Betere stereo weergave op sr6006

Gestart door rhogenhout, december 17, 2016, 11:22:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rhogenhout

Inmiddels luister ik al een paar jaar naar mijn sr6006 welke is aangesloten op monitor audio rx8 speakers. Voor films is de speaker set uitgebreid met de rx center en de rxfx als rears en een yamaha sub. Geeft een mooi geluid bij film kijken maar in stereo mis ik toch net wat.
Wat zou een betere optie zijn om het stereo geluid beter te krijgen?
Sr6006 vervangen voor sr701x of aan de sr een pm8005 hangen en voor die muziek te gebruiken?
Weet dat het stereo geluid van een sr701x beter is dan dan van de sr6006.

Marvin

Weet niet wat je stereo bron is. Maar je zou eens kunnen proberen die op de 7.1 analoge ingang aan te sluiten.  Dat dan enkel links en rechts gebruikt worden maakt niets uit.

rhogenhout

Ik heb een htpc waar mijn muziek collectie opstaat. Cd's speel ik vanaf de ud5007 welke via hdmi is aangesloten op de reciever. Kan ook nog proberen wat dit via de analoge uitgang doet.

Brutus

#3
Zou eerder upgraden naar een Gold Serie, zit best veel verschil tussen de Silver en de Gold Serie van MA.
Althans dat is mijn ervaring maar dan met de voorganger die jij hebt.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

pekelvlees

Zou sowieso gaan voor een stereo versterker,allemaal leuk die HT apperaten maar die halen het niet bij een stereo versterker !
Marantz PM7000N | Marantz UD7007 | Thorens TD-160 MKII (Nagaoka MP-150) | Pro-ject Tubebox S2 | Q Acoustics 3030i

sjoek

Als het budget he toe laat zou ik persoonlijk ook voor stereo versterker gaan.
Boek je meeste vooruitgang denk ik zo.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

rhogenhout

En die dan aan de reciever koppelen  via ht passthrough?
Wil voor films wel gewoon m'n 5.1 geluid houden.

xander32

 :yes:

Dat werkt prima. Alle meerkanaals bronnen sluit je aan op de receiver en de stereobronnen op de stereoversterker.

Citaat van: rhogenhout op december 17, 2016, 18:16:38
En die dan aan de reciever koppelen  via ht passthrough?
Wil voor films wel gewoon m'n 5.1 geluid houden.

TurboMarco

Beste rhogenhout ,

Wat mis je precies ?
Heb je al verschillende speakers in jouw ruimte beluisterd in stereo modus ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

rhogenhout

Heb toen ik voor speakers ging kijken verschillende speakers in stereo geluisterd. De rx8 van MA vond ik het beste klinken. Ben daar ook nog steeds erg blij mee maar ik denk dat de sr niet het beste uit de speakers haalt in stereo. Met films totaal geen probleem. Maar mis in stereo net die extra punch zeg maar. Weet niet of de sr701x beter klinkt dan de sr6006 en anders een stereo versterker erbij voor net dat beetje extra.

TurboMarco

Kan je voor die extra punch de subwoofer in stereomodus niet wat harder zetten dan ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Jeroentje

Hoi, Ik heb de RX8 met een SR6010. Volgens mij kan ie prima stereo afspelen. Kijk eens goed naar je frontopstelling.
Hoe staan ze? Als bronnen heb ik de UD7007 en de bluesound Node2. Ik heb alle speakers op small staan en de Sub doet alles onder de 40hrz. Ik weet niet of er veel versterker verschil zit tussen de 6006 en de 6010.

Ik heb ook overwogen om er een mm7025 achter te zetten. De SVS sub heeft de uitkomst gebracht. De 6010 heeft veel meer over door de instellingen op small te zetten en de versterker in de SVS in te zetten.

Ik vond toen dat het verschil tussen de 6010 en 7010 te klein was voor het prijsverschil.
Anthem MRX740. UD7007, MA Gold 5.0 5G. Sony Bravia 65 AG9, SVS SB3000, Bluesound Node 2, Rocket 88

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

De rx8 vond je het best klinken elders of in eigen ruimte en opstelling?

Citaat van: rhogenhout op december 17, 2016, 22:00:12
Heb toen ik voor speakers ging kijken verschillende speakers in stereo geluisterd. De rx8 van MA vond ik het beste klinken. Ben daar ook nog steeds erg blij mee maar ik denk dat de sr niet het beste uit de speakers haalt in stereo. Met films totaal geen probleem. Maar mis in stereo net die extra punch zeg maar. Weet niet of de sr701x beter klinkt dan de sr6006 en anders een stereo versterker erbij voor net dat beetje extra.

rhogenhout

Dat was in de winkel waar ik ze geluisterd heb. Vond ze boven de andere speakers uitkomen die ik daar ook beluisterd had.
Misschien eerst maar eens kijken wat gordijnen en een vloerkleed doen anders. Want plavuizen en lamellen geven idd een ander geluid.