Auro VOG speaker

Gestart door CBdicX, december 05, 2016, 20:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

#75
Citaat van: RHK op juli 09, 2017, 08:48:19
Mooi gedaan! dien standaard verticaal moet natuurlijk wel, anders moet je alles via het plafond wegwerken denk ik?
Is het geluid met dit systeem niet massaler? Ik bedoel wordt het niet te druk, of valt het mee?

Inderdaad, alle draden zitten in de standaard, 4 stuks.
Was ook even een dingetje, want die standaard was afgesloten aan de onder en bovenkant met daarin verwerkt die klemschroef, maar is toch gelukt.

Met deze hoeveelheid speakers heeft het zeker de neiging "druk" te worden.
Voor TV gebruik ik DSU met center spreiding, die laat de VOG buiten gebruik, voor Internet radio gebruik ik Auro 2D, dan word alleen 5.1 gebruikt.
Voor TV zou Auro 2D ook kunnen, maar Auro heeft iets meer subwoofer aanzet en vind ik voor TV gebruik minder prettig, een beetje wat DTS ook heeft tov Dolby.
Voor films gaat het wel op Auro 3D, ook voor Dolby (Atmos) en DTS (X), dan is het effect wel aardig, met name in SiFi en actie films.
Auromatic moet wel op de maximale instelling staan, anders is het effect te verwaarlozen, maar dan word het wel weer wat drukker qua geluid.

RHK

Met die Denon heb je er zeker een goede machine voor   HB.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

Citaat van: RHK op juli 09, 2017, 09:54:34
Met die Denon heb je er zeker een goede machine voor   HB.

Iedereen moet nu toch wel weten dat ik de "verander Koning" van dit forum ben  :wink:
Geen Denon meer maar de Marantz SR7011, kon een dijk van een gebruikte deal doen, dus.....
En D&M ontlopen elkaar niet zoveel, enige wat ik een mis is Dialog Enhancer die de hogere Denon serie heeft.
Jammer dan Marantz die niet gebruikt.

master30

Epson TW-9300 | CIH 220x94,5 | Marantz SR7010 MM7055 2x | 7.1.4  Chario: Fronts Hiper Masterpiece, Surrounds Syntar 200T, BSR Syntar 100T, Center Hiper,  FH + RH Syntar 100, VOG Syntar Center | Stereo Rel Strata 3, Sub SVS PC+20-39 | Bank Clark TST239s 2x

CBdicX

Citaat van: master30 op juli 24, 2017, 16:29:57
Er is inmiddels een 2e auro-3D Demo disc uit

http://www.demo-world.eu/2017/06/13/auro-3d-demonstration-disc-vol-2/
Als ik zie wat er allemaal op Atmos en DTSX op de markt verschijnt, is het triest gesteld met Auro.
Vraag mij zo langzamerhand af of dit niet een "dood geboren kindje is"........

RHK

#80
Citaat van: CBdicX op juli 24, 2017, 17:43:10
Als ik zie wat er allemaal op Atmos en DTSX op de markt verschijnt, is het triest gesteld met Auro.
Vraag mij zo langzamerhand af of dit niet een "dood geboren kindje is"........

Speakerfabrikanten zoals Klipsch investeren in Atmos, evenals LG met z'n OLED televisies.
Ik kan nog geen Auro hierin ontdekken.....
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

Citaat van: RHK op juli 24, 2017, 20:02:44
Speakerfabrikanten zoals Klipsch investeren in Atmos, evenals LG met z'n OLED televisies.
Ik kan nog geen Auro hierin ontdekken.....

Het is wel dat speaker leveranciers als die in "Atmos" investeren, zij speakers leveren die Dolby Enabled zijn, dus geschikt voor kaatsen via het plafond.
Dat is inderdaad nu nog Dolby gebied, dus Atmos, maar Auro gaat op korte termijn met een update komen die het mogelijk maakt om ook met Auro een Dolby Enabled setup te gebruiken, dus met kaatsers.

Zo zal het gebied om Auro in te zetten sterk vergroot worden, en als Marantz Auro "gratis" bij zijn top sigment gaat leveren, zal dit zeker positief bijdragen aan Auro.
Alleen als de Auro content achter blijft lopen zal het toch niet echt een suc6 worden.....

master30

ik zat laatst een kraftwerk lp te luisteren en activeerde de auro upmixer, nou ik was behoorlijk verrast hoe goed en ruimtelijk dit klonk, de zang klonk net als in stereo, met dts of atmos enabled klonk dit weer zo onnatuurlijk.
Ik had dit niet verwacht.

