REL Q200 vervangen voor??

Gestart door minguel, december 07, 2016, 07:55:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

minguel

Heren,

Weet niet of dit topic hier goed staat. Zo niet dan hoor ik dat graag. Het lijkt er op dat de versterker van mijn 10 jaar oude SUB het gaat begeven of heeft begeven. Enige wat hij nu nog doet is zeer luide knallen. Tijd dus voor een andere SUB.

Ik gebruik de SUB alleen Hi-level (dus alleen in stereo), er moet dus een weer SUB komen met die mogelijkheid. Ik ben niet technisch onderlegd, dus vandaar mijn hulp vraag aan jullie. Ik ga in eerste instantie op zoek naar een tweedehandse SUB, zo rond de € 500 - € 700. Ik zie op MP onder andere een REL R505 en "oudere" modellen.

Ik heb ook een REL T5i gezien maar gevoelsmatig doe ik een stapje terug en kan deze (nog) niet ergens beluisteren.

Wat is een vergelijkbare tweedehandse vervanging van mijn Q200? Mijn set staat hieronder.

Alvast bedankt voor het meedenken.


Aanvulling 08-12-2016
Ik weet dat het lastig is, maar welke zouden jullie kiezen?
Een REL R505 of een REL Storm 3.

Allebei tweede hands, alleen thuis bij de klant te beluisteren.

Minguel



Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

TurboMarco

Je zou de versterker in de Q200 ook kunnen laten repareren  :-) ,wie weet valt het wel mee .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Ik zou hem ook na laten kijken. Kan nooit geen €500,- kosten. Als je auto een nieuwe bobine nodig heeft breng je hem ook niet naar het grofvuil.

minguel

#3
Citaat van: marvin op december 07, 2016, 09:01:04
Ik zou hem ook na laten kijken. Kan nooit geen €500,- kosten. Als je auto een nieuwe bobine nodig heeft breng je hem ook niet naar het grofvuil.

Heb je gelijk in, maar vind het misschien ook tijd voor iets "nieuws". Vandaar eerst mijn "zoektocht". Een jaar of 8 geleden is de versterker onder garantie vervangen. Was de SUB toen enkele weken kwijt. Maar de SUB laten nakijken is ook nog een optie.

Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

Brutus

Marco, jij had toch die nieuwe sub te koop die je zelf gebouwd hebt?? Is dat niets voor Minguel?
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

TurboMarco

Dat weet ik niet .

Het is eigenlijk het zelfde als met ieder andere luidspreker ,luisteren en het liefst in je eigen ruimte .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

minguel

Aanvulling 08-12-2016
Ik weet dat het lastig zo te bepalen is, maar welke zouden jullie kiezen?
Een REL R505 (4 jaar oud) of een REL Storm 3 (geen idee).

Allebei tweede hands, alleen thuis bij de klant te beluisteren.
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

Marvin

Storm ben ik niet heel wild van. R505 heb ik nog nooit gehoord.

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Maus

Ik zou niet snel weer een dure 2ehands Rel kopen. Heb er meerdere defect gezien (ook de nieuwere T5 zelf defect gehad) en HNNY die je zou moeten helpen als klant, doet dat niet.

Rel is vooral de naam denk ik..

Ik heb nu een Klipsch staan (SW-112) en ben er erg blij mee, veeeel beter.

Marvin

Ja dank je Paul. Google werkt hier op de telefoon ook gewoon nog. [emoji23][emoji6]

Ik zou gewoon eens langs een hobbyist gaan met die sub onder de arm. Is misschien wel voor een paar knaken opgelost.

Maus

Klinkt ook als een slecht contact of rotte elco..

minguel

Citaat van: Maus op december 08, 2016, 17:37:12
Ik zou niet snel weer een dure 2ehands Rel kopen. Heb er meerdere defect gezien (ook de nieuwere T5 zelf defect gehad) en HNNY die je zou moeten helpen als klant, doet dat niet.

Rel is vooral de naam denk ik..

Ik heb nu een Klipsch staan (SW-112) en ben er erg blij mee, veeeel beter.

Ik ga de sub alleen in stereo gebruiken en volgens mij heeft de Klipsch geen Hi-level.
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

Maus

Jawel. De zwarte met platte woofer wel. Hebbumzellufook. En highlevel aangestuurd.