Auro VOG speaker

Gestart door CBdicX, december 05, 2016, 20:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

#15
Citaat van: master30 op december 27, 2016, 22:21:15
Ik kijk deze LICHTMOND 3: Days Of Eternity auro 3d

Het geluid is werkelijk fantastisch.
9.1 auro 3d. Helaas geen vog speaker dus.

Maar wat klinkt dit ongelooflijk ruimtelijk.

Alle kanalen worden zeer goed benut.

De demodisk ook beluisterd, klinkt zeer goed.
Ik Vind wel dat er maar weinig momenten dat ik de vog speaker lekker mee hoor doen

En idd de up mixer maakt normale sporen zeer ruimtelijk.
Wel mis ik soms de back surrounds.

Maar ik ben erg blij met de update  pompom

Om de VOG speaker goed te horen zou je de demo disk moeten spelen en dan van alle speakers even de zwarte plug eruit, behalve de VOG, dan heb je een idee hoe deze mee doet.
Of alles eruit behalve Front en Rear Heigh en VOG, dan hoor je het gehele hoogte effect aan het werk  :-D
Ik heb wel de VOG na Audyssey flink omhoog gezet, ik heb er zeker +8 dB bijgeknalt, de andere surround kanalen doe ik altijd +3 dB, fronts, center en sub laat ik met rust.
Maar dit is geheel persoonlijk, ik vind als ik de moeite neem om daar aan dat plafond speakers op te hangen, wil ik ze ook horen  :wink:

De speaker setup "fout" van Auro is inderdaad het missen van de SB speakers in de 10.1 setup, waar het wel zou kunnen, maar dan moet de receiver wel 12 kanalen kunnen berekenen, en dat heeft D&M helaas nu niet.
SB komt er pas bij in de 13.1 setup, maar dan krijg je ook Center Top, en een receiver die 14 kanalen kan berekenen.
Wat Auro zou moeten doen is 12.1 dus met SB en alleen TS, maar dan moet D&M weer een receiver maken met 13 kanaals berekenen.
En dan sowieso dat Auro-matic ook altijd de SB gebruikt, net zoals Dolby Surround en NeuralX doen.

De enige zwaargewicht (ook qua euro's) op de audio markt die dit wel kan is Trinnov, maar dan moet ik mijn vrouw de deur uit doen.........  :wink:
http://www.trinnov.nl/2016/producten/meerkanaals

master30

#16
Citaat van: CBdicX op december 28, 2016, 17:26:44

Ik heb wel de VOG na Audyssey flink omhoog gezet, ik heb er zeker +8 dB bijgeknalt, de andere surround kanalen doe ik altijd +3 dB, fronts, center en sub laat ik met rust.
Maar dit is geheel persoonlijk, ik vind als ik de moeite neem om daar aan dat plafond speakers op te hangen, wil ik ze ook horen  :wink:

Daar ga ik ook is mee klooien dan  stupid

Citaat van: CBdicX op december 28, 2016, 17:26:44

De enige zwaargewicht (ook qua euro's) op de audio markt die dit wel kan is Trinnov, maar dan moet ik mijn vrouw de deur uit doen.........  :wink:
http://www.trinnov.nl/2016/producten/meerkanaals


Ik vind het nu wel even genoeg.
Heb nu Front, Center, Surrounds, Backsurrounds, Front top speakers, Rear top surrounds, Vog speaker.
Svs subwoofer, Rel strata bij mijn front speakers op en 2 Clark TST239s Tactile tranceducers in mijn bank.

En alles met Van Den Hul D352 speaker cable (de heights moet ik nog even hiermee voorzien, de kabel heb ik al een jaar 0f 2 geleden gekocht als doel hiervoor  8-), hopelijk kom ik goed uit met de meters, de vog speaker had ik geen rekening meegehouden)
Epson TW-9300 | CIH 220x94,5 | Marantz SR7010 MM7055 2x | 7.1.4  Chario: Fronts Hiper Masterpiece, Surrounds Syntar 200T, BSR Syntar 100T, Center Hiper,  FH + RH Syntar 100, VOG Syntar Center | Stereo Rel Strata 3, Sub SVS PC+20-39 | Bank Clark TST239s 2x

CBdicX

Citaat van: master30 op december 28, 2016, 19:13:33
Daar ga ik ook is mee klooien dan  stupid

Ik vind het nu wel even genoeg.
Heb nu Front, Center, Surrounds, Backsurrounds, Front top speakers, Rear top surrounds, Vog speaker.
Svs subwoofer, Rel strata bij mijn front speakers op en 2 Clark TST239s Tactile tranceducers in mijn bank.

En alles met Van Den Hul D352 speaker cable (de heights moet ik nog even hiermee voorzien, de kabel heb ik al een jaar 0f 2 geleden gekocht als doel hiervoor  8-), hopelijk kom ik goed uit met de meters, de vog speaker had ik geen rekening meegehouden)

Nou, met deze set kan je de buren ook laten mee genieten  :-D
Top set !!
Welke speakers gebruik je ?

master30

Citaat van: CBdicX op december 28, 2016, 19:21:28
Nou, met deze set kan je de buren ook laten mee genieten  :-D
Top set !!
Welke speakers gebruik je ?

De hele buurt kan meegenieten  :evil: :evil: :evil:

Zie mijn onderschrift, door steeds wat verbeteringen in de chario speakers had ik er genoeg, uit de woonkamer heb ik de hele 5.1 set weg gehaald, hierdoor kwamen er 2 surround heights en een center speaker voor de Vog vrij :angel:

Heb nog 2 kleine surrounds met stands en 2 syntar 100T over (T is voor Tower, dus zonder T is boekenplank model)
Epson TW-9300 | CIH 220x94,5 | Marantz SR7010 MM7055 2x | 7.1.4  Chario: Fronts Hiper Masterpiece, Surrounds Syntar 200T, BSR Syntar 100T, Center Hiper,  FH + RH Syntar 100, VOG Syntar Center | Stereo Rel Strata 3, Sub SVS PC+20-39 | Bank Clark TST239s 2x

master30

Zoekende naar auro-3d content

Er is niet veel te vinden, wat er is heb ik hierboven al gespot.
Pixels op bluray met auro-3D zou toch moeten te vinden zijn,
bij amazon kost ie maar 5 pond ofzo origineel.

Texas chainsaw is ook origineel als 4k bd te koop,

Epson TW-9300 | CIH 220x94,5 | Marantz SR7010 MM7055 2x | 7.1.4  Chario: Fronts Hiper Masterpiece, Surrounds Syntar 200T, BSR Syntar 100T, Center Hiper,  FH + RH Syntar 100, VOG Syntar Center | Stereo Rel Strata 3, Sub SVS PC+20-39 | Bank Clark TST239s 2x

CBdicX

Citaat van: master30 op december 28, 2016, 20:05:56
Zoekende naar auro-3d content

Er is niet veel te vinden, wat er is heb ik hierboven al gespot.
Pixels op bluray met auro-3D zou toch moeten te vinden zijn,
bij amazon kost ie maar 5 pond ofzo origineel.

Texas chainsaw is ook origineel als 4k bd te koop,

Het grote probleem van Auro en ook DTSX, de achterstand op Atmos.
Er komen in ieder geval zo'n 8 Sony films met Auro uit in 2017, maar de upmixer blijft toch een belangrijp punt als iemand VOG wil gebruiken, gelukkig is die top niveau en doet niet onder voor origineel Atmos mix, tenminste, dat vind ik  :wink:

master30

Nog enkele videoclips in auro-3d gevonden.

Dts music disk 13:
Mando Diao - Money Doesn't Make You Man Auro-3D 9.1
Alain Clark - Let Some Air In Auro-3D 10.1
DJ Antoine - Welcome to St Tropez Auro-3D 10.1

Dts music disk 14:
Mando Diao – Make You Mine Auro-3D 9.1 (audio only)
Ferry Corsten – Check It Out Auro-3D 10.1
Lichtmond - Catching Rainbows  Auro-3D 9.1

Dts music disk 15:
Mando diao - Black Saturday  Auro-3D 9.1
Epson TW-9300 | CIH 220x94,5 | Marantz SR7010 MM7055 2x | 7.1.4  Chario: Fronts Hiper Masterpiece, Surrounds Syntar 200T, BSR Syntar 100T, Center Hiper,  FH + RH Syntar 100, VOG Syntar Center | Stereo Rel Strata 3, Sub SVS PC+20-39 | Bank Clark TST239s 2x

master30

Citaat van: CBdicX op december 25, 2016, 19:52:38

Hoe het nu in Auro klinkt kan ik op dit moment helaas niet zeggen, ik heb de X6300H staan en die krijgt na 5 Januari de Auro update, eerder kan nog niet.

Ik ben zeer benieuwd  :-)

En heb je de auro update gedaan?

Epson TW-9300 | CIH 220x94,5 | Marantz SR7010 MM7055 2x | 7.1.4  Chario: Fronts Hiper Masterpiece, Surrounds Syntar 200T, BSR Syntar 100T, Center Hiper,  FH + RH Syntar 100, VOG Syntar Center | Stereo Rel Strata 3, Sub SVS PC+20-39 | Bank Clark TST239s 2x

CBdicX

Citaat van: master30 op januari 14, 2017, 20:09:59
En heb je de auro update gedaan?

Ja zeker.
Een ding vind ik met Auro wel wat storend, en dat is de upmix van Stereo naar Surround.
Dit verloopt op een iets andere manier dan van Dolby of DTS 5.1/7.1 naar Auro.
Omdat dit van Stereo naar Surround gaat legt Auro de nadruk op de front speakers.
Voor muziek vind ik dit uiterst prettig, maar voor films/tv vind ik dit storend.
Er word dan te weinig gebruik gemaakt van de center en ervaar ik ook een storende overgang van surround content naar stereo content, beide met een Auro upmix.
Je hoort het verschil in effect dan duidelijk tussen de upmix van Stereo en de upmix van Surround.

Ik gebruik nu voor Stereo bronnen Dolby Surround (DSU) en voor Surround bronnen Auro-Matic.
Ik heb dit aan Auro gemeld en gevraagd of zij een Music en Movie optie kunnen in brengen.
De Movie optie zou dan meer nadruk op de center moeten leggen, voor Music kan het blijven zoals het nu is.
Een beetje zoals Dolby heeft met Center Spreiding, die doet net zoiets maar dan met meer de nadruk op de fronts, dus precies omgekeerd.

Auro blijft mijn eerste keus voor surround bronnen, maar dan wel met VOG, anders maakt het niet veel uit wat je kiest.

master30

Ik heb hier de VOG ook wat hoger gezet  :angel:

Heb alles is na gemeten met de db meter en hier en daar kon ik nog best wat veranderen, zo goed heeft die audessey dat dus niet ingesteld.

De auro upmixer is best goed, maar niet bij alles, je moet het een beetje uit proberen per geval.
Doet de VOG speaker ook mee dan in de upmixer?
Epson TW-9300 | CIH 220x94,5 | Marantz SR7010 MM7055 2x | 7.1.4  Chario: Fronts Hiper Masterpiece, Surrounds Syntar 200T, BSR Syntar 100T, Center Hiper,  FH + RH Syntar 100, VOG Syntar Center | Stereo Rel Strata 3, Sub SVS PC+20-39 | Bank Clark TST239s 2x

CBdicX

Citaat van: master30 op januari 15, 2017, 12:41:26
Ik heb hier de VOG ook wat hoger gezet  :angel:

Heb alles is na gemeten met de db meter en hier en daar kon ik nog best wat veranderen, zo goed heeft die audessey dat dus niet ingesteld.

De auro upmixer is best goed, maar niet bij alles, je moet het een beetje uit proberen per geval.
Doet de VOG speaker ook mee dan in de upmixer?

Mocht Auro mijn idee wat vinden voor een muziek en film optie, dan kan Auro voor alle bronnen gebruikt worden.
Maar goed, luisteren naar gebruikers is vaak niet de sterkste kant van audio fabrikanten, of het idee nu wel of niet goed is.
De VOG doet ook mee in een upmix situatie, wat nu voor 99% van de gevallen zal zijn, want zoveel Auro3D spul is er niet  :-(
Ik heb gisteren nog zitten schakelen tussen DSU en Auro met Star Trek Beyond, en dat valt toch duidelijk in het voordeel uit van Auro.
De VOG doet lekker mee en bepaald in een hoop situaties het effect.
Ik wil niet meer zonder Auro VOG, zeker in films !

master30

Ik zoek naar auro-3D content, maar meer als wat ik hierboven al is gepost heb, kan ik niet vinden.

Kwam er geen update uit voor auro-3D, of was dat alleen bedoeld dat er voor andere receivers nu ook de upgrade beschikbaar is gekomen.
Epson TW-9300 | CIH 220x94,5 | Marantz SR7010 MM7055 2x | 7.1.4  Chario: Fronts Hiper Masterpiece, Surrounds Syntar 200T, BSR Syntar 100T, Center Hiper,  FH + RH Syntar 100, VOG Syntar Center | Stereo Rel Strata 3, Sub SVS PC+20-39 | Bank Clark TST239s 2x

CBdicX

#27
Citaat van: master30 op januari 15, 2017, 13:16:13
Ik zoek naar auro-3D content, maar meer als wat ik hierboven al is gepost heb, kan ik niet vinden.

Kwam er geen update uit voor auro-3D, of was dat alleen bedoeld dat er voor andere receivers nu ook de upgrade beschikbaar is gekomen.

Er is sprake van Auro-Matic 2.0
Dit zou verbetering moeten brengen in de wijze zoals Auro nu de upmixing doet.
Wie weet zit "mijn wens" daar ook wel in verwerkt.

Zoals Marcel al aan gaf komt er een nieuwe Denon receiver met 13 active kanalen.
Dat opent de deur naar Auro 3D met Surround Back  :-)
Gaat volgens hem nog wel een jaar duren.......... :-o

Ik ben die eerste die gaat inruilen, dus Marcel, reserveer maar vast  :yes:

master30

Citaat van: CBdicX op januari 15, 2017, 14:51:13
Zoals Marcel al aan gaf komt er een nieuwe Denon receiver met 13 active kanalen.
Dat opent de deur naar Auro 3D met Surround Back  :-)
Gaat volgens hem nog wel een jaar duren.......... :-o

Ik ben die eerste die gaat inruilen, dus Marcel, reserveer maar vast  :yes:

HLP
Ik wil niet ik wil niet ik wil niet

of toch wel  frusty
Epson TW-9300 | CIH 220x94,5 | Marantz SR7010 MM7055 2x | 7.1.4  Chario: Fronts Hiper Masterpiece, Surrounds Syntar 200T, BSR Syntar 100T, Center Hiper,  FH + RH Syntar 100, VOG Syntar Center | Stereo Rel Strata 3, Sub SVS PC+20-39 | Bank Clark TST239s 2x

CBdicX

Citaat van: master30 op januari 15, 2017, 12:41:26
Ik heb hier de VOG ook wat hoger gezet  :angel:

Heb alles is na gemeten met de db meter en hier en daar kon ik nog best wat veranderen, zo goed heeft die audessey dat dus niet ingesteld.

Ik doe de na-controle ook altijd met een dB meter, Audyssey zit er toch wel vaak 1-2 dB naast, afstanden laat ik altijd met rust want dat is gebaseerd op tijd verschil, niet werkelijke afstand.
Als ik alle speakers op 1 niveau heb, ik neem altijd 70 dB, dan zet ik de 4x Heights 1.5 db, de Center 3.0 dB, en de VOG 5.0 dB harder.
Andere speakers laat ik met rust, maar dat is persoonlijk en ruimte afhankelijk.