Welke type versterker?

Gestart door Delegewa1964, december 21, 2016, 11:06:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maus

Ook zijn niet alle versterkers even duidelijk in verschil.

Maar zoals je aangeeft dat de bass/treble in het midden moeten staan... Wie zegt dat die bij alle versterkers precies op 0 staan in het midden? Zomaar een voorbeeld.

Delegewa1964

Bedankt allemaal voor de reacties! Ik kan aan een Advance Acoustic MAP105 komen!
Wie heeft ervaring met een dergelijke versterker. En kan deze straks gebruikt worden met streaming media bv een cambridge audio 851N?

Maus

Die kunnen samen zeker gebruikt worden.

Delegewa1964

Heeft er hier op dit forum ervaring met de marantz streamers NA6005 en de NA8005! Waar moet ik uberhaubt opletten met dergelijke streamers? Met voorversterker of zonder? Jitter hoor ik ook regelmatig voorbijkomen. Wat houdt dat namelijk precies in?

JohnWx

Citaat van: Delegewa1964 op december 22, 2016, 20:42:57
Bedankt allemaal voor de reacties! Ik kan aan een Advance Acoustic MAP105 komen!
Wie heeft ervaring met een dergelijke versterker. En kan deze straks gebruikt worden met streaming media bv een cambridge audio 851N?

Heb er 1 gehad fijne versterker veel voor weinig
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Brutus

Citaat van: Maus op december 22, 2016, 18:10:28
Ook zijn niet alle versterkers even duidelijk in verschil.

Maar zoals je aangeeft dat de bass/treble in het midden moeten staan... Wie zegt dat die bij alle versterkers precies op 0 staan in het midden? Zomaar een voorbeeld.

Wie geeft er aan dat bass en treble in het midden moeten staan?

Citaat van: Delegewa1964 op december 22, 2016, 21:32:59
Heeft er hier op dit forum ervaring met de marantz streamers NA6005 en de NA8005! Waar moet ik uberhaubt opletten met dergelijke streamers? Met voorversterker of zonder? Jitter hoor ik ook regelmatig voorbijkomen. Wat houdt dat namelijk precies in?

Zep kan je meer vertellen over de NA6005. Waar je op moet letten is voor mij persoonlijk de bediening ervan (vaak via app op smartphone en tablet) dat deze gewoon goed functioneert. Niets is zo irritant als een apparaat waarvan de bediening het af laat weten.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Maus

Oh zo begreep ik dat. Dat ging over of versterkers van elkaar kunnen verschillen.

Delegewa1964

Heb inmiddels de Advance Acoustic MAP105 kunnen bemachtigen. Tjonge wat een macht verschil tussen die 4001 van marantz en deze Fransman! Spankelend in één woord maar met zekereen mooie bass daar het nodig is. Zeer goede klank in alle regionen voortgebracht uit de 120 watt speaker van rogers AS503!

Eip

Dat is mooi, veel plezier met je nieuwe versterker.
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

CBdicX

#24
Toch ook wel een voorbeeld van wat "audio suggestie" kan doen met het menselijk gehoor.
Nagenoeg alle versterkers doen van 5 Hz tot ruim 100.000 Hz, ver beneden en boven wat een mens kan waarnemen.
Dat de een duidelijk anders klinkt dan de ander word toch echt veroorzaakt door waar die gebruiker op dat moment in gelooft.
Ik heb toch echt een behoorlijke hoeveelheid aan versterkers en receivers in mijn kamer gehad, en ik wilde, net zoals zo vele, echt verschil horen, waar het niet aanwezig was !
En deze versterkers en receivers zaten in de onder klasse, en top klasse, maar echt waarneembaar verschil, nee, niet echt.

Wel heb ik verschil kunnen waarnemen met zo'n digitaal ding van rond de 60 euro, met 2x 100 watt, dat was ruisen en brommen.
Brommen vanwege de slecht isolatie van de trafo, ruisen vanwege de slechte afscherming en goedkope onderdelen.
Maar zoals ik de goedkoopste Denon naast de duurste had staan (de 520 en de 2500NE), het volume gelijk zette en dan schakelen tussen die twee, kon ik echt de dure er niet uit halen.
Zal wel aan mij liggen, maar ik hoor het niet.

Wat ik wel hoor is een andere speaker op dezelfde versterker, denk dat daar dan ook de meeste winst in te behalen valt, mocht iemand het geluid te schel of te donker vinden, en dan hebben wij altijd nog de trebble en bass knoppen......  :-)

SB_Marantz

#25
Aardige samenvatting...maar brom wordt vaak veroorzaakt door groundloops, interferentie van andere apparaten of een groundprobleem van de versterker zelf of een kabel waarvan de groundverbinding los is oftewel een breuk.

goedkope onderdelen?  Alles komt tegenwoordig uit China , Taiwan etc. De Japanse tijd is helaas voorbij zo het lijkt.
Zelfs onderdelen uit de VS zie je bijna niet meer
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

CBdicX

Citaat van: SB_Marantz op december 27, 2016, 11:38:14
Aardige samenvatting...maar brom wordt vaak veroorzaakt door groundloops, interferentie van andere apparaten of een groundprobleem van de versterker zelf of een kabel waarvan de groundverbinding los is oftewel een breuk.

goedkope onderdelen?  Alles komt tegenwoordig uit China , Taiwan etc. De Japanse tijd is helaas voorbij zo het lijkt.
Zelfs onderdelen uit de VS zie je bijna niet meer

Met brom doelde ik op een hoorbare 50 Hz brom van de trafo in de kast, die brom zat niet in de speakers.
Nou, dan hebben die dure versterkers helemaal geen nut meer, als alles toch van dezelfde stapel genomen word.....

SB_Marantz

#27
Ja dat kan ... meerdere oorzaken zoals slechte wikkelingen van de trafo oftewel inferieure kwaliteit,, slijtage van de trafo ,kastresonantie , bias te hoog ingesteld, niet volgens de norm, defect in het bias circuit etc
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

KayaRahnee

Citaat van: CBdicX op december 27, 2016, 12:14:35
Nou, dan hebben die dure versterkers helemaal geen nut meer, als alles toch van dezelfde stapel genomen word.....
Tenzij je bvb een hybride gaat vergelijken met buizen. :-D

Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

CBdicX

Citaat van: KayaRahnee op december 27, 2016, 12:30:15
Tenzij je bvb een hybride gaat vergelijken met buizen. :-D

En dan een versterker met nieuwe of oude buizen ?  :wink: