Auro VOG speaker

Gestart door CBdicX, december 05, 2016, 20:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

master30

Net aan het kijken, een concert van Schiller live "zeitreise"
Luister dat maar is in auro 3d
Klinkt zeer goed
Epson TW-9300 | CIH 220x94,5 | Marantz SR7010 MM7055 2x | 7.1.4  Chario: Fronts Hiper Masterpiece, Surrounds Syntar 200T, BSR Syntar 100T, Center Hiper,  FH + RH Syntar 100, VOG Syntar Center | Stereo Rel Strata 3, Sub SVS PC+20-39 | Bank Clark TST239s 2x

CBdicX

Citaat van: master30 op januari 17, 2017, 22:04:32
Net aan het kijken, een concert van Schiller live "zeitreise"
Luister dat maar is in auro 3d
Klinkt zeer goed

En als je schakelt tussen Auro en bijvoorbeeld DSU, hoor je duidelijk verschil met en zonder VOG ?

master30

Moet ik nog is rustig voor gaan zitten, de dolby en dts upmixers zijn soms ook niet verkeerd om te horen.
De vog laat het wel meer van boven klinken met de rear heights, dan zonder vog.

Het mooist klinkt toch echt Auro-3D materiaal, zoals het bedoeld is, laten ze nu wat meer uitbrengen komende tijd, dan heeft het meer kans van slagen.

Een Concert van JMJarre zou erg geschikt zijn voor Auro-3D
Epson TW-9300 | CIH 220x94,5 | Marantz SR7010 MM7055 2x | 7.1.4  Chario: Fronts Hiper Masterpiece, Surrounds Syntar 200T, BSR Syntar 100T, Center Hiper,  FH + RH Syntar 100, VOG Syntar Center | Stereo Rel Strata 3, Sub SVS PC+20-39 | Bank Clark TST239s 2x

CBdicX

Citaat van: master30 op januari 20, 2017, 19:55:20
Moet ik nog is rustig voor gaan zitten, de dolby en dts upmixers zijn soms ook niet verkeerd om te horen.
De vog laat het wel meer van boven klinken met de rear heights, dan zonder vog.

Het mooist klinkt toch echt Auro-3D materiaal, zoals het bedoeld is, laten ze nu wat meer uitbrengen komende tijd, dan heeft het meer kans van slagen.

Een Concert van JMJarre zou erg geschikt zijn voor Auro-3D
Wel apart hoe dat toch door iedereen anders word waargenomen.
Ik hoor zeer duidelijk verschil, zelfs zoveel dat ik films, Tv (Dolby Digital uitzendingen) en muziek allemaal in Auro doe.
Stereo Tv doe ik wel in DSU omdat ik met die content Auro-Matic teveel de nadruk vind leggen op de front speakers.
Maar goed, het merendeel waar ik naar kijk is DD 5.1 en dan werkt Auro prima  :-)

master30

Kies je dan auro 3d of 2d?
Epson TW-9300 | CIH 220x94,5 | Marantz SR7010 MM7055 2x | 7.1.4  Chario: Fronts Hiper Masterpiece, Surrounds Syntar 200T, BSR Syntar 100T, Center Hiper,  FH + RH Syntar 100, VOG Syntar Center | Stereo Rel Strata 3, Sub SVS PC+20-39 | Bank Clark TST239s 2x

CBdicX

#35
Citaat van: master30 op januari 20, 2017, 23:32:18
Kies je dan auro 3d of 2d?

3D.
2D voegt voor mij niets toe aan "gewoon" 5.1 of 7.1
Ik ben sowieso gekapt met Surround Back, wat misschien de rede voor 2D zou zijn, in mijn geval niet meer.
Dus voor mij altijd 3D.....

Ik heb mijn Surround Back en Surround samengevoegd want het effect bij mij van SB is toch minimaal omdat S en SB erg dicht bij elkaar zitten.
Ik zat met 1 probleem, en dat is dat mijn Klipsch Surrounds RP240S een gevoeligheid van 93 dB hebben, en mijn Magnat Needle Sats SB's zitten op 88 dB.
De Kipschen spelen duidelijk een stuk harder.
Nu met het samenvoegen heb ik de S en SB Parallel aangesloten (ik zit dan op een totaal van 4 Ohm) en op de Klipsch heb ik een Speaker Volume Regelaar gezet om die wat te temperen.
Met een dB meter eerst gemeten wat Klipsch doet op reference level, dan de Magnats gemeten, en dat verschil weg gedrukt met de SVR zodat dat ze beide gelijk zijn.
Zo word het Surround veld wat groter en breder, dat heeft voor mij meer nut dan SB wat toch sowieso weinig gebruikt word in 7.1
En 95% van streaming en download is toch 5.1, danwel DD of DTS, en kan Auro 3D lekker zijn ding doen  :yes:

Komt D&M in de nabije toekomst met een 13 kanaal receiver die Auro 13.1 kan doen :-o, en dat is natuurlijk de vraag, heeft het commercieel nut voor D&M om dat te doen, dan is het de draden weer terug zetten en zou ik weer SB kunnen doen.
Wel denk ik dat de eerste 13 kanaal receiver van D&M een vlaggenschip model gaat worden, dus $$$$$$$$

master30

Dit jaar komt er een nieuwe demo disk uit van Auro-3D  pompom

Epson TW-9300 | CIH 220x94,5 | Marantz SR7010 MM7055 2x | 7.1.4  Chario: Fronts Hiper Masterpiece, Surrounds Syntar 200T, BSR Syntar 100T, Center Hiper,  FH + RH Syntar 100, VOG Syntar Center | Stereo Rel Strata 3, Sub SVS PC+20-39 | Bank Clark TST239s 2x

CBdicX

Citaat van: master30 op januari 23, 2017, 20:03:37
Dit jaar komt er een nieuwe demo disk uit van Auro-3D  pompom

Via wie of wat heb je dit vernomen ?

