luisteren met mijn versterker en een cd van eva cassidy en gerald albright!
En nee ik ga niet af perse op een koopje!
Ik hoor zoveel verschillende reviews waar bij de ene zegt wel prima aan te horen zijn in grotere vertrekken en anderen die wat kleiner behuisd zijn en teveel tegen de wanden geplaats worden bv niet om aan te horen zijn.
Maar dit is toch vrijwel met alle speakers het geval?
Maar in mijn geval: welke richting adviseren mij om een goede zuilspeaker te nemen bij een typische handmade Britse versterker van het merk Sonneteer (campion)

Maus

Ze klinken in alle ruimtes anders. Vooral het laag is anders, is mijn persoonlijke ervaring. Niet altijd ;)

Heb ook weleens speakers op de bonnefooi gekocht, 'werking' getest bij de verkoper en ingeladen. Verder zonder enige review van die speaker. Het gevolg is dat ze al jaren hier staan. Setje Castle Chester's, ook engels.

Maus

Ik denk dat er voor de prijs van die Kef's een hoop meer moois (mooiers) te koop is.

Als je van experimenteren houd kun je op marktplaats je lol op, sommige zuiltjes kosten relatief weinig. Kom net een setje Castles tegen voor 140€.

Delegewa1964

Zijn de castles beter dan de kefs?

Maus

Citaat van: Zep op januari 07, 2017, 21:30:29
Dat kan jij alleen zelf bepalen.  :-)

;)

Het is smaak. Maar als ik kijk naar de prijsverschillen, denk ik dat je prijs/kwaliteit beter uit bent met iets anders dan die Kef's.

Kef is niet zo mijn ding, dat dual concentric moet je aanstaan.

Frits Denon

Luisteren, luisteren en nog eens luisteren. Bij voorkeur in je eigen ruimte.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

rexp

Ik heb ze ook een paar jaar gehad. Klinken naar mijn smaak te donker. Wat dat betreft kun je beter kijken naar de latere iQ serie. De racetrack woofer is wel bijzonder natuurlijk.

Ik heb de mijne indertijd verkocht voor 275 euro, dus de vraagprijs lijkt me wat hoog.

audiof. zonder budget

Citaat van: Delegewa1964 op januari 07, 2017, 20:06:44
Bedankt, ik neem de versterker mee! zal ik verbetering horen tav de rogers AS 503?

The proof of the pudding is in the eating.....

Als het kan, neem je versterker mee en luister er naar bij de verkoper. Dat is een eerste indicatie (probeer het roze-bril effect uit te sluiten :wink:). Ik hoop dat je een goede keuze maakt. Enne, de prijs is aan de hoge kant :-o
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

Delegewa1964

Wat is jullie bevinding van de KEF RDM 3 Monitor tov van kef q7 serie?

WilliamB

Neem in je zoektocht ook de Audio Physic Yara mee. Mooie kleine vloerstaanders, met een prima geluid.
Ik vond deze beter klinken dan mijn oude KEF IQ90, maar goed je hebt de tips gelezen. "Zelf gaan luisteren"

Succes met je zoektocht  :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3