Die Demo disk is idd niet echt bijzonder kwa content, jammer weer
Epson TW-9300 | CIH 220x94,5 | Marantz SR7010 MM7055 2x | 7.1.4  Chario: Fronts Hiper Masterpiece, Surrounds Syntar 200T, BSR Syntar 100T, Center Hiper,  FH + RH Syntar 100, VOG Syntar Center | Stereo Rel Strata 3, Sub SVS PC+20-39 | Bank Clark TST239s 2x

CBdicX

Citaat van: master30 op juli 24, 2017, 22:27:52
ik zat laatst een kraftwerk lp te luisteren en activeerde de auro upmixer, nou ik was behoorlijk verrast hoe goed en ruimtelijk dit klonk, de zang klonk net als in stereo, met dts of atmos enabled klonk dit weer zo onnatuurlijk.
Ik had dit niet verwacht.

Die Demo disk is idd niet echt bijzonder kwa content, jammer weer

Tja, zo blijft de toepasbaarheid van Auro zeer beperkt.
Je moet is voor de gein je Center in dB's terug schroeven, en de Fronts omhoog in dB's.
Dan DSU of NeuralX gebruiken, zal je horen dat dit dan niets, of zeer weinig uitmaakt met Auro.
Want dat is de "Auro truc", wat minder Center, wat meer Fronts.

Ik kan nagenoeg geen verschil waarnemen tussen Auro2D en Dolby Surround, met Dolby in de stand "center spreiding".
Auro zet de bassen iets zwaarder aan dan Dolby, en DTS doet qua bass het zelfde als Auro maar die kennen center spreiding niet, anders zou dat exact gelijk klinken.

master30

Toch jammer, dat het toch wat tegen valt, een half jaartje geleden was je nog zo enthousiast over auro-3D
Epson TW-9300 | CIH 220x94,5 | Marantz SR7010 MM7055 2x | 7.1.4  Chario: Fronts Hiper Masterpiece, Surrounds Syntar 200T, BSR Syntar 100T, Center Hiper,  FH + RH Syntar 100, VOG Syntar Center | Stereo Rel Strata 3, Sub SVS PC+20-39 | Bank Clark TST239s 2x

CBdicX

#85
Citaat van: master30 op juli 25, 2017, 22:50:55
Toch jammer, dat het toch wat tegen valt, een half jaartje geleden was je nog zo enthousiast over auro-3D

Voor Auro valt en staat het met VOG gebruik.
Ik heb een nieuw idee om VOG toe te passen zonder die voor mij toch wel ontsierende VOG speaker midden in de kamer.
Heb dit zojuist (23-8) naar Auro gemailed, wacht eerst even af wat die zeggen.......

master30

Voor de vog heb ik het ook gedaan, echt jammer dat hier niet meer content voor komt, (en dan niet van die saaie muziek) het is echt een waardevolle toevoeging dat extra geluids kanaal, dat zou bij atmos ook niet misstaan.
Epson TW-9300 | CIH 220x94,5 | Marantz SR7010 MM7055 2x | 7.1.4  Chario: Fronts Hiper Masterpiece, Surrounds Syntar 200T, BSR Syntar 100T, Center Hiper,  FH + RH Syntar 100, VOG Syntar Center | Stereo Rel Strata 3, Sub SVS PC+20-39 | Bank Clark TST239s 2x

CBdicX

#87
Citaat van: master30 op juli 26, 2017, 19:28:50
Voor de vog heb ik het ook gedaan, echt jammer dat hier niet meer content voor komt, (en dan niet van die saaie muziek) het is echt een waardevolle toevoeging dat extra geluids kanaal, dat zou bij atmos ook niet misstaan.

In de bios gaat het wel wat beter met Auro.......





Kamidioblitz

Ik was in de veronderstelling dat er meerdere Auro schijven vanuit Sony aan zouden komen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Kl

CBdicX

#89
Citaat van: Kamidioblitz op augustus 28, 2017, 21:50:08
Ik was in de veronderstelling dat er meerdere Auro schijven vanuit Sony aan zouden komen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik had ook zoiets begrepen, maar alles wat er uit komt is Atmos en DTSX, op BD en UHD, ook vanuit Sony, en in dat bericht werd er over iets van 10-15 films gesproken, dat is natuurlijk helemaal niets vergeleken met Atmos en DTSX.

Op een forum in de US is een professionele mixer actief die Auro, Atmos en DTSX voor schijfjes voor huiskamer gebruik mixed, en die vind de restrictie die Auro in zijn speaker opstelling heeft (Surround Height, geen Surround Back, geen Rear Height, en geen Up-fire speaker ondersteuning) een van de grootste struikelblokken.
Atmos en DTSX zijn wat speaker opstelling en stuk gemakkelijker, die slikken alles.
En Auro word op dit moment voor in de huiskamer alleen ondersteuning door D&M, en dan ook nog eens een betaalde update !
Rear Height wat thans wel mogelijk is met Auro is eigenlijk niet correct, dit is er door D&M ingebracht om de mix met Atmos en DTSX mogelijk de maken, anders bleef er voor Auro gebruik helemaal niets over, en moesten gebruikers extra Surround Height speakers aanbrengen om dit in Auro mogelijk te maken.
Maar eigenlijk is Rear Height in Auro gebruik niet correct......

Ben benieuwd hoe het verder gaat met Auro in de nabije toekomst voor huiskamer gebruik.