Helaas is dit het enige waar Auro liefhebbers het mee moeten doen, films met Auro is op dit moment  :no:

Wel vind ik dat Auro-Matic van dusdanig niveau is dat het vaak origineel "hoogte spul" zoals Atmos flinke concurrentie geeft, waarbij voor mij het 9 van de 10 keer in Auro-Matic beter klinkt dan origineel.
Dat ligt voor een groot deel in het fijt dat Auro-Matic in te stellen is naar de wens van de gebruiker, Atmos, DTSX, of Auro3D moet je maar nemen zoals de mixer het heeft bedacht, vaak toch wel teleurstellend.
Die teleurstelling wat hoogte effecten kan Auro-Matic geheel weg nemen  :yes:
 

master30

Epson TW-9300 | CIH 220x94,5 | Marantz SR7010 MM7055 2x | 7.1.4  Chario: Fronts Hiper Masterpiece, Surrounds Syntar 200T, BSR Syntar 100T, Center Hiper,  FH + RH Syntar 100, VOG Syntar Center | Stereo Rel Strata 3, Sub SVS PC+20-39 | Bank Clark TST239s 2x

CBdicX


Perfect_audio

Citaat van: CBdicX op januari 15, 2017, 23:12:33
Ik doe de na-controle ook altijd met een dB meter, Audyssey zit er toch wel vaak 1-2 dB naast, afstanden laat ik altijd met rust want dat is gebaseerd op tijd verschil, niet werkelijke afstand.
Als ik alle speakers op 1 niveau heb, ik neem altijd 70 dB, dan zet ik de 4x Heights 1.5 db, de Center 3.0 dB, en de VOG 5.0 dB harder.
Andere speakers laat ik met rust, maar dat is persoonlijk en ruimte afhankelijk.

Waarom denk je dat Audyssey de meting fout doet??
Heb je zelf een gekalibreerde dB-meter?

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

CBdicX

Citaat van: Perfect_audio op januari 23, 2017, 21:46:55
Waarom denk je dat Audyssey de meting fout doet??
Heb je zelf een gekalibreerde dB-meter?

ron

Hallo, ik wil niet verzanden in een Audyssey debat (daar is een ander draadje voor), maar na de gehele setup krijg ik geen 75 dB op de luisterplek per speaker.
De ene wel, de ander niet, en dat maak ik gelijk na de setup met een dB meter, of die nu gekalibreerd is of niet, het verschil is er, en dat wil ik niet.
Denk dat 95% van de Audyssey gebruikers geen nacontrole doen met een dB meter en het zo houden zoals Audyssey het neer zet, prima, maar niet voor mij.
Ik merk altijd wat onbalans als ik de waardes zo laat zoals Audyssey die neer zet  :-(
En dat had en heb ik met alle Audyssey receivers.
Heb een Onkyo gehad met AccuEQ, geen probleem, was prima in balance, hoefde ik niets aan te veranderen, zelfde speakers, zelfde kamer !
Ook met YPAO verliep dit probleemloos, geen na correctie nodig.

Maakt mij verder niets uit, het gaat prima zo maar ik laat het niet over aan Audyssey.
De rest laat ik met rust, het zijn alleen de onderlinge speaker dB's die mij storen.......

master30

Epson TW-9300 | CIH 220x94,5 | Marantz SR7010 MM7055 2x | 7.1.4  Chario: Fronts Hiper Masterpiece, Surrounds Syntar 200T, BSR Syntar 100T, Center Hiper,  FH + RH Syntar 100, VOG Syntar Center | Stereo Rel Strata 3, Sub SVS PC+20-39 | Bank Clark TST239s 2x

CBdicX

Heb mijn Magnat Needle Sats die nu Front en Rear Height doen vervangen voor Klipsch RP140SA (4x).
Die heb ik eerder gehad (en hingen dus zo, want alles zat er nog om de speaker op te hangen) en merk nu dat ik deze speakers mis, de Magnats zijn natuurlijk een stuk kleiner, en klinken dan ook kleiner.
En ze smoelen gewoon lekker met de RP240S te samen op die achter muur.
Heb een goede deal met Doublepoint kunnen maken, en vanwege een foutje van hun kant nog wat extra korting gekregen wat het totaal van 770 euro maakte voor de 4, niet gek  :-D

De Rear Height hangt al, Front Height moet wit worden (de kast), hoe ik dat ga doen weet ik nog niet dus de Magnats zullen daar, Voor Hoog, nog even hun werk moeten doen.
Als ik ze wit heb zal ik foto's posten en hoe dit te doen als iemand anders dit ook zou willen.
De RP140SA is wel een van de gunstigste geprijsde hoek speaker op dit moment.
Er zijn er meer, en ook reeds in wit, maar niet voor de gemiddelde prijs van de RP140SA !

Begint weer een lekker Auro setje te worden  :yes:

NB

Je kunt ze meen ik wrappen. Zal alleen wel prijzig zijn. Verf is redelijk definitief.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.