Welk album of film staat er op jouw verlanglijst? Vermeld a.u.b. ook het format.

Gestart door Cornelis1921, november 07, 2016, 14:05:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

NB

Citaat van: Zep op december 01, 2016, 09:22:12
Ben blij dat ik van alle "rommel" af ben, streamen en alles staat netjes opgeruimd  :-P

Ik koester mijn " rommel" . De een verzamelt postzegels, de ander muziek. De slimsten verzamelen geld.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Zep

Citaat van: Nb op december 01, 2016, 10:05:24
Ik koester mijn " rommel" . De een verzamelt postzegels, de ander muziek. De slimsten verzamelen geld.

Gelukkig verzamel ik niets, dat is voor mensen die niet "los" kunnen laten en die veelal "bezeten" worden door hun "bezit"  :-P
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Cornelis1921

Citaat van: Zep op december 01, 2016, 09:22:12
Ben blij dat ik van alle "rommel" af ben, streamen en alles staat netjes opgeruimd  :-P

Bovendien ben ik daarmee heel milieubewust bezig  :angel: , hoef ik veel minder op te staan en kan ik de Ze(p)n filosofie toch een beetje aanhouden door met zo min mogelijk materialistische ballast door het leven te gaan  :wink:
Sorry, Jürgen, maar wat jij hierboven schrijft zit toch echt allemaal in je hoofd, het zijn de normen en waarden van de moderne tijd, zaken waar men 30 jaar geleden als muziekliefhebber/ -verzamelaar niet of nauwelijks over viel.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *


NB

Citaat van: Cornelis1921 op december 01, 2016, 12:47:37
het zijn de normen en waarden van de moderne tijd, zaken waar men 30 jaar geleden als muziekliefhebber/ -verzamelaar niet of nauwelijks over viel.

Ja Cornelis,
Zo is het maar net. We hebben de luxe dat we kunnen kiezen.
Ieder zijn ding. Het gaat om de beleving, niet het format.
Maar het leuke van dit forum is dat je de pro's & cons en voorkeuren kunt uitwisselen.
Ik heb nu Tidal ontdekt.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Cornelis1921

Citaat van: Nb op december 01, 2016, 15:22:30
Ja Cornelis,
Zo is het maar net. We hebben de luxe dat we kunnen kiezen.
Ieder zijn ding. Het gaat om de beleving, niet het format.
Maar het leuke van dit forum is dat je de pro's & cons en voorkeuren kunt uitwisselen.
Ik heb nu Tidal ontdekt.
"Kunnen kiezen" is geen luxe maar een illusie; alles en iedereen "kiest" toch altijd voor datgene wat door de voorzienigheid is bepaald, namelijk wat de minste "moeite" kost - de kosmos is immer en altijd de lachende derde. :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Zep

Citaat van: Cornelis1921 op december 01, 2016, 12:47:37
Sorry, Jürgen, maar wat jij hierboven schrijft zit toch echt allemaal in je hoofd, het zijn de normen en waarden van de moderne tijd, zaken waar men 30 jaar geleden als muziekliefhebber/ -verzamelaar niet of nauwelijks over viel.

Haha Cornelis, toch aardig van je dat je me zo serieus neemt  :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Matt

Citaat van: Nb op november 30, 2016, 23:49:22
Ook ff off topic
Ik heb zo' n vermoeden dat de meeste kopers van vinyl er over een aantal jaren nog achter gaan komen
dat, kraken en ruisen en overslaan bijzonder vervelend kunnen zijn en bijna onvermijdelijk na intensief draaien en hier & daar een ongelukje. Ik heb een flinke platen verzameling gehad. Sommige platen heb ikwel 3 of meer keren overnieuw gekocht, wegens slijtage.
Ben nu al een aardig tijdje bezig met cd's te verzamelen. De zoektocht naar muziek op cd, die ik ooit op lp heb gehad,
is een soort jacht geworden. Mijn ervaring is dat cd's toch makkelijker netjes te behandelen zijn in gebruik dan lp's.
-------------
Ik heb tidal nu eens gedownload. Zal het eens proberen. Spotify is meer een soort gewoonte geworden.

Daarvoor draai ik nog niet lang genoeg mee om over te oordelen.
Maar ergens is het wel logisch :-)
Bij vinyl slijt beiden, naald en album. Bij cd enkel de techniek om de cd te lezen.

Maar is dat geen ontzettend moeilijke zoektocht naar goede opname's? (bij vinyl is het tegenwoordig ook wel een zoektocht, maar ik denk dat het bij cd's nog moeilijker is omdat de markt veel groter is/was.)

Kraken en ruizen doen ze gelukkig niet allemaal, als ze dat doen dan gaan ze terug weg en maak ik er een broer, zus of vriend blij mee. Die storen zich er niet aan  :-D

Maar wil je dan echt zo een degelijke goede ervaring dan moet je toch wat geld tegen die cd speler gooien, of niet?
Of zit je ook ok met een cd speler van €1000-1500?
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Matt

Citaat van: mountainbiker op december 01, 2016, 08:46:24
Toch maar de cd. http://www.audio-creative.nl/achtergrond/hoe-analoog-is-je-vinyl-eigenlijk/

Daarom ga je dus ook op zoek naar een analoge mastering, hoe ouder de mastering des te meer je van de muziek krijgt.
En dat is bij CD net zo, zeker bij oude muziek. Zoek je toch ook de cd's die analoog gemasterd zijn.

Son House is een leuk voorbeeld, die man maakte muziek nog voor het tijdperk van vinyl.
Heb nog geen slechte cd of lp in mijn handen gehad van hem, niet dat het er zoveel waren want ze zijn niet overal te verkrijgen in België (vaak op bestelling).
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Matt

Citaat van: Zep op december 01, 2016, 09:22:12
Ben blij dat ik van alle "rommel" af ben, streamen en alles staat netjes opgeruimd  :-P

Bovendien ben ik daarmee heel milieubewust bezig  :angel: , hoef ik veel minder op te staan en kan ik de Ze(p)n filosofie toch een beetje aanhouden door met zo min mogelijk materialistische ballast door het leven te gaan  :wink:

Dus er komt een klasse d?  :-D  :schater:

Citaat van: Zep op december 01, 2016, 12:32:53
Gelukkig verzamel ik niets, dat is voor mensen die niet "los" kunnen laten en die veelal "bezeten" worden door hun "bezit"  :-P

Op mijn muziek na zie je dit wel in mijn huis, geeft zoveel rust in je hoofd.
Hoe minder ik hier heb staan des te meer rust ik vind thuis.
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Cornelis1921

@Matt Met een CD-speler van rond de EUR 400,00 (CD6005) kom je al een heel eind, maar een echte vooruitgang boek je met een Creek van krap EUR 1000,00. Maar wat ik al eerder zei, de CD6005 is ook een hele mooie machine, en je houdt dan geld over voor een betere versterker en meer software.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Bezit kent vele vormen. Of je nu bijvoorbeeld spreekt over de ca. 6000 cds* in mijn collectie of over een set van een halve ton, die tien zoveel kost als die van mij. ;-)

* Ik las hier ergens op het forum over een collectie van 18.000 CDs, maar ook over sets van anderhalve ton en meer, dus het maar net HOE je het bekijkt, en met welke maat je meet.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Matt

Citaat van: Cornelis1921 op december 01, 2016, 19:07:41
@Matt Met een CD-speler van rond de EUR 400,00 (CD6005) kom je al een heel eind, maar een echte vooruitgang boek je met een Creek van krap EUR 1000,00. Maar wat ik al eerder zei, de CD6005 is ook een hele mooie machine, en je houdt dan geld over voor een betere versterker en meer software.

Wel ja, de limiet ligt ergens. In dit geval de bron (vinyl of cd).
Natuurlijk heb je nog SACD. Maar dit laat ik even buiten beschouwing, de meeste cd's die ik heb zijn gewone. En een gewone cd zal waarschijnlijk niet plots beter klinken op een SACD speler? Of ben ik daar fout?

Maar is het dan een eerlijke vergelijk met een draaitafel en element met een waarde van dubbel de cd speler?
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

NB

Citaat van: Matt op december 01, 2016, 18:55:30
Daarvoor draai ik nog niet lang genoeg mee om over te oordelen.
Maar ergens is het wel logisch :-)
Bij vinyl slijt beiden, naald en album. Bij cd enkel de techniek om de cd te lezen.

Maar is dat geen ontzettend moeilijke zoektocht naar goede opname's? (bij vinyl is het tegenwoordig ook wel een zoektocht, maar ik denk dat het bij cd's nog moeilijker is omdat de markt veel groter is/was.


Ik vind een goede opname best belangrijk, maar was jong in de 60 er en 70er jaren.
Dus vind ik muziek uit die tijd prettig. En veel ervan Is beroerd opgenomen.
Als ik me daar aan zou moeten storen  heb ik geen (muziek) leven. Sommige dingen zijn gewoon zoals ze zijn.
:angel:

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.