De nieuwe SRx011 serie is er

Gestart door pameijer, november 28, 2016, 22:16:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pameijer

Ik had het nog helemaal niet door, maar op de site van Marantz.nl staan nu de SR5011, 6011 en 7011 te schijnen. Blijven mooie apparaten, maar wat nu de verschillen zijn, geen idee.

Knipjeplakje:



9.2-kanaals netwerk-AV-receiver met HEOS Music Streaming technologie

Ervaar de Marantz AV-receiver serie van topkwaliteit met de nieuwe SR7011. Vul uw omgeving met meeslepende 3D surround sound met de meest complete audioformaten inclusief Dolby Atmos, DTS:X en Auro 3D (via betaalde upgrade, verkrijgbaar begin 2017). All drie de codecs kunnen overheadspeakers aansturen voor een perfecte 3D geluidservaring. Dankzij de 9 topkwaliteit eindversterkertrappen van de receiver, die elk 200 W aan pure Marantz kracht en finesse leveren, kunt u een volledige 5.1.4 thuisbioscoopopstelling neerzetten zonder extra versterkers nodig te hebben. De SR7011 heeft zeer hoogwaardige, zorgvuldig geselecteerde audiocomponenten. Het interne circuit als geheel zorgt voor een nog beter geluid doordat alle signalen eerst via Marantz' eigen HDAM's (Hyper Dynamic Amplifier Module) worden verwerkt in Current Feedback-topologie voordat ze worden doorgestuurd naar de versterkersectie en de aangesloten speakers.

Dankzij de ingebouwde HEOS-technologie integreert de SR7011 naadloos in de draadloze HEOS multiroom muzieknetwerk, dat er voor zorgt dat u overal en op elk moment in uw huis kunt genieten van uw favoriete muziek. Met de gratis HEOS App zoekt, ontdekt en speelt u uw muziek uit uw eigen muziekbibliotheek, van online muziek streamingsdiensten en van duizenden internetradiostations. Met de Bluetooth- en AirPlay-functies kunt u zelfs direct muziek streamen van elk compatibel apparaat.

De SR7011 is helemaal klaar voor de toekomst dankzij het videogedeelte dat op alle acht HDMI-poorten volledig voldoet aan de nieuwste specificaties van HDMI en HDCP 2.2. De SR7011 is dankzij 4k Ultra HD 60Hz video, 4:4:4 Pure Color sub-sampling, High Dynamic Range (HDR), 21:9 video, 3D, en BT.2020 passthrough op elke poort geschikt voor de volgende generatie 4k Ultra HD Blu-rayspelers, settopboxen en andere moderne 4k Ultra HD-bronnen. Bovendien is de SR7011 in staat standaard en High-Definition analoge en digitale videocontent te upscalen naar 4K Ultra HD, waardoor uw favoriete traditionele bronnen nieuw leven wordt ingeblazen.

Dolby Atmos, DTS:X en Auro-3D

Dolby Atmos- en DTS:X surroundgeluid is een technologie die kanaalgebaseerde audiocodering overbodig maakt ten gunste van geavanceerdere objectgebaseerde audiocodering, waarmee de audiotechnicus geluiden nauwkeurig op elke gewenste plek in een 3D-ruimte kan positioneren. Met de SR7011 is het mogelijk om een 5.1 surround sound speakersysteem en 4 extra overheadspeakers (of 4 extra Dolby Atmos hoogtespeakers) met elkaar te verbinden voor de ultieme thuisbioscoopervaring. Dankzij de 11-kanaals verwerking kunt u er gewoon een externe tweekanaals versterker aan toevoegen of zelfs genieten van een opwindende 7.1.4- of 7.1.4-kanaals Atmos of DTS:X-ervaring. Dolby Surround Upmixer en DTS Neural:X Upmixer zorgen er voor dat 3D-geluid van standaard formaten wordt gesimuleerd.

Dolby AtmosDTS:XAuro-3D
Kan worden uitgerust met Auro-3D: Auro-3D wikkelt de luisteraar in een cocon van levensecht geluid en geeft u het gevoel dat u midden in de actie zit. Dankzij speciale hoogte- en overheadkanalen boven op de normale kanalen biedt Auro-3D een overweldigende surround ervaring. De informatie over de hoogte die wordt vastgelegd bij de opnames of tijdens het monteren, wordt in een standaard 5.1 PCM-stream van een normale Blu-raydisc gemixed. Bovendien herkent de Auro-3D-applicatie mono-, stereo-, 5.1 surround- en Auro-gecodeerde signalen, en zet deze om naar 3D-audiogeluid. Na een upgrade met de Auro-Code-decoder, kan de SR7011 de oorspronkelijke Auro-3D-mix decoderen en als Auro-3D 10.1-kanaals configuratie afspelen (met een externe versterker). Beschikbaarheid en prijs van Auro-3D worden nader bekend gemaakt.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

0blivi0uss

Had ik je wakker gemaakt met mijn post?  :-D

Krijg morgen de 5011 binnen om te proberen.

WimPeu

Je krijgt er nu gratis HEOS bij, of je daar blij van moet worden weet ik niet.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

sjoek

Citaat van: WimPeu op november 29, 2016, 16:13:39
Je krijgt er nu gratis HEOS bij, of je daar blij van moet worden weet ik niet.

Ik denk van wel... de heos app werkt super met de losse speakers tenminste :yes:
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

WimPeu

Citaat van: sjoek op november 29, 2016, 16:58:41
Ik denk van wel... de heos app werkt super met de losse speakers tenminste :yes:

Oke, ik ken het verder niet maar lees ook minder enthousiaste verhalen over HEOS. Van mij mogen er wel wat minder gadget's  in zo'n SR. Marantz en co.  bouwen die dingen helemaal vol, laten ze nu maar eens een fatsoenlijke Dac bouwen in een PM11/10 ect of beter nog Heos en Roon ready modules.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

sjoek

Citaat van: WimPeu op november 29, 2016, 17:40:58
Oke, ik ken het verder niet maar lees ook minder enthousiaste verhalen over HEOS. Van mij mogen er wel wat minder gadget's  in zo'n SR. Marantz en co.  bouwen die dingen helemaal vol, laten ze nu maar eens een fatsoenlijke Dac bouwen in een PM11/10 ect of beter nog Heos en Roon ready modules.

Tsja in een perfecte wereld.... :wink:

Maar ik weet niet wat voor commentaar er dan op zou zijn. Maar zowel android als ios wordt hier gebruikt en werkt altijd als een trein.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

CBdicX

Citaat van: WimPeu op november 29, 2016, 16:13:39
Je krijgt er nu gratis HEOS bij, of je daar blij van moet worden weet ik niet.

GRATIS......... ?  :-o
Ik vreet mijn afstandsbediening op als er iets "gratis" weggegeven gaat worden in de audio wereld.....  :wink:

CBdicX

#7
Citaat van: sjoek op november 29, 2016, 22:10:47
Tsja in een perfecte wereld.... :wink:

Maar ik weet niet wat voor commentaar er dan op zou zijn. Maar zowel android als ios wordt hier gebruikt en werkt altijd als een trein.

Collega op mijn werk heeft Heos, is er zeer te spreken over, geen storingen en werkt als een tiet.
Maar, bijvoorbeeld de Internet module wat stabieler zou ikzelf wat meer prioriteit geven, die hapert nog wel eens waar deze in de NA11S1 feilloos werkt (is dan ook een andere module).

En waarom niet meteen 11 kanalen, zijn de liefhebbers van 7.1.4 meteen van die losse externe versterker af.
Denon heeft dit wel meteen met de X6300H gedaan, Heos erin en meteen 2 kanalen erbij.
Gaat voor de 7011 nog wel weer minimaal 1 tot 1.5 jaar duren, slechte zaak voor Marantz liefhebbers.

pameijer

Citaat van: CBdicX op december 03, 2016, 07:53:59
En waarom niet meteen 11 kanalen, zijn de liefhebbers van 7.1.4 meteen van die losse externe versterker af.
Denon heeft dit wel meteen met de X6300H gedaan, Heos erin en meteen 2 kanalen erbij.
Gaat voor de 7011 nog wel weer minimaal 1 tot 1.5 jaar duren, slechte zaak voor Marantz liefhebbers.

Zonde van het materiaal, de energie en het milieu. 99% van de kopers zal geen 11 kanalen inzetten verwacht ik. Ik ben wel voorstander van meer modulaire systemen, zodat je bv extra kanalen kunt bijprikken als je je vrouw over hebt gehaald om VOG speakers te kopen.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

CBdicX

#9
Citaat van: pameijer op december 03, 2016, 08:22:29
Zonde van het materiaal, de energie en het milieu. 99% van de kopers zal geen 11 kanalen inzetten verwacht ik. Ik ben wel voorstander van meer modulaire systemen, zodat je bv extra kanalen kunt bij prikken als je je vrouw over hebt gehaald om VOG speakers te kopen.

Mijn vrouw heeft mij overgehaald om VOG te gaan gebruiken......  :-D LOL

Als er een modulaire systeem ontwikkeld word, is al het werk al gedaan.
Het is dan alleen een module bij prikken, dus alles is al klaar en ligt op de plank, en is voor de "groenen" onder ons niet interessant genoeg.
Het systeem moet geheel klaar zijn om meer kanalen aan te kunnen, dus alles is al aanwezig, de voeding, de slots, alles behalve dat dat ene moduultje.
Denk dat daarom de modulaire systemen niet echt in grote hoeveelheden verkocht worden in de amateur (hobbyist) audio wereld.

Wat betreft 11 kanalen heb je wel gelijk, de mensen zoals ik die hun kamer vol gooien met speakers (en dan inderdaad een vrouw treffen die daar ook meegaand in is) zijn op een hand te tellen.
Voor het grootste deel van de  "audio liefhebbers" is zo'n alles in 1 surround set met speakers van de Mediamarkt meer dan voldoende.
Het liefst ziet de gemiddelde vrouw nog een soundbar, met zo'n stampende sub achter de bank  :wink:

Maar dan nog vind ik het uitbrengen van een nieuw "vlaggenschip" met 9 kanalen niet meer 2016/2017 met al dat "Hoogte geweld" wat er gearriveerd is.

Zoldar

Ik moet het nog zien hoe stabiel die sr's zijn in de praktijk in een netwerk.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

WimPeu

Citaat van: CBdicX op december 03, 2016, 07:48:47
GRATIS......... ?  :-o
Ik vreet mijn afstandsbediening op als er iets "gratis" weggegeven gaat worden in de audio wereld.....  :wink:

Receiver is toch niet 200 euro duurder ofzo? Op deze manier hopen D&M dat je meer Heos zones gaat kopen. Puur een marketing trucje. Ik heb liever een vrije keuze wbt streamers en kan kom ik niet uit bij de D&M producten. :)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

CBdicX

Citaat van: WimPeu op december 03, 2016, 20:11:13
Receiver is toch niet 200 euro duurder ofzo? Op deze manier hopen D&M dat je meer Heos zones gaat kopen. Puur een marketing trucje. Ik heb liever een vrije keuze wbt streamers en kan kom ik niet uit bij de D&M producten. :)

Niets gaat voor niets, ook Heos niet.
Dit is inderdaad marketing, dezelfde advies prijs als de 7010, maar dat slaat nergens op.
De 7010 word nu rond de 1000 euro verkocht, voor de 7011 betaal je weer de hoofdprijs, 1799, zal wel iets gaan zakken de komende maanden, maar die 1000 euro gaat het voorlopig niet worden, dus verdienen ze behoorlijk aan die extra Heos toevoeging op een toch al iets langer lopende receiver.
Een 7010 + Heos Link = 1300 euro, met wat onderhandelen komt dit nog wel wat lager uit.
Ik zeg makkelijk verdient  :wink:

hchifi.nl

Klein (stiekem) nieuwtje voor aankomend seizoen  :angel:

Er gaat een Marantz SR8012 komen, deze gaat waarschijnlijk rond de 3500,00 Euro kosten !
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

CBdicX

Citaat van: hchifi.nl op januari 10, 2017, 19:30:23
Klein (stiekem) nieuwtje voor aankomend seizoen  :angel:

Er gaat een Marantz SR8012 komen, deze gaat waarschijnlijk rond de 3500,00 Euro kosten !

Nog wat meer nieuws ?
Wat is het, hoeveel kanalen ect ect.
:wink: