Celestion DL10 op Marantz PM8005

Gestart door Samro, december 10, 2016, 19:17:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Samro

 Ik kwam bij toeval :wink: een stel Celestion DL10 tegen op internet, en kon het niet laten om ze te kopen. :roll: Ze spelen inmiddels een paar dagen op de Marantz PM8005. De klank is super gaaf :angel:
Het zijn wel een paar grote brede hokken :wink: Maar dat neem ik graag voor lief :yes:

Zep

Gefeliciteerd, Samro....deze zocht jij toch meen ik?
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Samro

Citaat van: Zep op december 10, 2016, 19:23:47
Gefeliciteerd, Samro....deze zocht jij toch meen ik?
Dankje. Ik ben altijd op zoek naar beter :-P Zulke brede bakken klinken toch wel heel anders dan die smalle zuilen welke ik de laatste jaren heb gehad. Een subwoofer is hierbij zeker niet nodig :lol: Er is ook nog een Celestion DL10  2 series heb ik begrepen. Wat is eigenlijk het verschil vraag ik me af? Dat weten de kenners hier vast wel te vertellen neem ik aan? :wink:

Samro

Citaat van: Samro op december 10, 2016, 19:52:06
Dankje. Ik ben altijd op zoek naar beter :-P Zulke brede bakken klinken toch wel heel anders dan die smalle zuilen welke ik de laatste jaren heb gehad. Een subwoofer is hierbij zeker niet nodig :lol: Er is ook nog een Celestion DL10  2 series heb ik begrepen. Wat is eigenlijk het verschil vraag ik me af? Dat weten de kenners hier vast wel te vertellen neem ik aan? :wink:
Ik ben zelf even aan het spitten geweest op internet, en zie dat de DL10 series 2 een wat hoger rendement heeft dan de eerdere serie welke ik heb. Welke nu beter klinkt, ik heb geen idee. :lol: De Marantz PM8005 kan het makkelijk aan op de Celestion welke ik heb. Rendement is volgens de verkoper 89 dB. Ben nog steeds wel benieuwd naar ervaringen van anderen over de Celestion DL10 type's.

Samro

#4
Citaat van: Samro op december 10, 2016, 19:17:38
Ik kwam bij toeval :wink: een stel Celestion DL10 tegen op internet, en kon het niet laten om ze te kopen. :roll: Ze spelen inmiddels een paar dagen op de Marantz PM8005. De klank is super gaaf :angel:
Het zijn wel een paar grote brede hokken :wink: Maar dat neem ik graag voor lief :yes:
Het is moeilijk om lage luidsprekerstandaards te vinden voor de Celestions. Ik had nog 1 kartonnen 'DE' krukje en de andere heb ik gekregen van een kennis. Ze zijn meer dan stevig genoeg voor 20 kg wat de speakers wegen :lol:   

NB

Creatief met karton! Spuitbusje zwart er over en het ziet er profi uit.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Samro

Citaat van: Nb op december 19, 2016, 18:05:36
Creatief met karton! Spuitbusje zwart er over en het ziet er profi uit.
Wordt me wat de triest allemaal. Op de pc kast staan ook nog wat 'DE blikken', zodat het er wel redelik goed bij past denk ik. Kan wel zijn dat ik nog  weer wat verander. Er zijn nog wel wat betere opties voor standaards misschien. Toch bedankt voor de tip :wink:

Samro

#7
Ik heb de filters van mijn oude maar wel goed klinkende Celestions DL10 geüpgraded. In plaats van elco's heb ik er MKP condensators in geplaatst. De condensatoren zijn veel groter dan de Elco's, wat wel lastig was om deze goed in het bestaande filter te plaatsen. Ik heb niet veel ervaring hierin, maar het is uiteindelijk toch gelukt. De klank is zeker een verbetering. Meer open en lossere klank.  :angel: Moet nog wel een poosje inspelen, maar nu al klinken ze nog veel beter in elk geval.  :angel:

Dit is het oude filter:

En het filter met de nieuwe condensators. Die grote jongen was wel een uitdaging om in het filter te plaatsen. Is toch gelukt. Nog een tyirip eromheen gedaan zodat het geheel wat stevig vast zit.

Cornelis1921

Het is gelukt Samro, en daarom chapeau en nog veel luisterplezier. hello pompom
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Samro

Citaat van: Cornelis1921 op mei 13, 2017, 23:18:22
Het is gelukt Samro, en daarom chapeau en nog veel luisterplezier. hello pompom
Thanks! :-D Ik zit nu nog goed gaaf te luisteren, - nu nog ja! De buren gaan maar wat later op bed! :-o Mijn oude Celestions klinken nu nóg meer life! :yes: pompom Ik heb nog zo'n set, klinkt ook prima, maar ga ik ook de filters van upgraden! :yes:

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Samro

#11
Ok, heel mooi. Maar klonken ze ook veel beter? Ik ben een leek, en vond het wel een uitdaging om alles er wat goed en netjes in te krijgen. Maar de beloning is een veel betere klank.  :-D Het verslag net even gelezen ik had de link niet gezien  :-o Netjes gedaan, en de klank ook beter geworden dus!   
Citaat van: TurboMarco op mei 14, 2017, 00:10:525
Ik heb in het verleden iets soortgelijks gedaan met vintage Magnat's   :-)

https://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,2400.msg24644.html#msg24644

NB

Zo, dat was proppen met die condensators. Fijn dat het resultaat gelijk merkbaar is, in positieve zin.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Samro

ja klopt helemaal. Ik had de grote condensator eventueel naast het filter in de kast kunnen plaatsen, maar dan moet je met verleng draadjes werken, en in hoeverre beïnvloed dit de klank vraag ik me af. Wie heeft daar ervaring mee eventueel? Misschien dat ik dit wel doe in de andere luidspreker set.
Citaat van: Nb op mei 14, 2017, 10:11:01
Zo, dat was proppen met die condensators. Fijn dat het resultaat gelijk merkbaar is, in positieve zin.

Cornelis1921

Citaat van: Samro op mei 14, 2017, 13:24:04
ja klopt helemaal. Ik had de grote condensator eventueel naast het filter in de kast kunnen plaatsen, maar dan moet je met verleng draadjes werken, en in hoeverre beïnvloed dit de klank vraag ik me af. Wie heeft daar ervaring mee eventueel? Misschien dat ik dit wel doe in de andere luidspreker set.
Even het commentaar van onze geluidsman, Marco, afwachten.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *