Celestion DL10 op Marantz PM8005

Gestart door Samro, december 10, 2016, 19:17:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Samro

Citaat van: TurboMarco op mei 15, 2017, 10:34:21
Dat kan zonder problemen .
Ok, ik ga het nog eens bekijken wat ik met de andere set Celestions ga doen. Deze spelen nog prima, maar zijn wel 30 jaar oud (schat ik). Misschien gewoon nieuwe originele elco's erin is makkelijker erin te plaatsen, en klinkt misschien ook wel een stuk beter, wie zal het zeggen..De andere set laat ik eerst nog een poos inspelen. De klank is veel rustiger als met de oude elco's tot nu toe. Ik vermoed dat de klank nog wel wat helderder gaat worden. De bas is wel voller, en wat dieper. Ik wacht nog even af alvorens aan de andere set te beginnen.  8-)

Samro

Citaat van: Samro op mei 15, 2017, 13:03:12
Ok, ik ga het nog eens bekijken wat ik met de andere set Celestions ga doen. Deze spelen nog prima, maar zijn wel 30 jaar oud (schat ik). Misschien gewoon nieuwe originele elco's erin is makkelijker erin te plaatsen, en klinkt misschien ook wel een stuk beter, wie zal het zeggen..De andere set laat ik eerst nog een poos inspelen. De klank is veel rustiger als met de oude elco's tot nu toe. Ik vermoed dat de klank nog wel wat helderder gaat worden. De bas is wel voller, en wat dieper. Ik wacht nog even af alvorens aan de andere set te beginnen.  8-)
'k Heb de andere set DL10 vandaag andere bipolaire low loss elco's in geplaatst. Dat ging heel wat gemakkelijker dan die grote condensators in de andere set. Hmm, ik vond de klank vanmiddag eerst wel wat aan de frisse kant. Is al wat beter en wat rustiger na een 6 uur inspelen. Moet nog wat geduld hebben, maar de set waar ik condensators in geplaatst heb klinkt wat rustiger, en heeft een wat vollere bas. Nog even afwachten.  :-D 

Samro

Na een langere poos inspelen van de Celestion dl10 met bipolaire elco's, klinken ze nagenoeg even goed als de andere dl 10 set'met de condensators. De bas is nu ook veel voller en strakker. De meesten vinden inspelen van nieuw geplaatste elco's onzin, dat begrijp ik niet.  8-)

Zep

Citaat van: Samro op juni 25, 2017, 20:03:57
Na een langere poos inspelen van de Celestion dl10 met bipolaire elco's, klinken ze nagenoeg even goed als de andere dl 10 set'met de condensators. De bas is nu ook veel voller en strakker. De meesten vinden inspelen van nieuw geplaatste elco's onzin, dat begrijp ik niet.  8-)

Zolang jij het maar hoort toch?  :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Samro

Citaat van: Zep op juni 25, 2017, 21:47:28
Zolang jij het maar hoort toch?  :wink:
Ja beide DL10 sets klinken echt geweldig op de PM8005! Ik had 1 set met vernieuwd filter op Marktplaats te koop aangeboden, maar men vond voor deze keurige set € 225 nog veel te veel.  Ik ben nu wel blij dat ik ze nog heb, en wil beide sets voorlopig nog maar zelf houden, al heb ik wel wat ruimte gebrek voor 2 sets van die grote jongens.  8-)

Samro

#21
Ik heb de kartonnen krukjes als luidsprekerstandaards  inmiddels vervangen door elpee boxen + 2 trolleys die er precies onder passen 😃 Er moeten nog wat elpees bij in zodat die ook mooi opgeruimd zijn. De trolleys ga ik nog even zwart maken voor een wat mooier geheel. 😉 De totale hoogte is nu 118 cm, met de 'mid'op oor hoogte. Ik vind de klank zo prima!🔊 
Citaat van: Samro op december 19, 2016, 19:24:21
Wordt me wat de triest allemaal. Op de pc kast staan ook nog wat 'DE blikken', zodat het er wel redelik goed bij past denk ik. Kan wel zijn dat ik nog  weer wat verander. Er zijn nog wel wat betere opties voor standaards misschien. Toch bedankt voor de tip :wink: