Sound care super spikes en Banaanstekkers

Gestart door FrankC, januari 05, 2017, 13:03:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FrankC

Ik heb een paar Monitor Audio RX-8 die geplaatst zijn op de orginele meegeleverde spikes.
Ik zou deze spikes nu graag willen vervangen door Sound Care Superspikes.
Is er iemand die weet welke maat van spikes, M6 of M8, zou passen onder mijn speakers ?

Kan er ook iemand me goede maar betaalbare banaanstekkers aanraden om te zetten aan mijn speakerkabel KIMBER 8PR en 4PR te zetten ?

Alvast bedankt voor de tips !
The Best is yet to come !
MARANTZ PM 5005 - MARANTZ CD 5005 - TECHNIC SL-BD20 - MONITOR AUDIO BRONZE 2

RP

marantz pm80, marantz cd6004, monitor audio Bronze 6 Yamaha ct800 jke mgk 226 vandamme blueseries

Brutus

Waarom zouden de bijgeleverde spikes van MA niet voldoen dan?
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

xander32

Op mijn ls hadden de Soundcare spikes geen klankmatig voordeel t.o.v. de bij de ls behorende. Sterker, het klonk zelfs minder. Wel is het gemakkelijk schuiven met de Souncare spikes.

Citaat van: Brutus op januari 05, 2017, 14:48:03
Waarom zouden de bijgeleverde spikes van MA niet voldoen dan?

TurboMarco

Citaat van: xander32 op januari 05, 2017, 19:10:55
Op mijn ls hadden de Soundcare spikes geen klankmatig voordeel t.o.v. de bij de ls behorende. Sterker, het klonk zelfs minder. Wel is het gemakkelijk schuiven met de Souncare spikes.
zo zie je maar weet wat een klein hoogte verschil vd luidsprekers niet kan doen .

Ik heb onder de EX4 ook de soundcare spikes ,en ja dat zijn hele fijne dingen  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Brutus

#5
Zijn dat die spikes met de schoteltjes er aan vast zodat je ze makkelijk kunt schuiven?

Ik heb overigens vandaag een eerder gekocht aantal banaanpluggen op marktplaats gezet, was van plan hobbymatig LS kabels te gaan maken maar het komt er niet van. Misschien iets voor jou?

http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/overige-audio-tv-en-foto/m1123328790-banaan-pluggen-palic-verguld-voor-luidspekerskabels.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr&pos=1
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

TurboMarco

Citaat van: Brutus op januari 06, 2017, 00:37:51
Zijn dat die spikes met de schoteltjes er aan vast zodat je ze makkelijk kunt schuiven?


:yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

FrankC

Ben echt niet ontevreden over de standaard meegeleverde spikes bij de Monitor Audio's, maar mijn echtgenote is dat minder wegens krassen op de vloer en dergelijke.
De Soundcare spikes hebben inderdaad als grote voordeel dat ze ervoor zorgen dat de speakers gemakkelijker te verplaatsen, verschuiven zijn.
The Best is yet to come !
MARANTZ PM 5005 - MARANTZ CD 5005 - TECHNIC SL-BD20 - MONITOR AUDIO BRONZE 2

xander32

Ze steken wel goed in elkaar die Soundcare spikes en ze sparen zeer zeker de vloer.

Een andere optie kan zijn: een paar zware tegels onder de ls, bv. van marmer of graniet, met daaronder meubelglijders. De ls zet je dan met de originele spikes op de tegel. Je kan ook dan naar hartenlust schuiven, de ls komen een aantal cm hoger te staan wat vaak goed uitpakt (afhankelijk van de hoogte van de ls en de zithoogte op de luisterplek) en het oogt m.i. fraai :yes:.




Citaat van: FrankC op januari 06, 2017, 10:31:32
Ben echt niet ontevreden over de standaard meegeleverde spikes bij de Monitor Audio's, maar mijn echtgenote is dat minder wegens krassen op de vloer en dergelijke.
De Soundcare spikes hebben inderdaad als grote voordeel dat ze ervoor zorgen dat de speakers gemakkelijker te verplaatsen, verschuiven zijn.

xander32


xander32

Op Soundcare spikes;




Dag oogt een stuk minder ben ik van mening (ik had deze al voordat ik de tegels had).

FrankC

Die tegels zijn ook een mogelijke en mooie oplossing. Heeft er iemand enig idee wat de kostprijs hiervoor zou zijn ?
The Best is yet to come !
MARANTZ PM 5005 - MARANTZ CD 5005 - TECHNIC SL-BD20 - MONITOR AUDIO BRONZE 2

xander32

Je hebt er maar twee nodig; ff langs een tegelboer of steenhouwer gaan en navraag doen of ze er iets passends (formaat en kleur) hebben liggen.


Brutus

Best een goed idee eigenlijk, de siliconen voeten werken prima maar schuiven voor geen meter  :|
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20